معاون وزیر صمت گفت: در حوزه صادرات، برای استان مازندران باید تمرکزمان نقش‌آفرینی جدید در بین کشورهای cis باشد، باید استان به سمت صادرات برود و نقش کلیدی در این حوزه داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۵۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶ 30 September 2020

سعید زرندی امروز در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری مازندران گفت: در مجموعه شورای گفت‌وگو و بهبود، نگاه کسب‌وکار باید به فضای کسب‌وکار باشد، برای شروع کاری چندین موضوع را باید در نظر گرفت و مباحث را از صفر شروع کرد.

وی افزود: در استان‌ها باید ببینیم چگونه می‌شود یک بازبینی مهندسی فکری داشته باشیم، حل کردن موردی مشکلات، خیلی مهم نیست، بررسی موضوعات 16 دستگاه‌ اجرایی که حدود 160 مورد مشکل ارسالی به سایت وزارتخانه است در دستور کار قرار دارد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه بیمه، مالیات، محیط‌زیست و از طرفی در حوزه بانک‌ها توجه به موضوع ارز، اعمال‌نظر و دخالت‌های هرکدام از دستگاه‌ها روزبه‌روز پررنگ‌تر می‌شود، اگر گیروبندها را بازکنیم. اوضاع بهتر خواهد شد.

وی، افزود: در حوزه صمت تمرکزمان روی چند موضوع اعم از تعریف پروژه استفاده از ظرفیت‌های خالی حوزه صمت با سه زیر فصل شامل؛ توجه به واحدهای راکد و تعطیل و استفاده از سرمایه‌گذاران برای احیای این واحدها در دستور کار قرار دارد که امسال دو هزار و 300 واحد در کشور و 86 واحد برای استان مازندران لحاظ کردیم.

زرندی بابیان اینکه توصیه ما به سرمایه‌گذاران، شریک شدن در واحدهای نیمه‌تمام است، در گام دوم نیز به تکمیل طرح‌ها توجه کردیم، ادامه داد: واحدهای تولیدی ما از ظرفیت خالی زیادی برخوردارند، باید ظرفیت واحدها را افزایش بدهیم.

وی اعلام کرد: در بررسی 24 رشته از بین 36 رشته از تولید سال 90، در شاخص تولید افت داشتیم، البته سهم سرمایه در گردش در این بخش پررنگ است و می‌تواند با جهت‌گیری جدی در استان بهبود پیدا کند و اینکه موضوع سرمایه‌گذاری باید موضوع جدی ما محسوب شود.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: ما 142 محصولی که اصل واردات است مشخص کردیم به سرمایه‌گذاران اطلاع دادیم که این محصولات را لحاظ کرده و روی آن تمرکز کنند، ضمن آنکه بحث هلدینگ سرمایه‌گذاری را پیش بردیم خوب پاسخ گرفتیم.

زرندی افزود: در حوزه صادرات، برای استان باید تمرکزمان نقش‌آفرینی جدید در بین کشورهای cis باشد، کرونا اوضاع را به هم‌ریخت؛ سیستم در حال ریکاوری است باید استان مازندران به سمت صادرات برود و نقش کلیدی در این حوزه داشته باشد.

وی اضافه کرد: توجه به موضوع تنظیم بازار هم مهم است به‌خصوص در این شرایط خاص کشور که موضوع یک حوزه اقتصاد، ارز است. در این زمینه باید فضای صادرات را بهبود ببخشیم و ارزآوری کشور را بالا ببریم و دیگری بحث تقویت تولید است، تمرکز ما بر حوزه توزیع و ساماندهی فرآیند توزیع است امیدواریم این تلاطم برطرف شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار