نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم خواستار تاسیس سازمان برنج در کشور شد.
کد خبر: ۹۰۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱ 02 October 2020

علی کریمی فیروزجایی در جلسه مجمع نمایندگان مازندران با حضور رئیس مجلس در بابلسر گفت: مازندران با تولید ۴۴درصد برنج مورد نیاز کشور نقش ممتازی در تامین زنجیره غذایی کشور دارد.

وی با اشاره به مشکل ناشی از رسیدگی نکردن سازمانی به مشکلات برنجکاران افزود: متاسفانه مسئله برنج در کشور به خاطر پیچیدگی مشکلات آن متولی مشخصی ندارد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از تولید بیش از یک میلیون و۲۰۰هزار تن محصول برنج در مازندران خبر داد وافزود: واردات سالانه 1.5 میلیون تنی برنج از خارج، خسارت فراوانی به برنجکاران و اقتصاد ملی وارد می کند.

کریمی فیروزجایی گفت: برای ساماندهی مشکلات برنجکاران تاسیس سازمان برنج در کشور ضرورت دارد.

وی کشاورزی را مزیت عمده مازندران دانست وافزود: باتوجه به جایگاه ویژه مازندران در عرصه کشاورزی و به ویژه باغداری باید یکی از معاونتهای وزارت جهاد کشاورزی با اولویت باغبانی و زراعت به این استان انتقال یابد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توجه جدی به کنترل واردات محصولات زراعی و باغی خواستار نظارت دقیق دولت به فعالیتهای بخش کشاورزی شد.

این نماینده مجلس یادآورشد: واردات بی رویه تولیدات کشاورزی ضربات سنگینی به اقتصاد و اشتغال کشور وارد می کند و ضد اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم بابل همچنین تاسیس سازمان عمران ساحل را از ضرورت های اساسی مازندران برشمرد وافزود: متاسفانه سواحل مازندران که سرمایه بین نسلی محسوب می شوند، فاقد متولی است در حالی که می تواند به عنوان مزیت مهم این استان در عرصه اقتصاد ملی نقش آفرین باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار