پس از شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از فعالیت ها دستخوش تغییرات شده و انجام بسیاری از امور به شیوه متفاوتی تغییر کرد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به بخشی از الزامات برای مردم تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۹۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳ 31 August 2020

ایرنا- ۱۰ روز از شهریور ماه در حالی سپری شد که ویروس کرونا امروز نیز با گرفتن جان ۱۰۹ نفر از هموطنانمان این موضوع را بار دیگر گوشزد کرد که رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی سرانجامی جز درد و بیماری به دنبال نخواهد داشت.

پس از شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از فعالیت ها دستخوش تغییرات شده و انجام بسیاری از امور به شیوه متفاوتی تغییر کرد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به بخشی از الزامات برای مردم تبدیل شده است.

دومین موج شیوع کرونا تاکنون آسیب‌های زیادی برای خانواده ها و بار مالی هنگفت برای دولت داشته و در نتیجه، پیروی از سبک زندگی متفاوتی را بر همه مردم تحمیل کرده است. پرهیز از تجمعات و سفرهای غیرضرور، برگزاری متفاوت آیین های ملی، مذهبی و حتی مراسم خانوادگی که کمترین میزان تجمع را در بر داشته باشد، از الزامات این سبک زندگی متفاوت است که بسیاری از مردم آن را پذیرفته و به طور دقیق رعایت می کنند.

رعایت مسائل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک از مباحثی است که مسئولان حوزه سلامت همه روزه آن را گوشزد می کنند و حفظ جان خود ودیگران را از اهم واجبات و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و دیگر مراجع عظام تقلید می دانند از این رو مسئولان تلاش دارند از شیوع بیشتر این بیماری همه گیر جلوگیری و زحمت کادر درمان را کم کنند .

هر چند رعایت دستورالعمل های بهداشتی تا حد قابل قبولی توانسته از گسترش ویروس کرونا جلوگیری کند و اغلب مردم به درخواست مسوولان دولتی و کادر درمان احترام گذاشته و از ماسک و مواد ضدعفونی کننده استفاده می کنند اما همچنان بسیاری از شهرها وضعیت قرمز و هشدار کرونایی دارند.

۲۷ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار

بر اساس آخرین اطلاعات استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

خبرنگاران استانی ایرنا همانند ماه ها و روزهای گذشته تلاش دارند تا وضعیت کرونایی نقاط مختلف کشور را به اطلاع عموم برسانند تا مردم ضمن در جریان قرار گرفتن جزئیات ابتلا و روند بهبودی بیماران، اهتمام بیشتری نسبت به رعایت موارد بهداشتی داشته باشند.

وضعیت کرونا در سه شهرستان کرمانشاه قرمز شد

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باتوجه به آمار موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ به تفکیک شهرستان‌های استان، اکنون شهرستان‌های کنگاور، پاوه و سنقر و کلیایی در وضعیت قرمز قرار دارند و تقریبا سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد به سر می‌برند.

دکتر «ابراهیم شکیبا»از مردم خواست برای حفظ سلامت خود و دیگران همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی در ادامه به انجام تست کرونا در استان نیز اشاره کرد و گفت: از روز چهارشنبه پنجم شهریورماه تست پی سی آر( تشخیص قطعی کرونا) با هزینه مصوب وزارت بهداشت در کرمانشاه انجام می‌شود و افراد می‌توانند با در دست داشتن دستور پزشک برای انجام این آزمایش به هرکدام مراکز ۱۶ ساعته در سطح استان مراجعه نمایند.

۵۶ بیمار جدید کرونا در البرز بستری شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۵۶ بیمار جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های این استان بستری شدند.

دکتر محمد فتحی گفت: با بستری شدن این افراد شمار افراد برخوردار از خدمات بیمارستانی این استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۱۵ هزارو ۲۶۲ نفر رسید.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر تعداد ۴۰۴ نفر شامل موارد قطعی ، محتمل و مشکوک در مراکز درمانی بستری هستند، افزود: از این تعداد ۱۳۸ نفر بیمار قطعی کووید ۱۹ می باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز عنوان کرد: در ۲۴ساعت گذشته تعداد ۳۵۳ نفر سرپایی با علائم مشکوک به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که ۵۶ مورد در بیمارستان ها بستری شدند .

پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام به کسب و کارهای خسارت‌دیده از کرونا در گلستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت که تاکنون حدود ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای جبران بخشی از خسارت وارده ناشی از شیوع کرونا به صاحبان مشاغل استان و کسب و کارهای متضرر پرداخت شده است.

ابراهیم کریمی اظهار داشت: مطابق گزارش دستگاه های مرتبط در استان، هشت هزار و ۵۶۱ نفر از افراد خسارت دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات به بانک های استان معرفی شدند.

کریمی همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست آسیب دیدگان کرونا را برای ثبت نام و دریافت تسهیلات در مهلت اعلام شده مطلع کنند.

وی اضافه کرد: این تسهیلات تخصیصی برای فعالان آسیب دیده از کرونا در حوزه های مختلف از جمله صنایع دستی، فرهنگی، مراکز آموزشی و فنی حرفه ای، کمیته امداد، بهزیستی، ورزش و جوانان، جهادکشاورزی، بهداشت و درمان و حمل و نقل جاده ای است.

کرونا ۴۲۵ میلیارد ریال به تالارها و رستوران‌های اراک خسارت وارد کرد

رئیس اتحادیه تالار و رستوران‌های اراک گفت: واحدهای فعال در این صنف با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی ناشی از آن ۴۲۵ میلیارد ریال خسارت دیدند.

محمدعلی ملکی نژاد افزود: هر تالار رستوران به طور متوسط پنج میلیارد ریال در نتیجه بیماری و تعطیلی واحدهای صنفی در اراک زیان دیده است.

وی اظهار داشت: این واحدهای صنفی در ۱۲ ماه سال به علت فصل سرد، تعطیلات، ایام رحلت، محرم و صفر غیرفعال هستند و تنها سه ماه از سال برای این صنف درآمدزایی دارد که با درگیرشدن کرونا این بخش خسارت زیادی را متحمل شد.

رئیس اتحادیه تالار و رستوران‌های اراک خواستار عملی شدن قول مسئولان مبنی بر پرداخت تسهیلات شد و گفت: شماری از صاحبان تالارها و رستوران‌ها اراک به علت وضعیت بد اقتصادی مجبور شدند مجوز فعالیت را برای جلوگیری از زیان های بیشتر باطل کنند.

کاهش ۵۰ درصدی ابتلا به ویروس کرونا در نوشهر

مدیر شبکه بهداشت نوشهر اعلام کرد : روند ابتلا به ویروس کرونا و بیماران بستری در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان نسبت به مدت زمان اوج پیک دوم در این شهرستان در ۲ هفته پیش به حدود ۵۰ درصد کاهش داشت.

دکترسید رحیم سید پور افزود: در حال حاضر روزانه به طور میانگین یک نفر بستری و پنج نفر پس از بهبودی از بیمارستان این شهرستان مرخص می شوند، در حالی که در ۲ هفته پیش تعداد بیماران بستری روزانه ۱۰ نفر و بهبود یافتگان هم بین یک یا ۲ نفر بود.

وی با قدردانی از مردم به دلیل رعایت پروتکل بهداشتی در ایام عزادارای عاشورا و تاسوعای حسینی (ع ) از حضور انبوه مسافر در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و گفت: اگرچه به دنبال سرکشی‌های انجام گرفته در سطح شهر و روستا در تعطیلات گذشته غالب مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کردند و نیز در استفاده از اقلام مراقبت بهداشت فردی به منظور قطع انتقال زنجیره کرونا اهتمام ویژه های داشتند، منتهی از طرفی با توجه به حضور حجم انبوه مسافران به این شهرستان نگران احتمال گسترش شیوع این ویروس نیز هستیم .

کرونا ناشران کرمان را نقره داغ کرد

دست اندرکاران حوزه نشر و چاپ در استان کرمان می‌گویند: گرچه قبل از شیوع ویروس منحوس کرونا، به علت مشکلات بازار کاغذ و افزایش هزینه های چاپ حال و روز خوشی نداشتیم ولی با ورود این ویروس کسب و کارمان تخته شده و در واقع نقره داغ شدیم.

آنان با اشاره به هزینه بر شدن هزینه چاپ کتاب، کمک های موردی نظیر ثبت نام در سامانه سامد برای دریافت وام های ناچیز را گره گشا در کسب و کار حوزه نشر نمی دانند و بر این باورند که برای تقویت حوزه نشر باید به دنبال ایده ها و راهکارهای جدیدی در راستای جا انداختن فرهنگ مطالعه در لایه های زیرین جامعه بود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار