معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:وضعیت زمین بیش از ۵۰ درصد متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تعیین تکلیف و همچنین جانمایی پروژه‌ها مشخص شد.
کد خبر: ۹۰۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 15 October 2020

جواد حق شناس در حاشیه بازدید از سایت های طرح اقدام ملی مسکن در لارستان استان فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس برنامه راهبردی دولت در زمینه اجرای طرح اقدام ملی مسکن ، از مجموع ۴۰۰ هزار واحد پیش بینی شده ، تعهد و سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۳۸ هزار واحد است.

وی ادامه داد: تعهد بنیاد مسکن برای ساخت و تحویل این تعداد واحد ، بیشتر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و برخی شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت با توافق وزارت راه و شهرسازی است.

حق شناس گفت: همچنین تاکنون کارها و امور فنی و مهندسی بیش از ۶۰ هزار واحد زمین دریافتی از سازمان ملی مسکن توسط کارشناسان و ناظران فنی این نهاد انجام شده است.

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابراز داشت: ۲۵ هزار نفر از افراد و متقاضیانی که فرآیند ثبت نام آنها تایید شده و همچنین فرم مربوط سبز بوده اقدام به واریز وجه به حساب سپرده خود در بانک عامل کرده اند.

وی، میزان وجه واریزی از سوی این تعداد ۲۵ هزار نفر را نیز رقمی افزون بر ۱۲ هزار میلیارد یال عنوان کرد و گفت: بیش از پنج هزار و ۷۰۰ واحد از پروژه های طرح اقدام ملی و بنیاد مسکن نیز شروع شده و دارای پیشرفت فیزیکی هستند.

وی بیان کرد: بیش از ۱۲ هزار واحد در قالب سایت های مربوط به طرح اقدام ملی مسکن نیز در حال انجام کارهای تهیه نقشه و مراحل مقدماتی صدور مجوزها هستند که تعداد سایت های موجود در کشور نیز هم اینک ۳۰۰ سایت است.

حق شناس، برخی مشکلات و چالش‌های فرا روی طرح اقدام ملی مسکن را یادآور شد و گفت: برخی بروکراسی‌های اداری و صدور مجوزهای لازم و قانونی برای آغاز عملیات اجرایی و تعیین حرایم زمین‌های واگذار شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، از جمله موانع و مشکلات موجود اجرای این طرح در بسیاری از شهرها به ویژه شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

وی اضافه کرد: به همیان میزان که اقناع سازی و توجیه منطقی افکار عمومی و روشنگری درست متقاضیان در خصوص مراحل و روند قانونی این طرح باید به نحو مطلوب انجام شود همکاری ، همیاری و حمایت برخی دستگاه ها و سازمان های متولی و اجرایی سهیم در اجرای این طرح با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضرورتی غیرقابل انکار محسوب می شود.

حق شناس گفت: با توجه به شرایط موجود آب و هوایی در منطقه و شهرهای جنوبی استان فارس باید مراحل و فرآیند اجرای این طرح در اسرع وقت آغاز شود.

وی گفت: پیش بینی می شود که با ادامه روند همکاری و تعامل بین بخشی در شهرستان لارستان و استان فارس ساخت و اجرای طرح اقدام ملی مسکن تا نیمه نخست سال آینده به مرحله اسکلت سازی نیز برسد.

۱۶هزار ۶۶۶ متقاضی در استان فارس در طرح اقدام ملی مسکن نام نویسی کرده‌اند که از این تعداد، ۶ هزار و ۵۱۱ نفر از استعلام سه گانه اول عبور کرده‌اند.

در مجموع در ۱۶ شهر این استان برای ۲ هزار و ۲۰۹ واحد در بانک مسکن افتتاح حساب انجام شده و یک هزار و ۹۸۹ نفر نیز آورده اولیه خود را معادل حداقل ۴۰۰ میلیون ریال ارائه کرده‌اند، در مجموع نیز واریزی کل استان فارس هم‌ اکنون معادل ۹۵۰ میلیارد ریال است.

بیش از ۵۰ درصد متقاضیان مربوط به طرح اقدام ملی مسکن مربوط به شهرستان لارستان است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار