پس از جلسه شهردار آمل و رئیس شورای اسلامی شهر با دادستان مرکز استان در خصوص تعیین تکلیف زمین جایگزین زباله آمل، بازدید میدانی عرصه جدید با حضور مدیران استانی و شهرستانی، منابع‌طبیعی، حفاظت‌محیط‌زیست، آب‌منطقه‌ای، صنعت‌، معدن‌ و تجارت، فرماندار و معاونین، رئیس شورای‌شهر، شهردار و مدیران شهرداری آمل انجام شد.
کد خبر: ۸۹۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 15 September 2020

ایسنا: سید محمد محمدی تاکامی مدیر کل دفتر امور شهری و شورا های استانداری مازندران در این بازدید گفت: پس از پیگیری‌ها و وعده‌های مساعد تخصیص اعتبار از سوی سازمان شهرداری‌های کشور و سازمان برنامه و بودجه و بعد از جلسه استانی که با مدیران استانی و شهرستانی در رابطه با موضوع مدیریت پسماند آمل در مرکز استان داشتیم، مقرر شد که دستگاه‌های مربوطه پس از کارشناسی و بررسی تخصصی نتیجه را تا پایان هفته به شهرداری اعلام کنند.

محمدی تاکامی افزود: در پی فراخوان شهرداری آمل برای جذب سرمایه گذار یا صاحب تکنولوژی، نهایتا دو شرکت به مرحله نهایی راه یافتند که با بررسی توانایی‌های علمی و مالی و نوع فناوری این شرکت‌ها در سازمان شهرداری‌های کشور و با حضور کارشناسان سازمان محیط زیست کشور و شهرداری آمل، نهایتا یک شرکت با تکنولوژی بیوگاز برای تبدیل زباله های آمل به گاز و برق انتخاب شد و با قول مساعدت حمایت قابل توجه مالی از طرف دولت و همدلی ایجاد شده بین دستگاه‌ها برای انجام این کار امید می‌رود معضل زباله آمل که بیش از پنجاه سال است که مردم و محیط زیست این منطقه را آزار می‌دهد در مسیر رفع مشکل و تولید انرژی پاک قرار گیرد.

سید حمید هاشمی شهردار آمل نیز گفت: پیگیری ها و هماهنگی های خوبی صورت گرفت، اعتبارات خوبی در راه آمل هست، خوشبختانه همه در سطح استان و کشور پای کار هستند تا این معضل در شهرستان برطرف شود.

هاشمی با اشاره به اینکه پیمانکار تولید و راه اندازی خط پردازش زباله به مرحله عقد قرارداد رسید، افزود: امیدواریم با اراده ای که بوجود آمده بزودی شاهد اتفاقات خوب به منظور رفع مشکل چندیدن ساله زباله در آمل باشیم.

به گزارش اداره روابط عمومی شهرداری آمل، وی تاکید کرد: این هماهنگی ها و بازدیدها باحضور همه مدیران کل انجام شد تا تصمیمی واحد با رعایت همه شرایط و قوانین در کمترین زمان ممکن اتفاق بیافتد و یک زمین برای ساماندهی معضل زباله آمل نهایی شده و به شهرداری آمل واگذار شود.

شهردار آمل تصریح کرد: زمین جدید زباله آمل به هیچ وجه برای دپوی زباله نخواهد بود و در آن از فناوری و تکنولوژی های روز دنیا برای رفع مضل زباله نظیر بیوگاز، هازن و زباله سوز استفاده خواهد شد.

این در حالی است که پیش از این بازدید، هاشمی شهردار آمل به همراه مدیران استانی در دفتر دادستان مرکز استان نیز با اشاره به اینکه معضل زباله آمل مشکل ملی است و با اعتبارات دولت بایستی برطرف شود، اظهار کرد: با توجه به احداث سد هزار و قرار گرفتن مرکز دفن زباله در مخزن سد، مشکلات زیست محیطی مرکز دفن زباله غیرقابل انکار است، از نظر کارشناسی منطقه دفن زباله عمارت شهرستان آمل فراتر از ظرفیت و گنجایش خود زباله جذب کرده و لازم است هر چه سریع‌تر تعطیل و زمین جایگزین آن مشخص شود.

وی ادامه داد: بحران زباله آمل و شهرهای مازندران یک بحران ملی است و این استان و شهرستان نباید هزینه زباله کشور را بپردازد، ما میزبان خوبی برای کشور هستیم و زباله آنان را تحمل می‌کنیم، حال عمارت اصلا خوب نیست، امیدواریم با کمک ملی و کمک مدیران استانی لکه‌های زباله استان بویژه در آمل برطرف شود.

در این جلسه کریمی دادستان مرکز استان از مدیران کل مرتبط با تایید زمین جایگزین زباله آمل خواست تا با حضور میدانی و بازدید از مکانهای انتخاب شده در کمتر از یک هفته یک مکان را برای رفع معضل زباله نهایی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار