نبرد نابرابر و ناجوانمردانه دشمنان داعشی با سپاهیان لشگر عشق، شهدای بسیاری را در صحرای خان‌طومان سوریه برجای گذاشت و اکنون با گذشت حدود ۵ سال، پیکرهای مطهر ۵ شهید مدافع حرم مازندران به آغوش وطن و خانواده بازگشته است.
کد خبر: ۹۰۹۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ 14 October 2020

در مراسم وداع که شب سه شنبه برگزار شد مردم ولایتمدار مازندران با پیکرهای مطهر شهید محمد بلباسی، علی عابدینی، رضا حاجی زاده، حسن رجایی فر و محمود رادمهر که اردیبهشت سال ۹۵ در منطقه خان طومان سوریه به شهادت رسیدند، وداع کردند.

پیکرهای مطهر این شهیدان والامقام به تازگی تفحص و در بدو ورود برای طواف به حرم مطهر رضوی منتقل و امشب آئین وداع با حضور مردم شهیدپرور مازندران در ساری برگزار شد.

مادر شهید رادمهر در این‌ مراسم اظهار کرد: این امنیتی که به طور نسبی در کشور ما وجود دارد نتیجه مجاهدت مجاهدان و رزمندگانی است که از تعلقات خود دست کشیدند.

وی ادامه داد: افرادی که به خاطر خدا، رضایت خدا و خدمت به اسلام و برای دفاع از نوامیس، قرآن و ائمه پا در سرزمینی گذاشتند و در آنجا در مقابل تمامی کفر ایستادند.

این ‌مادر شهید، ادامه داد: از میان این مبارزان و مجاهدان کسانی بودند که به عهد خودشان صادقانه عمل کردند و به شهادت رسیدند.

آیت الله محمد باقر لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران در این مراسم، اظهار کرد: مردم به عشق شهدا در این مراسم شرکت کردند و نشان دادند که عشق به شهادت در وجود مردم این دیار زنده است.

وی تصریح کرد: دشمن فکر می‌کند با داغ شهادت مردم ایران دست از مبارزه می‌کشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطر نشان کرد: اگر امروز به عنوان اقیانوس مطرح هستیم و به روز روشن استقلال رسیدیم به برکت خون شهدا است.

لایینی ادامه داد: ما یک برکه ناچیز بودیم اما به برکت شهدا حوزه فعالیت ما جهانی شده است و بسیج مستضعفین در گستره جهانی در برابر منافع عرب ایستاده است.

وی اضافه کرد: خان‌طومان برای ما کربلا دوم است، شاید دشمن در فکر این است که با فشارها ما را وادار به سازش کند اما ما زنده به آنیم که آرام نگیریم، مردم راه ایثار را رها نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه امروز باید خواسته و آرمان شهدا را در سبک زندگی و فرهنگ خودمان پیاده کنیم، یادآور شد: شرط وفاواری به شهدا رعایت خواسته شهدا در زندگی عادی است، کشور را باید برابر با خواسته شهدا بسازیم، عقب ماندگی اقتصادی در شان زندگی مردم ایران نیست، شرایط اقتصادی ما که بخشی معلول تحریم دشمنان و بخشی هم ناکارآمدی مسئولان است زیبنده این مردم و کشور نیست.

لایینی ادامه داد: نابسمانی‌های اقتصادی فعلی و شرایط رفاه مردم استان زیبنده نیست و اگر توصیه‌های رهبر انقلاب عمل شود وضعیت کشور بسیار مطلوب می‌شود.

به گزارش ایسنا؛ شهید مدافع حرم محمود رادمهر در گلزار شهدای ملا مجدالدین ساری، شهید مدافع حرم محمد بلباسی در گلزار شهدای بقعه متبرکه سید ملال قائم‌شهر و در جوار عموی شهیدش، شهید مدافع حرم حسن رجایی‌فر در روستای کامیکلای بندی غربی بابل، شهید مدافع حرم رضا حاجی‌زاده در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم(س) آمل و شهید مدافع حرم علی عابدینی در گلزار شهدای روستای فِرِم فریدونکنار خاک‌سپاری می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار