مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مازندران-نوشهر گفت: به منظور حفظ باقیمانده شمشاد هیرکانی در غرب مازندران ۸۴ هکتاراز عرصه های جنگلی شمشاد محلول پاشی شد.
کد خبر: ۹۰۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲ 19 September 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-نوشهر ، عبدالرضا سنگاری اظهارکرد: عملیات محلول پاشی شمشادها از اسفند پارسال تا مهرماه امسال در ۷ مرحله و در قالب قرارداد منعقده در سطح ۱۰۰ هکتارصورت می گیرد.

وی افزود: برای اجرای این عملیات یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شد .

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مازندران-نوشهر با بیان اینکه این بهترین زمان ممکن برای اجرای عملیات محلول پاشی شمشادها است ،خاطرنشان کرد:زیرا محلول پاشی در این زمان بیشترین تاثیر برروی آفت هدف و ایجاد بیشترین تلفات و کاهش انبوهی جمعیت آفت را دارد.

سنگاری افزود:عملیات محلول‌پاشی درپارک جنگلی سی‌سنگان ،ماشلک نوشهر و منطقه گلندرود رویان انجام شد که در حال حاضر دارای شمشادهای سبز است.

مدیرکل منابع طبیعی نوشهردرادامه تصریح کرد: برای این عملیات از محلول بیولوژیکی و سازگار با محیط زیست و موثر در امر کنترل افت استفاده شد که این ترکیبات هیچگونه پایداری در محیط نداشته و فاقد اثرات سوء بر روی محیط زیست و سایر موجودات زنده در طبیعت است.

از مجموع ۸۵۰۰ هکتار رویشگاه جنگلی شمشاد در غرب مازندران، سطحی بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار طی طغیان" آفت شب پره "شمشاد از سال ۹۵ مورد خسارت قرار گرفته و حدود ۵ هزار هکتار نیز در اثر فعالیت قارچ عامل بیماری" سوختگی برگ "شمشاد (بلایت) دچار خشکیدگی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار