استاندار مازندران گفت : اختیارات ستاد استانی مقابله با کرونا از سوی ستاد ملی مقابله باید افزایش یابد تا آنها قدرت مانور بیشتری در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشند.
کد خبر: ۹۰۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ 03 October 2020

استاندار مازندران گفت : اختیارات ستاد استانی مقابله با کرونا از سوی ستاد ملی مقابله باید افزایش یابد تا آنها قدرت مانور بیشتری در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشند.

به گزارش ایرنا، احمد حسین زادگان عصر روز چهارشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونای مازندران که با حضور سخنگوی وزرات بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در ساری برگزار شد، افزود : اگرچه اختیاراتی برای برقراری محدودیت ها از سوی ستاد ملی به استان ها تفویض شده است، ولی این تصمیم نیز باید پس از تایید وزارت کشور و وزارت بهداشت اجرایی شود که به نظر می رسد با این رویه پیشنهادات استانی به تایید نخواهد رسید.
رییس ستاد مقابله با کرونای مازندران گفت : تمام تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا برای ایجاد محدودیت ها با نظر و مشورت دانشگاه های علوم پزشکی و بخش بهداشت و درمان در استان ها اتخاذ می شود و باید اختیارات ما در تصمیم گیری ها افزایش یابد.
وی افزود : به هر حال در داخل استان ها برخی اوقات نیاز است تا تصمیم گیری آنی در ستاد مقابله با کرونا اتخاذ شود و با تفویض اختیار فعلی یک هفته ای برای برخی تصمیم گیری ها در ستاد استانی آن هم با تایید وزارت کشور و وزارت بهداشت ، نتایج مورد نظر به دست نخواهد آمد.

حسین زادگان گفت : سطح حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه از سوی اصناف روند کاهشی دارد و با بازگشایی کسب و کار به نظر می رسد از پایان ماه صفر و باز شدن تالارها ، بار دیگر ما شاهد برپایی مراسم عروسی نیز خواهیم بود و این روند بدون اختیارات استانی ، آمار بیماران کووید-۱۹ را افزایش خواهد داد.
نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت : در شرایط حاضر نیازمند تصمیم گیری فوری در استان ها هستیم تا بتوانیم بموقع با مشکلاتی که بروز می کنند ، برخورد کنیم ولی اختیارش را نداریم و باید منتظر تایید وزارت کشور و وزارت بهداشت بمانیم و از این طریق زمان از دست می رود.

حسین زادگان موفقیت نسبی مازندران در کنترل شیوع ویروس کرونا را ناشی از تلاش همه جانبه و همراهی و همکاری مدیران دستگاههای اجرایی ، کادر درمانی ، خیرین و سایر نیروهای داخل استانی دانست و اظهار داشت : این هماهنگی و همکاری ها همچنان ادامه دارد و برای افزایش حساسیت در مردم برای افزایش استفاده از ماسک نیز برنامه ریزی برای انجام کارهای فرهنگی و ایجاد حساسیت در مردم از طریق رسانه ها و با مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دست اجراست.
استاندار مازندران به فعالیت آموزش و پرورش در استان اشاره کرد و گفت : بر اساس آمار به طور میانگین حدود ۱۷ درصد از دانش آموزان مازندرانی حضور فیزیکی در مدرسه دارند و این آمار در شهرستان های با جمعیت بالا کمتر است.
وی افزود : در حال حاضر تردد حدود ۴۰ هزار معلم استان برای حضور در مدارس آن هم جهت آموزش کمتر از ۱۰ درصد دانش آموزانی که هر روز در بعضی از مدارس حاضر می شوند ، توجیه پذیر نیست و به نظر می رسد با توجه به وجود زیرساخت های آموزش مجازی و فعالیت شبکه آموزش باید در این زمینه تصمیم گیری به استان ها واگذار شود.

براساس آمار هم اکنون حدود ۵۰۰ بیمار مشکوک به کووید-۱۹ در بیمارستان های مازندران بستری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار