با گذشت نزدیک به هشت ماه از شیوع کرونا انگار این بیماری با زندگی مردم عجین شده همین مسئله باعث شده برخی افراد بی‌توجه به کرونا و بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی به فعالیت روزانه بپردازند که می‌تواند صدمات جبران ناپذیر را برای سلامت جامعه به‌دنبال داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲ 05 October 2020

با بحرانی‌تر شدن وضعیت بهداشتی در سراسر کشور و افزایش قربانیان و تعداد مراجعات به بیمارستان‌ها و افزایش مبتلایان و جانباختگان کووید ۱۹ در کشور و بویژه تهران، اعمال محدودیت و تعطیلی یک هفته‌ای در سطح استان تهران و سایر استان ها در دستور کار قرار گرفته است و هفته آینده قوانین مربوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی با قوانین سفت و سخت‌تری اجرایی خواهد شد.

در همین زمینه ایرج حریرچی، معاون درمان وزارت بهداشت ضمن گلایه از وضعیت فعلی و استمرار آن عنوان کرده است که تاکنون ماسک اجباری نبوده و فقط در اماکن، ادارات و مغازه‌ها اجباری است اما رئیس جمهوری در جلسات چهارشنبه، پنجشنبه و روز گذشته (یکشنبه ) به این موضوع تأکید داشت و قرار است کمیته انتظامی و کمیته بهداشت ستاد مقابله با کرونا موضوع مربوط به استفاده از ماسک را نهایی کنند و از هفته بعد استفاده از ماسک در تهران اجباری شود.

برپایه اعلام مسوولان هیچ نقطه سفیدی از لحاظ شیوع این ویروس در کشور باقی نمانده است و همه‌جا از مرز هشدار گذشته‌اند و در وضعیت قرمز و فوق‌قرمز قرار دارند. در این وضعیت نابسامان مردم و متولیان امر می بایست تصمیم‌های قاطع تری برای جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک بگیرند زیرا اکنون شرایط به‌مراتب سخت‌تر از موج اول و دوم کرونا است.

متاسفانه امروز با فوت ۲۳۵ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۷ هزار و ۱۹۲ نفر رسید و ۳۰ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۴ مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۹۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۹۵۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۷۵ هزار و ۶۷۴ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: خوشبختانه تاکنون ۳۹۲ هزار و ۲۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۱۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۱۵۱ هزار و ۴۴۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

کرونا با ۱۵ کشته در کرمانشاه رکورد زد

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه رکورد کشتار کرونا در کرمانشاه شکسته شد، گفت: در شبانه‌روز گذشته متاسفانه ۱۵ تن از مردم استان با تشخیص قطعی ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

مهدی محمدی افزود: براساس این آمار تقریبا هر یک ساعت و نیم یک بیمار مبتلا به کرونا در استان جان باخته و این بالاترین حد مرگ و میر براثر کرونا تاکنون بوده است. وی آمار فوتی‌ها بر اثر کرونا در استان را ۶۵۱نفر تاکنون ذکر کرد و گفت: پیش‌بینی ما برای اوج کرونا در اواخر مهر و اوایل آبان امسال است که شاهد افزایش تعداد مبتلایان، بستری ها و احتمالا فوتی ها خواهیم بود.

آزمایش کرونا بیش از چهار هزار و ۳۰۰ تن اهالی نجف آباد مثبت شد

از اصفهان خبر رسیده که دبیر ستاد مقابله با کرونا شهرستان نجف آباد شمار مبتلایان قطعی به این ویروس براساس معیارهای بهداشت و درمان را تاکنون چهار هزار و ۳۷۴ تن اعلام کرد.

علیرضا غیور در نشست خبری کمیته فرهنگی واطلاع رسانی ستاد کرونا نجف آباد افزود: از اسفندماه سال گذشته تاکنون درشهرستان نجف آباد بیش از ۱۱هزار و ۷۴۰ نفر درمراکز نمونه‌گیری شدند که نتیجه آزمایش بیش از چهار و ۳۷۰ تن نفر مثبت شد و از این بین ۱۹۶ نفر هم جان باختند.

۱۸۳ معلم و دانش‌آموز خراسان شمالی به کرونا مبتلا شدند

همچنین از بجنورد نیز خبر رسیده که ۱۸۳ تن از معلمان و دانش‌آموزان این استان در سال تحصیلی جاری به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

عباس سعیدی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان، از نیمه شهریورماه تا کنون، ۱۰۳ نفر از معلمان و ۸۰ نفر از دانش آموزان گرفتار بیماری کووید ۱۹ شده اند.

نظارت‌های دقیق بر رعایت محدودیت‌های کرونایی در زنجان اعمال می‌شود

به گفته فتح الله حقیقی استاندار زنجان با توجه به محدودیت‌های یک هفته‌ای اعمال شده جهت مقابله با کرونا در استان، نظارت دقیق بر رعایت این موارد و پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: افراد بسیاری در حوزه بهداشت و درمان درگیر مبارزه با کرونا هستند و تنها درخواست آنها از مردم رعایت پروتکل های بهداشتی است.در صورتی که همه مردم به وظایف خود در رعایت پروتکل‌ها عمل کنند مشکلات کمتری در مقابله با کرونا خواهیم داشت.

روزانه ۲۰۰ کرونایی در آذربایجان شرقی بستری می شوند

روزبه رجایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به سیر صعودی ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی اعلام کرد که روزانه‌ ۲۰۰ مورد به بستری‌های کرونا در استان اضافه می‌شود. وی افزود: اکنون یکهزار و ۱۲۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی بستری هستند و وضعیت از اوایل مهر ماه هر روز بدتر می‌شود.

دورهمی و تجمعات مهمترین عامل افزایش کرونا در بانه است

خبر دیگر اینکه که اسماعیل رستم پور فرماندار بانه با اشاره به افزایش نگران کننده آمار مبتلایان به ویروس کرونا گفت: دورهمی ها، مهمانی‌ها، تجمعات و جشن‌های خانوادگی مهمترین عامل افزایش این ویروس در شهرستان است.

وی ادامه داد علیرغم تاکید بر فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برپایی دورهمی و مهمانی توسط برخی همچنان ادامه دارد که این مهم عاملی برای انتشار ویروس کرونا است. برخی مسافران که از شهرهای با وضعیت قرمز در یک ماه اخیر برای خرید به بانه سفر کردند، عاملی برای انتشار کرونا بودند که باید بازاریان نیز پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار