پیش بینی هفت روزه هوای مازندران
طبق پیش بینی سازمان هواشناسی مازندران از شب شنبه و یک‏شنبه ۳۰ شهریور مناطق غربی آسمان استان ابری همراه با بارندگی ، وزش باد ، کاهش دما و احتمال رعدو برق است.
کد خبر: ۹۰۰۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱ 17 September 2020

به گزارش تابناک مازندران، سازمان هواشناسی مازندران، وضعیت آب و هوای استان را از امروز 5 شنبه 9 شهریور تا هفته آینده را پیش بینی کرد .

بر اساس این گزارش، پیش بینی هفت روزه هوای مازندران به این شرح است :

پیش بینی هفت روزه هوای مازندران

پنجشنبه27شهریور: صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر، در ارتفاعات و غرب استان با بارش پراکنده و وزش باد.

جمعه28 و روز شنبه29شهریور: صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما،وزش باد گرم جنوبی(بویژه در ارتفاعات)

شنبه شب و یکشنبه30شهریور: مناطق غربی استان: ابری گاهی همراه با بارندگی وزش باد کاهش دما و احتمال رعدوبرق.
مناطق مرکزی و شرقی استان: ابری همراه با وزش باد،کاهش دما بارش پراکنده باران و احتمال رعدوبرق.

دوشنبه31 شهریور و سه‌شنبه1مهر: صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر ودر مناطق غربی استان با احتمال بارش پراکنده پیش بینی شده است.

سه شنبه 1399/7/1 : نیمه ابری و ابری در برخی نقاط همراه با بارندگی


معاون پیش بینی هواشناسی مازندران خبر داد

ورود سامانه بارشی از امروز به مازندران

 معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران از هشدار دریایی، سطح نارنجی و وقوع سامانه بارشی خبر داد.

وی از هشدار دریایی و سطح نارنجی و وقوع سامانه‌ بارشی از امروز در استان خبر داد و اظهارکرد: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏‎یابی هواشناسی و خروجی مدل های عددی جوی و دریایی از بامداد امروز با شروع وزش باد، دریا به تدریج مواج می شود.

وی افزود: مواج شدن دریا در مناطق نزدیک ساحل و ارتفاع موج قابل ملاحظه تا ۱.۲ متر (بیشینه ارتفاع موج تا ۲.۰ متر) و در مناطق دور از ساحل تا ۱.۵ متر (بیشینه ارتفاع موج تا ۲.۵ متر) خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد:

سرعت وزش باد نزدیک ساحل ۹ تا ۱۳ متر بر ثانیه (۳۲ تا ۴۷ کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل ۱۲ تا ۱۶ متر بر ثانیه (۴۳ تا ۵۸ کیلومتر بر ساعت) بوده و منطقه اثر سواحل جنوبی دریای خزر در محدوده استان مازندران است.

در ضمن زمان پایان این سامانه دریایی صبح سه‌شنبه چهارم شهریورماه بوده و اثر مخاطره غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی، صدمه دیدن شناورهای سبک و نیمه سنگین است.

ضمنا اجتناب از فعالیت های صیادی و گردشگری در دریا، عدم تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین در مناطق نزدیک ساحل و دور از ساحل توصیه می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به پیش بینی وضع هوای استان نیز اظهار کرد: امروز آسمان استان صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر ، در ارتفاعات و غرب استان با بارش پراکنده و وزش باد است.

در روزهای جمعه و روزشنبه ۲۸ و ۲۹ شهریور نیز آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما،وزش باد گرم جنوبی (به ویژه در ارتفاعات)خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران خاطر نشان کرد: از شب شنبه و یک‏شنبه ۳۰ شهریور مناطق غربی آسمان استان ابری همراه با بارندگی ، وزش باد ، کاهش دما و احتمال رعدو برق است.

 

برچسب ها: هوای مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار