با وجود شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده در برگزاری مراسم و آیین های عزاداری ماه محرم ، اما تاسوعای حسینی رنگ و بوی دیگری به عزاداری عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت داده و حال و هوای دیگری در کمک به نیازمندان از خود نشان داد .
کد خبر: ۸۹۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰ 29 August 2020

با وجود شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده در برگزاری مراسم و آیین های عزاداری ماه محرم ، اما تاسوعای حسینی رنگ و بوی دیگری به عزاداری عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت داده و حال و هوای دیگری در کمک به نیازمندان از خود نشان داد .

ایرنا - با شروع ایام محرم و ابلاغ دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا در محدویت‌های برپایی مجالس عزاداری در محیط‌های مسقف، تمامی هیأت‌های مجوز دار و فعال، با تبعیت از دستورالعمل‌های بهداشتی، ضمن برپایی مجالس عزا در محیط‌های باز از جمله حیاط مدارس، محیط‌های ورزشی روباز، حیاط مساجد و خیابان‌ها و کوچه، شور و شعور حسینی را در هم آمیخته و صحنه‌های باشکوهی از عشق خود را به امام حسین(ع) به تصویر کشیدند.

کمک مومنانه خیر هشترودی به مناسبت تاسوعای حسینی

یک خیر هشترودی به مناسبت تاسوعا ۲۵۰ بسته معیشتی در قالب کمک مومنانه توزیع کرد.

حاج مجید غفارزاده برای دهمین بار متوالی از زمان آغاز کمک های مومنانه این کمک ها را انجام داده است.

وی قبلا هم در یک اقدام خداپسندانه یکهزار و ۵۰۰ بسته غذایی , ۲ هزار پرس غذای گرم , بسته های غذایی و گوشت گرم به نیازمندان اهدا کرده بود.

بسته های غذایی توزیعی خیر هشتروی شامل ماکارونی, روغن مایع، سویا، رب، ماسک و دستکش، برنج، قند و شکر بود.

میدان ۲۲ بهمن ایلام دلتنگ عزاداران در تاسوعای حسینی

محرم امسال به ایستگاه تاسوعا رسید و مردم ایلام بار دیگر با حضور در آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان و شهدای نهضت خونین عاشورا ارادت خود را به ساحت آل الله نشان دادند.

مراسم تاسوعای حسینی امسال ایلام در محوطه مصلای شهر ایلام برگزار شد و مردم از اقشار مختلف خود را به مصلی رساندند تا از مراسم تاسوعای حسینی فیض ببرند.

در سال های گذشته آیین های تاسوعا و عاشورای ایلام در میدان ۲۲ بهمن به عنوان میدان مرکزی شهر برگزار می شد اما امسال با توجه به شیوع کرونا این مراسم در محوطه مصلی برگزار شد.

امسال آیین های عزاداری محرم به علت شیوع کرونا متفاوت تر از سال های دیگر بود اما با این وجود مردم باز هم به طرق مختلف به خاندان رسالت و شهدای کربلا عرض ادب کردند.

مشهد الرضا را امسال تاسوعایی دیگر است

تاسوعای حسینی امسال رنگ و بوی خاصی در سرزمین خورشید و مشهدالرضا(ع) دارد و هر چند نوای مرثیه و عزا در سوگ سالار و سرور شهدا در غربتی جانسوز در تمام کوچه‌های شهر به گوش می‌رسد و شهر از عشاق خالی نیست اما به خاطر رعایت پروتکلهای بهداشتی دیگر از آن تجمعهای انبوه سوگواران حسینی خبری نیست.

هر ساله در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی شور خاصی در دنیای اسلام برپاست و مظلومیت امام حسین (ع) و یاران آن حضرت در صحرای کربلا از گوشه گوشه‌ این سرزمین شنیده می‌شود.
هر ساله در مشهدالرضا (ع) در این ایام شور خاصی برپا بود و خاطره گسیل شدن هیات‌های عزاداری و جمعیت عزادار به سمت حرم مطهر رضوی در این ایام در اذهان همگان نقش بسته است اما امسال با بروز بلای جهانگیر کرونا عزای سالار شهیدان نیز رنگ و بویی غریب به خود گرفته ‌است.

طنین با شکوه یا ابوالفضل (ع) مردم آذربایجان‌غربی در تاسوعای حسینی

مردم آذربایجان‌غربی همزمان با سراسر کشور، با نوای یا ابوالفضل (ع) و یا حسین (ع) در روز تاسوعای حسینی، عشق و ارادت خود را به سقای تشنه لب کربلا و سرور و سالار شهیدان نشان دادند.

آیین های عزاداری تاسوعای حسینی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان، کودک و نوجوان و شور اشتیاق عزاداران حسینی در سراسر آذربایجان غربی برگزار شد.

زنجانی‌ها در پویش نذر خون تاسوعا تا اربعین شرکت کنند

مدیرکل انتقال خون استان زنجان از عزاداران حسینی خواست در پویش نذر خون از تاسوعا تا اربعین مشارکت فعالانه‌ای داشته باشند و اهدا کنندگان فقط به روزهای تاسوعا و اربعین اکتفا نکنند.

دکتر سیامک اسدی افزود: بر این اساس ۲ پایگاه انتقال خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی آماده دریافت خون اهدایی شهروندان زنجانی است.

وی اضافه کرد: مرکز جامع اهدای خون در چهار راه سعدی و مرکز اهدای خون ابهر در شیفت صبح و عصر آماده دریافت فرآورده‌های خونی از اهدا کنندگان است.

اندوه مضاعف قمی‌ها در تاسوعای متفاوت امسال

مردم مومن و خداجوی قم امروز با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برای کمک به مهار شیوع کرونا، تاسوعایی متفاوت از سال‌های قبل به نمایش گذاشتند اما این تفاوت نه در شکوه عزاداری و میزان ابراز محبت و عشق به اهل بیت (ع) و بخصوص سالار شهیدان و یاران کربلای اش بلکه در نحوه برگزاری آیین ها و مدیریت اجتماعات بود، امری که به نوبه خود مایه اندوهی مضاعف برای مردم و عزاداران قمی شد.

از آغاز ماه محرم خیابان‌ها و معابر شهری قم سیاه‌پوش شده و فضای معنوی و دل‌انگیزی از پرچم‌های همیشه در اهتزاز سید و سالار شهیدان(ع) شهر را فراگرفته است.

حال و هوای امروز حرم مطهر و صحن‌های آن متفاوت از تمام دهه‌های محرم در سال‌های گذشته است و نوای غم‌انگیز طبل،دمام، زنجیرزنی و نوحه‌خوانی گوش و جان آدم را نمی‌نوازد.

تاسوعای حسینی در جنوب شرق استان تهران با رنگ و بوی دستگیری از نیازمندان

شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران همه ساله در تاسوعای حسینی میزبان صدها هیأت عزاداری بود که برای عرض تسلیت محضر حضرت ولی‌عصر(عج) خود را به نزدیک ترین امامزاده مدفون در این مناطق می‌رساندند تا در قالب دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی، عشق و ارادت خود را به آل الله به نمایش بگذارند.

اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده در بیرون‌روی هیأت‌های عزاداری در روز تاسوعای حسینی، رنگ و بوی دیگری به عزاداری عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت داده و امسال روز علمدار دشت کربلا، حال و هوای دیگری در دستگیری از نیازمندان دارد و همگان، بر خوان بیکران الطاف امام حسین(ع) میهمان شدند.

دارالعباده یزد در تاسوعای حسینی به سوگ نشست

مردم دارالعباده یزد در تاسوعای حسینی به یاد شهدای دشت نینوا به ویژه سید و سالار شهیدان عالم حضرت امام‌حسین (ع) و قهرمان شجاع کربلا حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) به سوگ نشستند.

عزاداری مردم مومن و عاشقان مکتب ثارالله در تاسوعا بر خلاف سال‌های گذشته به خاطر شیوع کرونا به صورت خانگی و در فضای باز برخی تکایا و حسینیه‌ها بنحو مناسب برگزار شد.

مراسم تاسوعای حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان برگزار شد

مراسم تاسوعای حسینی همزمان با سراسر کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزرستان برگزار شد.

عاشقان اهل بیت در استان و به ویژه در شهرستان اهواز با رعایت بهداشت در سوگ سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.

مراسم عزاداری و زنجیرزنی در اهواز در مکان های مذهبی مختلف از جمله حسینیه ثارالله، مسجد ولایت و مسجد جواد الائمه برگزار شد که در این مکان ها ناظرانی برای نظارت بر رعایت نکات بهداشتی در نظرگرفته شده بود.

شور حسینی مردم کهگیلویه و بویراحمد در تاسوعای حسینی

همزمان با سراسر کشور مردم ولایتمدار کهگیلویه و بویراحمد در نهمین روز ماه محرم (تاسوعای حسینی) سوگوار هستند و شور عزاداری ها در این استان با رعایت پروتکل های بهداشتی به اوج رسیده است.

قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد امروز شنبه و با رعایت نکات بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش در قالب دسته‌ های سینه زنی و زنجیر زنی در نقاط مشخص شده در غم شهادت جانسوز امام سوم شیعیان و ۷۲ یار باوفای آن حضرت سوگواری می کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار