گزارش کمیته اپیدمیولوژی کووید19:
آخرین گزارش کمیته اپیدمیولوژی کووید19 نشان می‌دهد که وضعیت ابتلا به این بیماری در مازندران بعد از کاهش نسبی نسبت به هفته قبل، دارای مختصری روند صعودی شده است.
کد خبر: ۸۹۷۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷ 09 September 2020

 در آخرین گزارش اپیدمیولوژی بیماری کرونا وزارت بهداشت که روند بیماری کرونا در هفته منتهی به 15 شهریور ماه تحلیل شده است، آمده است که در مازندران روند ابتلا بعد از کاهش نسبی نسبت به هفته قبل، مختصری صعودی شده است.

کمیته اپیدمیولوژی کووید19 در گزارشات خود، استان‌ها را بر اساس میزان بروز تجمعی موارد بیماری به سه دسته پر گزارش، با گزارش متوسط و با گزارش پایین تقسیم می‌کند و روند بیماری در آن‌ها در جدول و نمودارهای مرتبط بررسی می‌شود.

در جدول دسته‌بندی استان‌ها، مازندران همچنان جزو استان‌های با بروز متوسط است.

این گزارش می‌گوید: در روند کشوری بیماری، تعداد کل موارد مرگ و ابتلا نسبت به هفته پیش کاهش یافته، اما به نظر می‌رسد در اواخر این هفته یک پیک جدید خفیف در حال شکل‌گیری باشد. روند مختصر صعودی یا شروع پیک خفیف و جزئی در نوزده استان اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، لرستان، هرمزگان، فارس، سمنان، زنجان، آذربایجان شرقی، مازندران، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، تهران، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کردستان، خوزستان و گلستان دیده می‌شود. روند ثبات با تغییرات مختصر صعودی در چهار استان یزد، قزوین، اردبیل و قم مشاهده شد. تصور می‌شود در 6 استان مرکزی، بوشهر، البرز، گیلان، کرمان و خراسان جنوبی روند ثبات با تغییرات مختصر و نامنظم وجود داشته است. در یک استان همدان روند ثبات با تغییرات مختصر نزولی مشاهده شد. در یک استان کهگیلویه و بویراحمد ناسازگاری داده‌ها اجازه تحلیل درستی از وضعیت اپیدمی را نداده است.

آخرین آمار کرونا در مازندران نیز خبر از شناسایی 105 بیمار جدید می‌دهد. در شبانه‌روز گذشته، 506 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و 17بیمار در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری شده‌اند.

در همین مدت 128 نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند تا روند درمانی خود را در منزل ادامه دهند.

هم اکنون 666 بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد 105 نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار