به نظر می رسد تا زمانی که نتوانیم این مسایل را حل و فصل کنیم، قادر به توسعه و رسیدن به رضایتمندی عموم مردم نخواهیم بود.
کد خبر: ۹۰۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲ 02 October 2020

استاندار مازندران گفت: فرسایشی شدن تصمیمات و مصوبات در فرآیند اداری در دستگاه های اجرایی از چالش های مازندران است.

احمد حسین زادگان، در جلسه نشست گفت وگوی دولت با بخش خصوصی مازندران که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهارکرد: بانک های خصوصی باید همنوا با دیگر بخش ها به مشکلات و مسایل اقتصادی استان و کشور توجه و نقش خود را در میدان توسعه استان به درستی ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه بانک های خصوصی باید نسبت به موضوع توسعه و تقویت تولید احساس مسئولیت داشته باشند، ادامه داد: اراده مشترک و جمعی و درک درست از واقعیت های اقتصادی کشور زمینه ساز توسعه است.

استاندار مازندران با برشمردن مشکلات اقتصادی واحد های تولیدی و صنعتی استان، خاطرنشان کرد:به رغم این که سال های سال همه مشکلات استان در بخش های مختلف آسیب شناسی و به صورت کارشناسی احصاء شده است، اما به دلیل فقدان اراده مشترک و نرسیدن به درک جمعی شاهد عقب افتادگی استان هستیم.

حسین زادگان بخش زیادی از مشکلات استان مازندران را ملی دانست و خاطرنشان کرد: در سال های اخیر به کرات از سوی مدیران ملی و استانی در خصوص نقش ملی گردشگری استان ، نقش تولیدات کشاورزی منطقه در امنیت غذایی کشور ، اهمیت حفظ زمین های کشاورزی ، سواحل دریای خزر و نقشی که مازندران می تواند در صادرات و بازرگانی با کشورهای cis داشته باشد، به قدر کفایت توضیح و برنامه های کارشناسی برای رفع مشکل ارایه شد.

وی افزود:اما ظرفیت های یاد شده همچنان به دلایل مختلف منجر به توانمندی اقتصادی استان نشده است.

استاندار مازندران به تولید قریب ۳ میلیون تنی مرکبات استان اشاره کرد و یادآورشد: علیرغم این که ۷۰ درصد این محصول، مازاد بر مصرف داخلی قابلیت صادرات دارد، اما همچنان استان فاقد گمرگات دریایی ، شرکت های حمل و نقل بین المللی، کشتی های دارای امکانات خاص ، پرواز های مستقیم تجاری و دیگر زیرساخت های مورد نیاز است و هر ساله هم ضرر و زیانش متوجه باغداران و کشاورزان ما می شود.

حسین زادگان با اشاره به پایانه صادراتی محصولات کشاورزی "روماک"، افزود: مازندران با وجود ظرفیت های موجود باید مورد حمایت وزارت صمت و دولت قرار گیرد تا شاهد توسعه محصولات کشاورزی در استان باشیم.

استاندار مازندران یکی دیگر از مشکلات را فرسایشی شدن تصمیمات و مصوبات در فرآیند اداری در دستگاه های اجرایی دانست و بیان کرد: به نظر می رسد تا زمانی که نتوانیم این مسایل را حل و فصل کنیم، قادر به توسعه و رسیدن به رضایتمندی عموم مردم نخواهیم بود.

وی همدلی وفاق و نقش آفرینی بخش خصوصی را راهکار برون رفت از شرایط فعلی دانست و افزود: بخش تولید با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیاز به توجه جدی دارد و باید موانع حاصل از بروکراسی زائد اداری را از پیش روی آن برداشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار