مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از راه‌یابی چند شهر این استان به مرحله نهایی نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶ 09 September 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عباس زارع اظهارکرد: شبکه شهرهای خلاق مدتی است که با الهام از طرح جهانی یونسکو توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده و به دنبال بهینه سازی، نهادینه کردن و بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و داشته‌های فرهنگی، هنری، ارزشی، تاریخی و غیره استان ها در راستای توسعه اقتصادی است.

وی افزود: شبکه شهرهای خلاق امکانی برای ثبت، ضبط و گسترش و همچنین بهره‌مندی مردم مناطق و شهرهای مختلف کشور از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری، تاریخی و ارزشی است که آن شهر یا منطقه رواج داشته و از رونق برخوردار بوده اما تا به امروز نانوشته و شفاهی باقی مانده است.

زارع با بیان اینکه ما در استان مازندران ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بسیاری داریم و در قالب این طرح به دنبال ساماندهی و سوق دادن این ظرفیت‌ها در مسیر اقتصادی و توسعه اجتماعی و انسانی هستیم، گفت: این کار نیازمند تسهیل‌گری، مشارکت‌گرا بودن و همگرا بودن در بین تمام خادمان فرهنگ و هنر استان است.

وی با اشاره به مشارکت بالای مردم مازندران در این طرح فرهنگی هنری خاطرنشان کرد: شهرستان گلوگاه در بخش موسیقی، شهرهای آمل، قائمشهر و نور در بخش ادبیات، نوشهر در بخش مد و لباس و شهرهای بابلسر، محمودآباد و تنکابن نیز در بخش هنرهای تجسمی، پس از داوری‌های صورت گرفته به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار