آخرین تحولات خاورمیانه
حمله پهپادی انصارالله یمن به فرودگاه اب‌ها در عربستان سعودی، موافقت عربستان با عبور هواپیمای اسرائیلی از آسمان این کشور، بمباران شمال عراق توسط جنگنده‌های ترکیه‌ای و اعلام اسامی کابینه جدید سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به توافق سران سیاسی لبنان بر سر نخست وزیر جدید نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۹۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 31 August 2020

حمله پهپادی انصارالله یمن به فرودگاه اب‌ها در عربستان سعودی، موافقت عربستان با عبور هواپیمای اسرائیلی از آسمان این کشور، بمباران شمال عراق توسط جنگنده‌های ترکیه‌ای و اعلام اسامی کابینه جدید سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به توافق سران سیاسی لبنان بر سر نخست وزیر جدید نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک سمنان: ​نجیب میقاتی، ​فؤاد السنیوره​، ​سعد الحریری​ و ​تمام سلام​، روسای دولت های قبل لبنان بر سر انتخاب مصطفی ادیب به عنوان نخست وزیر جدید لبنان موافقت کردند.

سینوره در جریان نشست اعلام نتیجه مذاکرات درباره نخست وزیر جدید لبنان گفت: هدف مکانیزم سیاسی کنونی کشور این است که لبنان از شرایط فعلی نجات یابد. برضرورت تشکیل فوری دولت تاکید داریم.

توافق سران سیاسی لبنان بر سر نخست وزیر جدید/حمله پهپادی انصارالله یمن به فرودگاه ابها در عربستان سعودی/ موافقت عربستان با عبور هواپیمای اسرائیلی از آسمان این کشور/ بمباران شمال عراق توسط جنگنده‌های ترکیه‌ای

وی گفت، ادیب که سفیر لبنان در برلین است، فردا دوشنبه در رایزنی های رسمی به عنوان گزینه نخست وزیری از سوی جریان المستقبل معرفی خواهد شد.

حمله پهپادی انصارالله یمن به فرودگاه ابها در عربستان سعودی

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی از اصابت ترکش های ناشی از انفجار یک پهپاد به فرودگاه ابها خبر داده است.

سعودی‌ها مدعی هستند این ترکش‌ها بر اثر هدف قرار دادن پهپاد انفجاری انصارالله یمن توسط پدافند هوایی عربستان به فرودگاه مذکور اصابت کرده است.

خبرگزاری عربستان سعودی می‌گوید، در این حادثه به کسی آسیبی وارد نشده است. انصارالله یمن هنوز در این زمینه اظهار نظر نکرده است.

عربستان سعودی نیز به جزئیات بیشتری از حمله انصارالله اشاره نکرده است.

توافق سران سیاسی لبنان بر سر نخست وزیر جدید/حمله پهپادی انصارالله یمن به فرودگاه ابها در عربستان سعودی/ موافقت عربستان با عبور هواپیمای اسرائیلی از آسمان این کشور/ بمباران شمال عراق توسط جنگنده‌های ترکیه‌ای

ائتلاف سعودی علیه یمن نیز با انتشار بیانیه از رهگیری و منهدم کردن یک پهپاد یمنی در آسمان ابها خبر داده است.

رسانه های سعودی همچنین از منهدم کردن یک قایق متعلق به انصارالله یمن در جنوب دریای سرخ خبر داده‌اند.

براساس گزارش شبکه الجزیره، سعودیها مدعی هستند که این قایق از بندر الحدیده و توسط نیروهای انصارالله ارسال شده است.

موافقت عربستان با عبور هواپیمای اسرائیلی از آسمان این کشور

خطوط هوایی "اِل عال" رژیم صهیونیستی از مسئولان عربستانی خواست در چارچوب توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و این رژیم، به پرواز این شرکت به مقصد ابوظبی، اجازه عبور از حریم هوایی این کشور را بدهند.

به گزارش سایت اسرائیلی i۲۴ news، این درخواست شرکت "اِل عال" از طریق شورای امنیت داخلی در دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی و میانجی‌های بین‌المللی برای هواپیمایی عربستان ارسال شد اما اِل عال هنوز پاسخی از طرف عربستان دریافت نکرده است.

سایت عبری زبان"Ynet" به نقل از یکی از مسئولان برجسته در "ال عال" گزارش داد: به دلیل حضور چهره‌های آمریکایی در این پرواز پیش‌بینی می‌شود این پرواز موافقت استثنایی مسئولان عربستان را برای عبور از حریم هوایی این کشور در مسیر خود به مقصد ابوظبی دریافت کند.

طبق گزارش این سایت عبری زبان، اگر با این درخواست موافقت شود، این اولین باری خواهد بود که یک هواپیمای اسرائیلی از حریم هوایی عربستان عبور می‌کند، اما اگر با این امر موافقت نشود، هواپیما مجبور خواهد شد برای رساندن خود به مقصد از دریای سرخ و خلیج عدن عبور کند که به این ترتیب این سفر هوایی حدود دو ساعت طول خواهد کشید.

در این پرواز که اولین پرواز رسمی از تل‌آویو به ابوظبی محسوب می‌شود، یک هیات آمریکایی به ریاست جارد کوشنر، مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کنار هیات اسرائیلی به ریاست مئیر بن شبات، رئیس شورای امنیت داخلی در دفتر نخست وزیر حضور دارد.

رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی اما مدعی شد، موافقتی از سوی عربستان با عبور هواپیمای اسرائیلی از حریم این کشور وجود دارد و به این ترتیب، سه ساعت به طول مدت این سفر افزوده می‌شود، زیرا هواپیما مجبور به دور زدن شبه جزیره عربستان نخواهد بود.

هواپیمای در نظر گرفته شده برای پرواز فردای تل‌آویو-ابوظبی، بوئینگ ۷۳۷ است.

با توجه به توقف پروازها از چند ماه قبل به دلیل شیوع کرونا، سه خلبان برجسته اسرائیلی در ناوگان بوئینگ ۷۳۷ شرکت "ال عال" یک پرواز بدون مسافر به آمستردام داشتند تا پرواز مشابهی را در هلند انجام دهند و دوباره به آنها برای پرواز به مقصد امارات اعتماد شود. طبق گزارش رادیوی رژیم صهیونیستی، سه خلبان اسرائیلی روز گذشته به اراضی اشغالی بازگشته‌اند و آماده انجام این پرواز هستند.

خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات و حاکم ابوظبی عصر شنبه با صدور حکمی قانون تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی را در پی توافق رسمی با این رژیم برای عادی‌سازی روابط لغو کرد.

ترامپ اخیرا با انتشار توییتی از توافق صلح امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط خبر داده و آن را یک توافق "تاریخی" خواند.

بمباران شمال عراق توسط جنگنده‌های ترکیه‌ای

یک مقام امنیتی در خصوص حمله جنگنده‌های ترکیه به مناطق کوهستانی شمال عراق برای چندمین بار در هفته‌های گذشته، گفت: هواپیماهای ترکیه، صبح روز یکشنبه کوهستان‌های «زاران» و «کایرشک» در منطقه سیدکان واقع در استان اربیل را بمباران کردند که این اقدام منجر به آتش سوزی در مراتع طبیعی این مناطق شد.

وی همچنین در ادامه توضیح داد که چوپانان از ترس بمباران مجدد، این مناطق را ترک کردند.

طبق گفته‌های این مقام امنیتی، هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه همچنان مشغول گشت زنی در آسمان شمال عراق هستند.

گفتنی است، ترکیه، عملیاتی با نام «پنجه ببر» را از زمین و هوا در شمال عراق علیه عناصر پ. ک. ک آغاز کرده است که ارتش ترکیه، هدف از این عملیات را پاکسازی این مناطق از حضور عناصر «حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ. ک. ک) اعلام کرده است.

اعلام اسامی کابینه جدید سوریه

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه اخیرا طی حکمی، حسن عرنوس را مکلف به تشکیل دولت جدید این کشور کرد.

کابینه جدید دولت سوریه به ریاست مهندس حسین عرنوس و اعضای زیر است؛

علی عبد الله ایوب ، وزیر دفاع و معاون نخست وزیر

ولید المعلم، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه

دکتر محمد عبد الستار، وزیر اوقاف

منصور فضل‌الله عزام، وزیر امور ریاست جمهوری

محمد خالد رحمون ، وزیر کشور

مهندس حسین مخلوف، وزیر امور اداری بومی

دکتر سلام السفاف، وزیر توسعه اداری

سلوی عبد الله، وزیر کار و امور اجتماعی

دکتر محمد سامر الخلیل، وزیر اقتصاد و تجارت خارجی

عماد ساره، وزیر اطلاع رسانی

مهندس محمد رامی مارتینی، وزیر گردشگری

دکتر بسام ابراهیم، وزیر آموزش عالی

مهندس سهیل عبد اللطیف، وزیر امور خدمات عمومی و اسکان

مهندس إیاد الخطیب، وزیر ارتباطات و تکنولوژی

دکتر دارم طباع، وزیر تربیت و تعلیم

احمد السید، وزیر دادگستری

تمام رعد، وزیر منابع آبی

طلال البرازی، وزیر تجارت داخلی و حمایت از مصرف کننده

دکتر لبانه مشوح، وزیر فرهنگ

دکتر کنان یاغی، وزیر دارایی

مهندس زهیر خزیم، وزیر حمل و نقل

مهندس بسام طعمه، وزیر نفط و منابع معدنی

نزار حسن الغباش، وزیر بهداشت

مهندس زیاد الصباغ، وزیر صنعت

مهندس محمد حسان قطنا، وزیر کشاورزی و اصلاح زراعی

مهندس محمد غسان الزامل، وزیر برق

محمد فایز البرشه، وزیر مشاور دول

محمد سمیر حداد، وزیر مشاور دولت

ملول الحسین، وزیر مشاور دولت

بشار اسد سه‌شنبه طی حکمی به شماره ۲۱۰ مصوب سال ۲۰۲۰ مهندس حسین عرنوس را مامور تشکیل کابینه این کشور کرده بود.

عرنوس از سال ۲۰۱۳ چندین پست وزارتی داشته که آخرین آن وزارت منابع آب بود. او از سال ۲۰۱۳ عضو رهبری مرکزی حزب بعث سوسیال عربی حاکم است. او متولد ۱۹۵۳ در ادلب و فارغ التحصیل دانشکده مهندسی شهرسازی از دانشگاه حلب در سال ۱۹۷۸ است. او بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۴ ریاست بخش انجمن مهندسین ادلب و بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۲ مدیر شرکت دولتی راه‌سازی را بر عهده داشت.

وی در سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ معاون وزیر راه و ترابری شد و از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ مدیرکل موسسه دولت راه‌ و ترابری بود. همچنین از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ استاندار دیر الزور و سال ۲۰۱۱ استاندار قنیطره شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار