به کشاورزان توصیه می کنیم که در فروش محصولات شتاب نکنند و محصول را به واسطه ها نسپارند چراکه منطقی نیست که با قیمت های موجود محصولاتشان را عرضه کنند.
کد خبر: ۸۹۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ 10 September 2020

به گزارش تابناک مازندران ، استاندار مازندران گفت: به کشاورزان توصیه می کنیم که در فروش محصولات شتاب نکنند و محصول را به واسطه ها نسپارند چراکه منطقی نیست که با قیمت های موجود محصولاتشان را عرضه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، احمد حسین زادگان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مازندران که با محوریت مرکبات برگزار شد، با اشاره به این که در مازندران سالانه قریب ۲ میلیون و ۷۰۰ تن محصول مرکبات و کیوی تولید می شود، اظهارکرد: با توجه به تکانه های اقتصادی و شرایطی که در فصل مرکبات وجود دارد، هر سال نگرانی هایی برای مردم در مورد عرضه و قیمت این محصول وجود دارد که خوشایند نیست و روی تولید مرکبات تاثیر می گذارد.

وی با بیان این که امسال با افزایش هزینه نهاده های کشاورزی و تولید، قطعا قیمت مرکبات مثل سال گذشته نخواهد بود، افزود: به کشاورزان توصیه می کنیم که در فروش محصولات شتاب نکنند و محصول را به واسطه ها نسپارند چراکه منطقی نیست که با قیمت های موجود محصولاتشان را عرضه کنند.

استاندار مازندران با اشاره به این که امسال اقدامات خوبی در دستور کار قرار دارد و تقاضا داریم مردم عجله نکنند چرا که خبرهای خوبی در راه است، خاطرنشان کرد: مجموعه روماک گستر به تنهایی امکان ذخیره سازی ۱۰۰ هزارتن محصول را در مازندران دارد.

وی خرید میوه شب عید، ذخیره سازی و عرضه در پایان سال از سوی دولت را اقدام دیگری عنوان کرد که صورت خواهد گرفت و گفت: برخی امکانات در این راستا امسال موجود است و ضمن تقویت همکاری دستگاه های بین بخشی، تفاهماتی با استان های کشورهای همسایه به عنوان بازار صادراتی هدف صورت گرفته است.

حسین زادگان حذف تعرفه های ترجیحی از سوی اتحادیه اورآسیا از سوی دولت را اقدام دیگر در سال جاری ابراز کرد و افزود: با این اقدامات به ویژه حمایت های دولت، پیش بینی می شود امسال، سال بهتری برای محصولات کشاورزی و مرکبات خواهد بود و بنابراین از مردم می خواهیم در فروش مرکبات عجله نکنند.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به تکالیف تعیین شده برای دستگاه های صمت، جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی استان، گسترش همکاری های بین بخشی و تشکیل دفتر ویژه توسعه صادرات مرکبات در استانداری و اقدامات صورت گرفته، امسال با شرایط بهتری روبرو خواهیم بود و بازار بهتری را پیش رو داریم.

استاندار مازندران با اشاره به تفاهم نامه های متعدد با استان ها و کشورهای همجوار و همسایه در سال های اخیر،خواستار اجرایی و عملیاتی شدن جزییات این تفاهمات شد و افزود: کشورهای جامعه هدف و بازار مصرف شناسایی و کمیته کاری در این زمینه تشکیل شود و موانع پیش روی صادرات بررسی شود.

وی با اشاره به این که باید با اقدامات موثر، قیمت فروش محصول مرکبات و کیوی را به نفع باغداران رقم بزنیم و این اقدامات در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: با برخی بازارهای خارج از کشور رای زنی کردیم که این مذاکرات باید از سوی دستگاه های متولی عملیاتی شود.

حسین زادگان تاکید کرد: نیازمند برنامه ویژه و عملیاتی دقیق برای تحقق این مهم هستیم و هرگونه مصوبه، اقدام و برنامه از هم اینک باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: برای خرید تضمینی مرکبات، مکاتبات لازم صورت گرفته و فروش مرکبات در میادین بار و شبکه های تعاون روستایی استان ها در حال پیگیری است.

استاندار مازندران با بیان این که هر مقدار اطلاعات و آگاهی مردم بیشتر شود، کیفیت محصولات تقویت می شود، گفت: جهاد کشاورزی، باید برنامه هایی برای آموزش و ترویج ارایه کند تا مردم نسبت به انتخاب درست محصول و ارقام آن برای کشت آگاهی یابند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار