شهیدی‌فر به کشاورزان توصیه کرد افزایش قیمت کود پتاس و فسفات را دلیل بر استفاده کم این نهاده در محصولات خود نکنند و طبق سال‌های گذشته بر اساس توصیه‌های مراکز تحقیقات اقدام به مصرف کودها کنند.
کد خبر: ۹۰۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲ 12 October 2020

عزیزاله شهیدی‌فر در جلسه شورای معاونین سازمان جهاد کشاورزی مازندران که در اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری برگزار شد، بر اجرای زراعت چوب در استان تاکید کرد و گفت: زراعت چوب در استان مازندران به عنوان یک اولویت باید پذیرفته شود که ضمن حفظ عرصه های منابع طبیعی برخی از واحدهایی که در استان مشکل چوب دارند مرتفع شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تلاش منابع طبیعی در حفظ عرصه های جنگلی باید ایده ها و طرح های جدید در این بخش دیده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اهمیت موضوع نهاده های کشاورزی برای کشت و کار در اراضی کشاورزی، گفت: استفاده از نهاده در تولید محصولات کشاورزی بسیار مهم است و اگر اختلال یا کمبودی در توزیع و تحویل نهاده صورت گیرد خسارت جبران ناپذیری را به بخش کشاورزی وارد خواهد کرد و خوشبختانه تاکنون مشکلی برای تامین نهاده های کشاورزی نداشتیم.

این مسئول صنعت طیور را در مازندران از اهمیت بالایی عنوان کرد و گفت: باید تلاش زیادی در نظارت و توزیع نهاده های دامی در استان صورت گیرد و نهاده ها به طور کاملا صحیح بین متقاضیان توزیع شود.

شهیدی‌فر به کشاورزان توصیه کرد: افزایش قیمت کود پتاس و فسفات را دلیل بر استفاده کم این نهاده در محصولات خود نکنند و طبق سال‌های گذشته و بر اساس میزان مصرفی که داشتند مورد استفاده قرار دهند و بر اساس توصیه‌های مراکز تحقیقات اقدام به مصرف کودها کنند.

وی با بیان اینکه در تامین، ترویج، توزیع و نظارت نهاده های کشاورزی باید جدی تر از قبل باشیم، ادامه داد: باید به کشاورزان اطلاع رسانی شود تا استفاده از کودهای ریزمغذی و بیولوژیک را در مزارع خود در دستورکار قرار دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان بر رعایت نظم و انضباط اداری در مجموعه جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد و افزود: انضباط اداری یک اصل در محیط کاری است و مشاهده خلاف این موضوع تخلف اداری محسوب می شود.

این مسئول تصریح کرد: کارکنان باید در محیط کاری خود وقت برای اداره بگذارند و زمان را به بطالت نگذرانند و در صورت مشاهده این موضوع از سوی امور اداری برخورد صورت خواهد گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار