معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران از تهیه اطلس دانش آموزی استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ 30 September 2020

اسفندیار نظری در جلسه‌ای که با حضور سایر معاونین اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: نظارت همه جانبه بر نحوه دریافت خدمات آموزشی دانش آموزان مازندرانی از مهم ترین دغدغه های آموزش و پرورش مازندران است. از این رو آموزش و پرورش مازندران اقدام به تهیه اطلس دانش‌آموزی در تمامی سطوح تحصیلی خواهد کرد.

وی با بیان این که عدالت آموزشی از جمله مهم ترین ارکان سند تحول بنیادین است، افزود: با استفاده از این اطلس، آموزش و پرورش مازندران قادر خواهد بود تا کاستی‌های موجود در امر آموزش مجازی دانش‌آموزان مازنی شناسایی کند و در پی رفع این کاستی ها باشد.

نظری با اشاره به این که اقدام به تهیه اطلس آموزشی نخستین بار در کشور در استان مازندران در حال برنامه ریزی است، افزود: در این طرح، پرسش‌نامه ای در حال تدوین است که این پرسش نامه در اختیار مدیران مدارس قرار خواهد گرفت و مدیران اقدام به تکمیل آن خواهند کرد و سپس این اطلاعات را در اختیار ادارات شهرستان و مناطق ارسال قرار خواهند داد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به چگونگی بررسی اطلاعات حاصل شده از این اطلس، تصریح کرد: پس از بررسی های صورت گرفته توسط معاونت های شهرستان ها و مناطق، اطلاعات به اداره کل ارسال شده و در نهایت منجر به اتخاذ تصمیم های دقیق در آینده به منظور ارائه خدمات آموزشی تربیتی بهتر خواهد شد.

نظری با اشاره به نحوه راستای آزمایی پرسش‌نامه های تکمیل شده توسط مدیران، خاطر نشان کرد: پس از تکمیل پرسشنامه توسط مدیران، همان پرسش‌نامه توسط دانش آموزان نیز تمیل خواهد شد و بدین وسیله ابزاری مناسبی برای راستی آزمایی در اختیار بخش های کنترل کننده قرار خواهد گرفت.

نظری با اشاره به سوالاتی که در این پرسشنامه مطرح خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این پرسشنامه سعی شده تا اطلاعات جامعی از تمامی حوزه های تربیتی، پرورشی، سلامت و آموزشی استخراج شود. برای مثال به کمک این پرسسشنامه می توانیم از میزان دسترسی دانش آموزان از آموزش مجازی و حضوری اطلاع پیدا کنیم.

وی با بیان زمان انجام این طرح افزود: بر طبق پیش‌بینی های صورت گرفته، این پرسش نامه از نیمه دوم آبان ماه در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت. همچنین آموزش و پرورش به دنبال راه اندازی سامانه ای جامع در این زمینه است تا اطلاعات را به صورت ادواری به روز شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار