اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 8 مهر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۰۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹ 29 September 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 8 مهر ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.
بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در هشتم مهر بشرح زیر است:

 

دستگیری 2 سوداگر مرگ در شهرستان عباس آباد

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از کشف 15 کیلوگرم تریاک و دستگیری 2 قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین عبدی با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت 2 قاچاقچی مواد مخدر در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در شهرستان عباس آباد، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، متهمان را شناسایی کردند.

سرهنگ شالیکار، خاطرنشان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری کارآگاهان پلیس آگاهی، در عملیاتی ضربتی متهمان را در حین جابجایی مواد مخدر با 2 خودروی سواری دستگیر کردند .

وی با بیان این که در بازرسی از خودروهای این سوداگران مرگ در مجموع 15 کیلو گرم تریاک کشف شد، اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آّباد در خاتمه، از شهروندان خواست: برای مقابله با عاملان افیونی و بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی110 اعلام کنند.


---------------------------------------------------


دستگيري سارق موتور سيکلت در بابل

فرمانده انتظامی شهرستن بابل از دستگیری سارق حرفه ای موتورسیکلت با 9 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ " سید محسن جعفری "در تشريح اين خبر گفت:در پي وقوع چند فقره سرقت موتورسيکلت در يکي از مناطق شهری بابل، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران پاسگاه انتظامی حیدرکلا با انجام اقدامات اطلاعاتي موفق شدند سارق را شناسایی کرده و در اقدامی عملیاتی وی را دستگیر کنند.

سرهنگ جعفری، ادامه داد: متهم در بازجویی به عمل آمده به 9 فقره سرقت موتورسيکلت اعتراف کرد و پس از تشکيل پرونده برای سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.

جعفری در پايان با قدرداني از تعامل خوب مردم با پليس، از شهروندان خواست: با سرلوحه قرار دادن هشدارهاي انتظامي، در راستاي ارتقاي احساس امنيت هميار هميشگي پليس باشند و هرگونه اطلاعات و اخباری را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.


-------------------------------------------


انسداد شبانه محور کندوان

رئیس پلیس راه استان مازندران از انسداد شبانه محور "کندوان" از ششم تا سی ام مهرماه برای انجام عملیات راهسازی خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علیرضا قدمی" با اعلام این خبر، گفت: در راستای اجرای عملیات راهسازی و اجرای پروژه روکش آسفالت در محور کندوان محدودیت های ترافیکی در این محور از ششم تا سی ام مهرماه به غیر از روزهای تعطیل و روزهای پایانی هفته چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه اعمال خواهد شد.

وی تصریح کرد: این محدودیت از ساعت 21 شب تا 6 صبح روز بعد و در حد فاصل " دزد بن تا هزارچم" و در کيلومتر 35 تا 55 اعمال می شود و رانندگانی که قصد تردد از این محور را دارند می توانند از محورهاي جايگزين "فيروزکوه و هراز" تردد کنند.


------------------------------------------------


کشف 10 فقره سرقت سیم و کابل برق در نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری باند 2 نفره سارقان سیم برق و کشف 10فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین زارع " در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، اظهار داشت: در این راستا ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی، سارق را شناسایی و پس از هماهنگی های قضایی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ "زارع" خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 10 فقره سرقت سیم و کابل برق در این شهرستان اعتراف کرد.

وی از دستگیر یک همدست متهم در ادامه تحقیقات پلیسی خبر داد و تصریح کرد: متخهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به نقش مشارکت شهروندان در برقراری امنیت اشاره کرد و بیان داشت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله از طریق شماره تماس 110 موضوع را با پلیس در میان بگذارند.


---------------------------------------------------


کشف 241 ثوب البسه با تصاویر نامتعارف در نور

فرمانده انتظامی شهرتسان نور از کشف 241 ثوب الیسه ب

masoud pashna, [۲۹.۰۹.۲۰ ۲۳:۴۲]
ا تصاویر نامتعارف در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ محمدزمان شالیکار درباره جزئیات این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پیشگیری از آسیب هاه و ناهنجاری های اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، تصریح کرد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی های قضائی از چندین واحد صنفی در این شهرستان بازدید کردند.

سرهنگ شالیکار از اخطار پلمب به 9 واخد صنفی خبر داد و اظهار داشت: در نتیجه این بازدیدها که از واحدهای صنفی عرضه پوشاک انجام شد، 241 ثوب البسه با تصاویر و نشان های نامتعارف کشف شد .

وی در ادامه، خاطرنشان کرد: در این بازدید ها همچنین 1400 نخ سیگار و 150 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق کشف شد.

شالیکار در خاتمه با بیان این که پیشگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی نقش موثری در ارتقاء امنیت عمومی دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مسائل امنیتی مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.


-----------------------------------------------------------


دستگیری 3 سارق اماکن خصوصی با 9 فقره سرقت در بابلسر

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر از دستگیری سارقان حرفه ای اماکن خصوصی با 9 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسین اسدی " در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصي در شهرستان بابلسر، دستگيري سارق يا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وي، تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات پليسي 3 سارق اماکن خصوصي را در این ارتباط شناسايي و در يک عمليات ضربتي دستگير کردند.

سرهنگ اسدی افزود: متهمان در تحقيقات پو بازجویی های به عمل آمده به 9 فقره سرقت اماکن خصوصي در این شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر در پايان با اشاره به اينکه متهمان پس از تشكيل پرونده برای سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشكوك مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.


---------------------------------------------------------


کشف 8 فقره سرقت مغازه در بهشهر

فرمانده انتظامي شهرستان "بهشهر " از دستگيري سارق مغازه با 8 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی " با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مغازه در سطح شهرستان، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وي افزود: پس از چند روز کار اطلاعاتي و انجام تحقیقات پليسي، ماموران دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی سارق را شناسایی کردند.

سرهنگ عنایتی، تصريح کرد: با هماهنگی های قضائی، در عملياتی ضربتی متهم دستگير و در تحقيقات و بازجویی های پلیسی تاکنون به 8 فقره سرقت در سطح شهرستان اقرار کرد .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر درخاتمه از شهروندان خواست: حتي الامکان از نگهداري وجوه نقد ، اشياء قيمتي در منزل خودداري کنند و در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد مشكوك خودروها و افراد ناشناس خصوصا در ساعات پاياني شب، موضوع را سريعاً از طريق تلفن 110 با پليس در ميان بگذارند.


------------------------------------------------------


کشف عتیقه جات 2 هزار ساله قبل از اسلام در میاندورود

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از کشف اشیاء عتیقه مربوط به دوره 2 هزار سال قبل از اسلام خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی داداش تبار با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع اشیاء عتیقه در سطح شهرستان میاندورود، موضوع در دستور کار پلیس منیت عمومی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، تصریح کرد: با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و شناسایی متهم، این فرد با هماهنگی قضائی تحت تعقیب و مراقبت قرار گرفت و با شناسایی محل جاسازی عتیقه دستگیر شد.

سرهنگ داداش تبار، افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی در بازرسی از منزل متهم موفق شدند، 3 قطعه شیء عتیقه کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود با اشاره به اینکه اشیاء مکشوفه برابر نظر کارشناسان میراث فرهنگی دارای قدمت تاریخی و مربوط به دوره 2 هزار سال قبل اسلام است، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.


-------------------------------------------------------


انهدام باند سارقان ساختمان های نیمه کاره در چالوس

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از انهدام باند سارقان ساختمان های نیمه کاره با 8 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ذات الله رضوانی در تشریح این خبر،

masoud pashna, [۲۹.۰۹.۲۰ ۲۳:۴۲]
گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره ئر شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موفق به شناسایی یک باند 6 نفره سرقت در این ارتباط شدند.

سرهنگ رضوانی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی، متهمان در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 8 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند.

وی در پايان ضمن هشدار به صاحبان ساختمان های نیمه کاره و در حال ساخت به آنان توصیه کرد: از رها کردن وسایل و تجهیزات ساختمانی پس از اتمام ساعت کار در محل اجتناب کرده و وسایل مذکور را در جای امن و قابل اطمینان نگهداری کنند.


-----------------------------------------------------------


کشف 4 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف 4 تن چوب آلات جنگلي قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "ناصر علی صفر پور" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران پاسگاه انتظامی هولار این فرماندهی در مسیر حوزه استحفاظي به یک خودروی کامیون حامل چوب مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و راننده آن را دستگیر کردند .

وی، خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از خودروی متهم 4 تن چوب جنگلی قاچاق که متهم آن را به صورت غير قانوني از جنگ های این شهرستان برداشت کرده بود کشف کردند.

سرهنگ صفرپور، اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.


-----------------------------------------------------


اعتیاد و باورهای غلط

گروه استان ها- مازندران- وجود معتاد در خانواده یا نزدیکان تاثیری بر دیگر اعضا خانواده یا جامعه ندارد بلکه ....

مصرف مواد و اعتیاد یکی از مهمترین آسیب های روانی- اجتماعی است که گریبان گیر خانواده ها و جوانان در سراسر جهان است،ابتدایی ترین موضوع در زمینه پیشگیری از این آسیب مهلک دسترسی به اطلاعات صحیح در زمینه مواد و اعتیاد است.

متاسفانه باورهای غلطی که در مورد مواد و پدیده اعتیاد وجود دارد بسیار شایع است و از سوی دیگر اطلاعات معتبر و صحیح در مورد این پدیده معمولا به صورتی است که مردم عادی کمتر به آن دسترسی دارند.

این باورها نه تنها بیمار بلکه خانواده های آنان را نیز با مشکلات زیادی مواجه می سازد و در بسیاری از موارد باعث تشدید مصرف آنان و عدم مراجعه به موقع برای درمان می شود، در ذیل به برخی از باورهای رایج در مورد معتادان اشاره می کنیم.

معتادان افرادی بی سواد و از اقشار پایین جامعه هستند.

این تصور از معتاد تصور صحیحی نیست، این باور از آنجا نشات می گیرد که دلیل اعتاد انسان ها، ناآگاهی و فقر انسانها تصور می شود، اکثر افرادی که دچار وابستگی و سوء مصرف هستند و هنوز اعتیاد آنها شدت نیافته یا از اعتیاد آنها زمان چندانی نگذشته و هنوز منابع همایتی آنها مانند: خانواده، شغل و... نسبتا سالم مانده است سعی می کنند مشکل را بپوشانند.

حقیقت آن است که در شرایط خاص جهان امروز، اعتیاد محدود به هیچ گروه خاصی نیست.

معتادان افراد بی ایمانی هستند.

اعتقادات مذهبی، معنوی و ایمان می تواند مانع بروز و ابتلا به بسیاری زا آسیب های روانی- اجتماعی شود ولی این بدان معنی نیست که هر کسی که مبتلا به اعتیاد شد لزوما بی ایمان، بی اعتقاد و لامذهب است.

بسیاری از معتادان با اعتقادات خود توانسته اند ترک کنند و دوباره به جامعه برگردند از سوی دیگر بسیاری از درمان های خاص اعتیاد با استفاده از اعتقادات و ایمان معتادان برنامه ریزی و اجرا می شود.

معتادان افرادی لا ابالی، بی مسئولیت، ضعیف و بی اراده هستند.

حقیقت این است که اینگونه صفات که در بالبا ذکر شد ناشی از پدیده اعتیاد است، نه شخصیت فرد معتاد یعنی پس از آنکه فرد دچار اعتیاد شد به علت شدت بیماری و شدت تخریبی که بیماری ایجاد می کند قادر نیست به وظایف و مسئولیت های خود عمل کند، جلوی مصرف خود را بگیرد و در کوشش های مختلفی که برای ترک انجام می دهد با مشکل روبرو می شود، ولی این خصوصیات با شخصیت واقعی فرد متفاوت است.

معتاد را باید از جامعه حذف کرد.

بسیاری از افراد به علت ترس از پدیده اعتیاد برای خود و خانواده شان مایلند که جامعه خالی از معتاد باشد، این افراد باور دارن

masoud pashna, [۲۹.۰۹.۲۰ ۲۳:۴۲]
د که وجود معتاد در نزدیکی آنها می تواند زمینه را برای بروز اعتاد در انها و خانواده شان فراهم کند .

البته این گفته به معنی این نیست که وجود معتاد در خانواده یا نزدیکان تاثیری بر دیگر اعضا خانواده یا جامعه ندارد بلکه صحبت بر سر این است که هم جواری و همسایگی با این افراد تنها علت اعتیاد نیست و اعتیاد عوامل مختلف زیادی دارد،حذف معادان به تنهایی چاره پیشگیری از اعتیاد نیست.

همه معتادان مبتلا به ایدز هستند.

وجود بیماری ایدز و شیوع آن در میان معتادان تزریقی زمینه دیگری برای نگرشهای منفی مردم نسبت به معتادان ایجاد کرده است. اگرچه بیماری ایدز در میان معتادان تزریقی به دلیل اشتراک آنها در وسایل تزریق بیشتر از جمعیت عادی است ولی این بدان معنی نیست که همه معتادان مبتلا به ایدز می باشند.

در نتیجه معتادان و افرادی که دچار مصرف، سوء مصرف و وابستگی به مواد شده اند در همه اقشار و گروه های مختلف دیده می شوند. اعتیاد دارای دلایل و علتهای دیگری است، به جز بی ایمانی، ضعیف بودن، لاابالی گری و بی مسئولیتی بیمار.

اگرچه ایدز در میان معتادان تزریقی شایع است ولی همه معتادان مبتلا به این بیماری نمی باشند، اعتیاد بیماری پیچیده ای است و علل مختلف شخصی، خانوادگی، روانی، اجتماعی و ... دارد. تصور آن که مصرف مواد فقط در نتیجه نداشتن ایمان، اراده، شخصیت قوی، بی سوادی و فقر ایجاد می شود، اشتباه است.

تهیه و تنظیم: مرضیه سیدیان- کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی مازندران


--------------------------------------------------------


خانواده و روش های صحیح برقراری ارتباط

مهمترین قدم در تعلیم و تربیت، آشنا کردن پدرو مادرها با اصول و روش های برقراری رابطه انسانی با فرزندان است...........

مهمترین قدم در تعلیم و تربیت، آشنا کردن پدرو مادرها با اصول و روش های برقراری رابطه انسانی با فرزندان است، در اینجا برخی از اصولی که آشنایی با آنها در برقراری رابطه انسانی با نوجوان موثر است،ذکر می کنیم:

اصل الگوپذیری و هما نند سازی

یکی از مهمترین و اثر بخش ترین روش های یادگیری و اجتماعی شدن کودک ،الگو پذیری و همانند سازی است.

نوجوانان از طریق همانند سازی با بزرگتر ها، چهره های علمی، ورزشی،تاریخی و مذهبی یاد می گیرند که چگونه رفتار کنند، کودک و نوجوان نخست والدین خود را سرمشق قرار می دهند برحسب جنسیت کودک و سن او، تاثیر پدر و مادر متفاوت است بدیهی است به طور کلی دختر با مادر و پسر با پدر همانند سازی می کند.

یکی از علت های مشکلات اجتماعی الگوبرداری نادرست است، نوجوان در این سن بیش از حد تحت تاثیر دوستان و همسالان و افراد با نفوذ است چنانچه خانه و مدرسه و جامعه (به ویژه از طریق رسانه ها)الگو های نادرست در اختیار او قرار دهند الگوبرداری نوجوان به طریق نامطلوبی صورت خواهد گرفت.

اصل ایجاد امنیت روانی

خانواده مهمترین کانون تامین کننده نیازهای جسمانی و روانی فرد است و تمام تلاش پدران و مادران مسئول و آگاه باید بر این اصل باشد.

اگر یک نوجوان کار اشتباهی یا نادرستی انجام داد هیچ گاه نباید به او گفت"دوستت ندارم"،"تو دیگر پسر یا دختر من نیستی"،"من دیگر مادر یا پدر تو نیستم"، این گونه برخورد های تحقیر آمیز و بیان این قبیل جمله ها،هیچ کمکی به اصلاح رفتار او نمی کند بلکه موجب سر خوردگی و از دست دادن امنیت روانی نوجوان می شود و سلامت روانی اورا به خطر می اندازد.

اصل برخورد مثبت و مثبت فکر کردن

هنگامی که با نوجوان روبه رو می شوید ،سعی کنید با او برخورد مثبت داشته باشید، از کلمه ها و جمله های تشویق آمیز استفاده کنید. به دنبال بزرگ کردن نکته های مثبت او باشید نه عیب جویی و ایراد گرفتن ، منظور این است که رفتارهای مطلوب فرزندتان را تحسین کنید و توانایی های اورا در نظر داشته باشید و در مقابل از سرزنش کردن و خجالت دادن او پرهیز کنید

اصل پذیرش و احترام

محترم شمردن نوجوان،احترام به حقوق او،توجه به نیازهای همه جانبه او و پذیرش او همانطور که هست از مهمترین اصول برقراری رابطه انسانی است.

فرزند یا فرزندان شما بیش از هر چیز وجود شما را می خواهند و حضورشما در خانه برای آنان ارزشمند است با دقت به حرف های نوجوان گوش دادن، پذیرفتن و تشویق رفتارهای مطلوب او، فراهم کردن فرصت هایی برای بروز وجود و خودنمایی و مسخره نکردن و سرزنش او از نشانه های برقراری یک رابطه انسانی با نوجوان است. نوجوانی که مورد پذیرش قرار می گیرد احساس با ارزش بودن و اعتماد به نفس می کند .

اصل پرهیز از افراط و تفریط

شما در امر تربیت و تعلیم فرزندتان چگونه عمل می کنید؟

آیا گاهی بسیار "سخت گیر"و گاهی بسیار"سهل گیر"هستید؟ نوجوان در این دوره گاهی می خواهد به شدت خود را با محیط سازگار کند و گاهی در اندیشه این است که به شدت محیط را با خود سازگار کند .

نوجوان گاهی گوشه گیر می شود و کنج عزلت انتخاب می کن


د و گاهی به رفاقت و دوستی با دیگر نوجوانان رو می آورد و دوستی آنان با شیفتگی و وابستگی تبدیل می شود.

برخی از افراد توصیه ی "با فرزندان خود دوست شوید"را به درستی نفهمیده اند، آنان فکر می کنند برای دوستی و نزدیک شدن با نوجوان باید با او همصدا و همرنگ شوند و هرچه او خواست آنها هم بخواهند و بدون قید وشرط با همه خواسته های او موافقت کنند، در حالی که این شیوه دوست شدن درست نیست و باید نوجوان را با ارزش ها و واقعیت ها آشنا کرد و دست او را گرفت و به سوی حقایق هدایت کرد.

تهیه وتنظیم : محدثه قربانی کارشناس ارشد روانشناسی و مددکار کلانتری 14 ساری

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار