فرمانده انتظامی استان مازندران از کاهش ۳۶ درصدی تصادفات و افرایش ۴۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان طی ۶ ماهه نخست سال خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶ 15 October 2020

به گزارش تابناک مازندران از پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی استان که با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن کنفرانس ستاد انتظامی استان برگزار شد با تسلیت دهه آخر ماه صفر و گرامی داشت هفته نیروی انتظامی، گفت: امنیت و سلامت از محوری ترین زیربناهای توسعه جامعه به شمار می روند و نیروی انتظامی متولی برقراری امنیت اجتماعی است.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان این که آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از مهمترین مولفه های احساس امنیت در جامعه است، تصریح کرد: رسانه ها با تشریح اقدامات و برنامه های نیروی انتظامی می توانند، نقش موثری را در این زمینه ایفا کنند.

سردار میرزایی، خاطر نشان کرد: رسانه ها در تثبیت امنیت پایدار می توانند در حوزه های انتقادی و پیشنهادی نقشی کلیدی و اثر گذار در همه ابعاد اجتماعی و سایر مسائل مبتلا به جامعه ایفا کنند.

این مقام انتظامی با تشریح برخی از برنامه های شاخص هفته ناجا در سال جاری، اظهار کرد: هفته ناجا فرصتی برای معرفی پلیس به مردم است و در این راستا رسانه ها می توانند در برگزاری برنامه های پیش بینی شده ایفای نقش کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران در ادامه با اشاره به اهمیت سلامت مردم و تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه اظهار داشت: در شرایطی که دنیا درگیر ویروس کرونا شده است در شعار این هفته نیز با تاکید بر پیشگیری از این ویروس منحوس به آمریت و هدایت مردم بر اصل سلامت و رعایت مسائل بهداشتی پرداخته شده است.

وی" باهم برای امنیت و سلامت" را شعار هفته نیروی انتظامی اعلام کرد و از تدوین و اجرایی شدن بیش از ۱۲۰ برنامه فرهنگی و اجتماعی در طول هفته خبر داد و اظهار داشت: علیرغم شروع هفته ناجا از ۱۳ مهرماه به دلیل ماموریت های ناجا در ایام اربعین و سالروز رحلت نبی مکرم اسلام ،برنامه های این هفته از ۲۷ مهرماه تا ۲ آبان ماه اجرایی خواهد شد.

میرزایی وظیفه اصلی پلیس را خدمتگزاری و خادم مردم بودن عنوان کرد و گفت: در سال جاری با توجه به اقدامات پلیس در پیشگیری از ویروس کرونا شاهد افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی رضایمندی مردم از عملکرد نیروی انتظامی استان بوده ایم.

فرمانده انتظامی استان مازندران اظهار کرد: تمام تلاش پلیس بر ۲ اصل پیش بینی و پیشگیری از جرایم است و با توجه به افزایش نرخ وقوع سرقت های خرد در استان به دلیل شرایط موجود، فرماندهی انتظامی استان با تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت گام های خوبی در این زمینه برداشته است.

سردار میرزایی از عزم جدی پلیس در جمع آوری معتادان متجاهر خبر داد و اظهار داشت: در اجرای قوانین ماده ۱۵ و ۱۶ آین آمادگی در نیروی انتظامی استان وجود دارد که در صورت آماده شدن شرایط از سوی دستگاه های متولی، اقدام عملیاتی مناسب در این زمینه صورت گیرد.

میرزایی از رشد۴۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان در شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳ تن و ۴۰ کیلو گرم مواد مخدر در استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به حجم ورود مسافر به استان با توجه به شرایط پیش آمده، اظهار داشت: علیرغم حجم تردد های خودرویی در استان کل تصادفات با کاهش ۳۶ درصدی مواجه بوده است و همچنین شاهد کاهش ۳۲ درصدی تصادفات خسارتی و ۱۶درصدی متوفیان ناشی از تصادفات در استان بوده ایم.

سردار میرزایی در خاتمه امنیت و آرامش مردم را خط قرمز پلیس برشمرد و گفت: پلیس در مقابله با اراذل و اوباش و کسانی که بخواهند امنیت مردم را چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی خذشته دار کنند از هیچ تلاشی فروگذارا نخواهد کرد و در این زمینه با تشکیل قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش گام های موثری برداشته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار