رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در ۶ ماهه ورود کرونا به کشور یعنی از اسفند ۹۸ تا مردادماه ۹۹، تعداد ۲۵۹ کودک مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان های بابل بستری شدند.
کد خبر: ۹۰۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴ 24 September 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، سید فرزاد جلالی از میزان ابتلای بیشتر مردان نسبت بانوان در بابل خبر داد و گفت: بیشترین گروه سنی بستری و فوتی مربوط به رنج سنی بالای ۷۰ سال است.

وی در خصوص توزیع نسبی گروه‌های سنی افرادی که در بابل از ابتدای اسفندماه تا پایان مرداد بستری شدند، گفت: بیشترین گروه سنی بستری، افراد بالای ۷۰ سال به بالا بودند که ۲۵ درصد از کل بیماران بستری را تشکیل داده اند و همچنین بیشترین فوتی با آمار ۴۳ درصد از کل فوتی ها نیز در این گروه سنی بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ درصد از بیماران بستری در گروه سنی ۶۱ تا ۷۰ سال بوده اند، بیان کرد: ۴۷ درصد بیماران بستری در بیمارستان های بابل را خانم‌ها و ۵۳ درصد آقایان تشکیل داده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: ۱۷ درصد از میزان بستری ها و ۷.۵ درصد از آمار فوتی ها به گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال اختصاص دارد.

وی افزود: میزان بستری کودکان مبتلا یا مشکوک به کرونای بستری در بیمارستان فوق تخصصی کودکان امیرکلا ۲۵۹ نفر بوده که این میزان ۴.۴ درصد از آمار کل بیماران بستری است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، جلالی با اشاره به اینکه نزدیک به ۶۰۰ نفر از کادر درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان به کرونا مبتلا شدند، گفت: تعداد بستری در موج اول از ابتدای اسفند تا پایان فروردین ۲۴۸۰ نفر و در موج دوم تعداد بستری از ابتدای تیر تا پایان مرداد ۲۲۰۰ نفر بوده است که ۱۲.۷ درصد کاهش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار