فرمانده انتظامی مازندران:
علیرغم حجم تردد های خودرویی در استان کل تصادفات با کاهش 36 درصدی مواجه بوده است و همچنین شاهد کاهش 32 درصدی تصادفات خسارتی و 16درصدی متوفیان ناشی از تصادفات در استان بوده ایم.
کد خبر: ۹۰۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 14 October 2020

به گزارش تابناک مازندران ، سردار مرتضی میرزایی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، بابیان اینکه شعار هفته ناجا سال ۱۳۹۹ با عنوان «باهم برای امنیت و سلامت» انتخاب‌شده است، گفت: جلب اعتماد و مشارکت مردم در تأمین نظم، امنیت و سلامت از اهداف مهم ناجا محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به حجم ورود مسافر به استان با توجه به شرایط پیش آمده، اظهار داشت: علیرغم حجم تردد های خودرویی در استان کل تصادفات با کاهش 36 درصدی مواجه بوده است و همچنین شاهد کاهش 32 درصدی تصادفات خسارتی و 16درصدی متوفیان ناشی از تصادفات در استان بوده ایم.

سردار میرزایی در خاتمه امنیت و آرامش مردم را خط قرمز پلیس برشمرد و گفت: پلیس در مقابله با اراذل و اوباش و کسانی که بخواهند امنیت مردم را چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی خذشته دار کنند از هیچ تلاشی فروگذارا نخواهد کرد و در این زمینه با تشکیل قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش گام های موثری برداشته شده است.

وی در تشریح جزئیات برنامه‌های هفته ناجا سال ۹۹ گفت: گرامیداشت هفته نیروی انتظامی برابر تقویم زمانی سنوات گذشته در دهه دوم مهرماه آغاز می‌شود این در حالی است که با تلاقی ماه صفر و مراسم اربعین حسینی (ع) با ایام هفته ناجا و وضعیت حوزه سلامت کشور و شیوع ویروس منحوس کرونا، شروع هفته ناجا سال ۱۳۹۹ از ۲۷ مهرماه تا دوم آبان مورد تأیید قرارگرفته است.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: با توجه به اجرای پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا کلیه برنامه‌ها بر اساس ملاحظات بهداشتی لازم طراحی‌شده است.

وی خدمت به مردم را از وظایف مهم پلیس عنوان کرد و ادامه داد: پلیس علاوه بر خدمت‌گزاری باید سعه‌صدر هم داشته باشد.

میرزایی، تیراندازی، چاقوکشی و سرقت‌های خرد را جزء جرائم نخست استان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه سرقت‌های کلان و مسلحانه در استان بسیار کاهش‌یافته ولی سرقت‌های خرد با رشد 15 درصدی وجود دارد که علت اصلی آن هم آزادی زندانیان به دلیل شیوع کرونا است.

وی از راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی در استان خبر داد و اینکه مفاسد اقتصادی در استان به صورت تخصصی بررسی می‌شود، افزود: پیگیری پرونده‌های مفاسد اقتصادی از رویکردهای جدی ناجا محسوب می‌شود البته در همین راستا چند پرونده مهم اقتصادی در استان تشکیل‌شده است.

میرزایی بابیان اینکه در سطح استان مازندران فساد گسترده‌ای در سطح کلان وجود ندارد، افزود: در حوزه تخلفات و فساد اداری سایر دستگاه‌ها هم ورود پیدا می‌کنند، پلیس هم به صورت برنامه‌ریزی‌شده در حوزه مفاسد اقتصادی وارد می‌شود.

فرمانده انتظامی مازندران در حوزه حجاب و عفاف دستگاه‌های مختلفی دخیل هستند، یادآور شد: امسال از ۲۸ اردیبهشت‌ماه با انبوه مسافران مواجه شدیم و تا تیرماه هیچ دستگاهی برای ساماندهی این بخش وارد عمل نشد و فقط با همکاری بسیج به فعالیت مشغول بودیم.

وی بابیان اینکه عفاف و حجاب مطالبه عمومی و مطالبه نیروی انتظامی نیز هست، افزود: اقدامات نیروی انتظامی در مرحله آخر قرار دارد، غیر از نیروی انتظامی ۲۶ دستگاه وظیفه دارند، وظیفه نیروی انتظامی برخورد سلبی است که باید پس از اقدامات سایر دستگاه‌ها انجام شود، سایر دستگاه‌ها وظایف خودشان را رها کرده و توقع برخورد توسط پلیس رادارند.

میرزایی با اشاره به رشد ۴۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان مازندران ادامه داد: طی شش ماه سال قبل حدود بیش از 2 تن کشفیات مواد مخدر داشتیم ولی امسال این میزان به بیش از 3 تن رسیده است.

فرمانده انتظامی مازندران همچنین به کاهش تصادفات فوتی و جرحی در استان خبر داد و تصریح کرد: در مجموع این نوع حوادث امسال نسبت به مشابه سال گذشته 36 درصد کاهش داشته است.

وی، متوفیان ناشی از تصادفات را 16 درصد، مصدومان تصادفات را 2 درصد کاهش اعلام کرد.

میرزایی با تأکید بر اینکه پلیس در برخورد با اشرار، متخلفان قاطعانه برخورد می‌کند، افزود: تا مادامی که در این استان هستم در برخورد با اشرار و متخلفان کوتاه نخواهم آمد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار