مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از کاهش ۳۶ درصدی فوت عابرین پیاده در حوادث رانندگی در پنج ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 26 September 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، علی عباسی گفت: در پنج ماه امسال، ۶۶ نفر (۵۱ مرد و مابقی زن) عابر پیاده در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد کاهش داشت.

وی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در پنج ماه امسال را ۲۴۹ نفر اعلام کرد و افزود: به تفکیک محوربرون شهری و راه روستایی با ۳۶ درصد بیشترین فوتی در آن گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در مورد بالاترین آمار متوفیات عابران پیاده در استان گفت: شهرستان‌های بابل با ۱۱، ساری و تنکابن هر کدام با ۹ نفربیشترین عابران فوت شده و کلاردشت،گلوگاه و نورهر کدام با یک فوتی عابر کمترین شهرهایی هستند که گزارش شده است.

وی همچنین در خصوص بیشترین خودروی درگیر با متوفیان گفت: به تفکیک سواری با ۵۸ درصد ، وانت بار با ۲۱ درصد، موتور با ۹ درصد و سایر خودروها با ۱۲ درصد فوتی گزارش شده است.

عباسی تصریح کرد:بر اساس این گزارش مرداد با ۲۰، تیر با ۱۶، اردیبهشت با ۱۳ نفر بیشترین و فروردین ماه با ۷ مورد کمترین ماه هایی هستند که تلفات رانندگی در آن گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران به تفکیک محل فوت عابران پیاده گفت: ۳۵ نفر از عابران در بیمارستان و ۳۱ نفر در محل حادثه فوت کردند .

 وی یادآورشد:دستگاه های اجرایی استان می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار