شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا چندوقتی است که بیماران روستانشین و شهرنشین را از هم تفکیک کرده ، در این روش بیماران روستانشین باید تا ساعت 3 بعدازظهر به پزشک مرکز بهداشت روستای خود مراجعه نمایند و فقط از ساعت 3 بعداز ظهر به بعد بصورت اورژانسی در بیمارستان امام حسین شهرستان با ویزیتی بمبلغ ناچیزِ 4-5 هزار تومان پذیرفته می شوند.
کد خبر: ۹۰۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸ 30 September 2020

به گزارش تابناک مازندران ، کار پزشک در مراکز بهداشت روستاها ، اینگونه است که ؛ یک پزشک چندین روستا را اداره می کند و هر روز باید بصورت مأموریت به مرکز بهداشت روستایی دیگر برود. در روزهایی که پزشک در روستا نیست ، روستاییان اگر سخت بیمار شوند نمی توانند توسط پزشک مرکز بهداشت خود ویزیت شوند. باید منتظر باشند تا پزشک روز مشخصی به مرکز بهداشت آنها بیاید تا ویزیت شوند. جالب اینجاست که در این روزهای خاص هم اگر به مرکز امام حسین هم بروند نیز فقط از ساعت 3 بعد از ظهر پذیرفته می شوند.

بی توجهی شبکه بهداشت نکا به اهالی روستا
 

 

مشکل دیگر داروخانه های روستاهاست. اگر دکتر روستا دارویی در دفترچه نوشت، داروخانه های روستاها همه ی داروهای مورد نظر را ندارند و فقط برخی از داروها را دارند، بطوریکه گاهی اوقات حتی استامینوفن را هم ندارند. نام آنها داروخانه است اما انواع و اقسام لاک ، ناخن ، رژ لب ، رژگونه ، شامپو ، صابون ، دستمال کاغذی و دستمال توالت ، پوشک بچه و ... را خوب دارند ، اما 50% داروها را ندارند.

وقتی بیماران روستانشین به داروخانه شهر مراجعه می کنند این جمله را می شنوند: ((دفترچه روستایی نوشته شده توسط پزشک روستا را قبول نمی کنیم، فقط داروخانه شبانه روزی قبول می کند)). گاهی داروخانه ی شبانه روزی هم دفترچه روستایی نوشته شده توسط دکتر روستا را قبول نمی کند. اینجاست که دست روستاییان توسط قوانین عجیب و غریب ، در پوست گردو می ماند.
و اخیراً هم مشکلی دیگر به مشکلات روستانشینان اضافه شده ، که مشکلِ اعتبارِ دفترچه هاست. وقتی شخصی دفترچه ای را که تاریخ آن گذشته برای کسب اعتبار و دریافت دفترچه جدید به مرکز بیمه سلامت شهرستان مراجعه می کند، آنها روی همان دفترچه ی منقضی شده، با خودکار اعتبار جدید را می نویسند و وقتی به مراکز درمانی می رویم سایت وزارت بهداشت این اعتبار دستنویس شده را نمی پذیرد.
اینجاست که میفهمیم: بین دستگاهها هماهنگی نیست.


جناب آقای دکتر علیرضا خانجانی ، مدیر محترم شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان نکا !

1_ لطفا یا تعداد پزشکان مراکز بهداشت روستاها را بیشتر نمائید تا بیمارن روستائی ، پزشک دائمی داشته باشند و نیاز به رفتن به مرکز امام حسین(ع) را نداشته باشند ، یا قانون مراجعه بیماران روستایی به مرکز امام حسین(ع) که از ساعت 3 بعدازظهر به بعد است را تغییر دهید تا آنها نیز بتوانند از صبح تا شب به این مرکز که مبلغ ناچیزی ویزیت دریافت می کند مراجعه نمایند.

2_ به داروخانه های روستاها بگوئید: یا داروهای خود را کامل کنند. در غیر اینصورت نیز ، یا اسم داروخانه های روستا را از «داروخانه» به «آرایشی و بهداشتی» تغییر دهید ، یا داروخانه های شهرستان دفترچه روستایی نوشته شده توسط پزشک روستا را قبول کنند.

3_ به کارکنان مرکز بیمه سلامت نیز بگویید: با خودکار روی دفترچه ی تاریخ گذشته اعتبار ننویسند و دفترچه جدید صادر کنند. تا بیمه ی سلامت روستائیان و عشایر که برای اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه طراحی شده است، هزینه ی اضافی «ویزیت آزاد» و «ایاب و ذهاب» را بر دوش روستائیان عزیز و زحمتکش نگذارد.


با تشکر الهام زارعی

 

برچسب ها: شبکه بهداشت نکا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مَردُم
|
United States
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
مشکلات ما روستاییها هرگز حل نمیشه
روستا
|
United States
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
چرا نظرها بالا نمیاد؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار