در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان از دکتر سیدرضا گلدوزیان، پزشک مدافع سلامت و عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان تقدیر شد.
کد خبر: ۹۰۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸ 21 September 2020

به گزارش تابناک رضوی، دکتر گلدوزیان در حاشیه این مراسم با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت:  روزهای دفاع مقدس به روزهای کرونایی امروز بی‌شباهت نیست و شاید در برخی موارد سخت‌تر از آن روزها نیز باشد. 

معاون رفاهی و پشتیبانی سازمان نظام پزشکی مشهد به  موضوع شهدای سلامت اشاره کرد و گفت: با همه فداکاری‌هایی که پزشکان و پرستاران ما داشتند متاسفانه طبق پروتکل‌های ابلاغی تنها چند نفر از شهدای سلامت مشهد به طور رسمی شهید خدمت محسوب می‌شوند و مابقی پزشکان و پرستاران ما که در راه درمان بیماران کرونایی فداکاری‌های بسیار داشتند؛ از این امتیاز محروم هستند. 

دکتر گلدوزیان افزود: متاسفانه با عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی شاهد افزایش روزانه تعداد بیماران چه در بخش سرپایی  و چه در بخش بستری هستیم. ما عزیزانی را از دست دادیم که فقدانشان قطعا چه در جامعه پزشکی و چه در عرصه خدمت‌رسانی به مردم در زمان کوتاه غیرقابل جبران خواهد بود. ما استاد خسروی خراشاد و استاد خوارزمی را از دست دادیم که هر دو از اساتید بزرگ پزشکی کشور بودند. کشور باید سالها هزینه کند تا شاید بتواند فقدان اساتیدی چنین بزرگ که به حق سرآمد بوده و اسطوره علم اخلاق در پزشکی محسوب می شدند را جبران کند. 

 

گفتنی است؛ در پایان این مراسم  شرکت کنندگان با حضور بر مزار دو شهید گمنام  در صحن پردیس شهید بهشتی، ضمن ادای احترام به مقام والای شهدا با آرمان های بلند آنان تجدید بیعت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار