معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران گفت: مطابق برآورد سازمان نهضت سوادآموزی کشور تا پایان سال ۹۷ که براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ صورت گرفته، میانگین باسوادی در مازندران ۹۸.۴۰ درصد است که شهرستان قائمشهر با ۹۸.۶۸ و تنکابن با ۹۸.۵۷ درصد بالاترین میزان باسوادان در استان را دارند.
کد خبر: ۹۰۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱ 04 October 2020

داود تقی نیا در نشست دوره ای با مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق محورهای یک و دو مازندران اظهارکرد: ثبت نام و کلاسگذاری دوره های سوادآموزی، انتقال و تحکیم در مازندران از ۲۰ شهریور آغاز شده و در دوره سوادآموزی تا پایان دی ماه و برای دوره های تحکیم و انتقال تا ۱۵ آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به میزان تعهد ساعات تحصیل در این سه دوره افزود: در دوره سوادآموزی از آغاز کلاس به مدت ۴۰۰ ساعت حضوری و ۱۵۰ ساعت غیر حضوری است که حداکثر ۶ ماه خواهد بود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد:در دوره انتقال ۶۰۰ ساعت حضوری و ۲۰۰ ساعت غیر حضوری و در دوره تحکیم ۷۰ ساعت حضوری و ۱۳۰ ساعت غیر حضوری است.

وی افزود:امسال در مازندران کار آموزش در این سه دوره را ۱۲۰۰ آموزش دهنده برعهده دارند که بنا به شرایط ویژه کرونایی هر آموزش دهنده دارای کد می تواند در منزل هم نسبت به شناسایی بیسوادان اقدام کند.

تقی نیا با بیان اینکه امسال ثبت نام و کلاسگذاری به صورت الکترونیکی از طریق سامانه savad.ir انجام می شود، ادامه داد: در سال جاری ۵۹۲۴ نفر در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم را تحت پوشش خواهیم داشت.

وی گفت: از این میان ۲۱۰۰ بی سواد ایرانی و ۲۴ بی سواد اتباع افغانی در دوره سوادآموزی، ۱۸۰۰ نفر در دوره انتقال و ۲۰۰۰ نفر در دوره تحکیم به منظور تثبیت سواد تحت پوشش سوادآموزی قرار می گیرند که در مجموع شامل ۵۱۲۴ نفر می شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران از جمله ویژگی های سوادآموزی در سال جاری را آموزش مجازی به دلیل شرایط حاصل از ویروس کرونا دانسته و تصریح کرد: در این زمینه تمهیدات لازم از جانب معاونت سوادآموزی آموزش وپرورش مازندران صورت گرفته و اقدامات ویژه ای انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد:سامانه جامع محتوای الکترونیکی مازندران به نشانی mazandmohtava.ir در خدمت تمامی آموزش دهندگان و سوادآموزان است که این عزیزان می توانند از بخش سوادآموزی این سایت محتواهای الکترونیکی را به صورت رایگان دریافت و از آنها استفاده کنند.

تقی نیا در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین بروزرسانی آمار باسوادی در مازندران اشاره کرده و گفت: مطابق برآورد سازمان نهضت سوادآموزی کشور تا پایان سال ۹۷ که براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ صورت گرفته، میانگین باسوادی در مازندران ۹۸.۴۰ درصد است که شهرستان قائمشهر با ۹۸.۶۸و تنکابن با ۹۸.۵۷ درصد بالاترین میزان باسوادان در استان را دارند.

وی تصریح کرد:البته میزان اختلاف میان شهرهای استان بسیار کم و در حد ۲ تا ۳ درصد است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار