مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در پنج ماه سالجاری ۵۹ نفر( همگی مرد) موتور سواردر حوادث ترافیکی استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵درصد افزایش داشت.
کد خبر: ۹۰۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱ 28 September 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، علی عباسی اظهارکرد: ساری با ۱۴، آمل با ۸ و نکا با ۶ مورد بیشترین و شهرستان های نور، محمودآباد ، گلوگاه و میاندرود هر کدام با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتور سوار را دارند.

وی افزود: بر اساس گزارش ارجاعی از مراکز استان، بیشترین فوتی در خرداد و تیر ماه هر کدام با ۱۵ فوتی و اردیبهشت با ۷ مورد گزارش شده است .

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با بیان اینکه بر اساس آمار بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال بوده است، گفت: این گروه سنی با آمار ۱۹ فوتی بیشترین و کمترین گروه سنی نیز ۵۰ تا ۴۱ سال با ۵ فوتی به ثبت رسید.

عباسی با اشاره به فوت تعداد ۳۸ نفر از موتورسوارها در محور برون شهری و راه روستایی و ۲۱ مورد هم محور درون شهری افزود: از کل فوت شدگان ۵۲ نفر راننده موتور و ۷ نفر سرنشین موتور هستند.

وی تصریح کرد: تعداد ۲۴۹ نفر در پنج ماه امسال در تصادفات رانندگی کشته شدند که ۲۴ درصد آن مربوط به موتور سوارها هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، عباسی گفت: شایع ترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در پنج ماهه سالجاری بوده که امید می رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار