هشتمین روز شهریور ماه در حالی سپری شد که ویروس کرونا امروز نیز با گرفتن جان ۱۱۰ نفر از هموطنانمان این موضوع را بار دیگر گوشزد کرد که رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی سرانجامی جز درد و بیماری به دنبال نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۹۳۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ 29 August 2020

پس از شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از فعالیت ها دستخوش تغییرات شده و مراسم محرم و عزاداری ارادتمندان به خاندان نبوت را نیز به شیوه متفاوتی تبدیل کرده ‌و عزاداری‌ها به جای اجتماعات شلوغ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در محیط‌های روباز برگزار می‌شود و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری به بخشی از الزامات برگزاری مراسم ها تبدیل شده است .

دومین موج شیوع کرونا تاکنون آسیب‌های زیادی برای خانواده ها و بار مالی هنگفت برای دولت داشته و در نتیجه، پیروی از سبک زندگی متفاوتی را بر همه مردم تحمیل کرده است. پرهیز از تجمعات و سفرهای غیرضرور، برگزاری متفاوت آیین های ملی، مذهبی و حتی مراسم خانوادگی که کمترین میزان تجمع را در بر داشته باشد، از الزامات این سبک زندگی متفاوت است که بسیاری از مردم آن را پذیرفته و به طور دقیق رعایت می کنند.

رعایت مسائل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک از مباحثی است که مسئولان حوزه سلامت همه روزه آن را گوشزد می کنند و حفظ جان خود ودیگران را از اهم واجبات و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و دیگر مراجع عظام تقلید می دانند از این رو مسئولان هیات ها و سوگواران حسینی ضمن به نمایش گذاردن ارادت خالصانه خود به ساحت اهل بیت (ع) و برگزاری عزاداری پرشور تلاش دارند از شیوع بیشتر این بیماری همه گیر جلوگیری و زحمت کادر درمان را کم کنند .

هر چند رعایت دستورالعمل های بهداشتی تا حد قابل قبولی توانسته از گسترش ویروس کرونا جلوگیری کند و اغلب مردم به درخواست مسوولان دولتی و کادر درمان احترام گذاشته و از ماسک و مواد ضدعفونی کننده استفاده می کنند اما همچنان بسیاری از شهرها وضعیت قرمز و هشدار کرونایی دارند.

بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

خبرنگاران استانی ایرنا همانند ماه ها و روزهای گذشته تلاش دارند تا وضعیت کرونایی نقاط مختلف کشور را به اطلاع عموم برسانند تا مردم ضمن در جریان قرار گرفتن جزئیات ابتلا و روند بهبودی بیماران، اهتمام بیشتری نسبت به رعایت موارد بهداشتی داشته باشند.

سرعت رشد کرونا در ماکو سه برابر میانگین آذربایجان‌غربی

رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو با اعلام اینکه سرعت رشد کرونا در این شهرستان، سه برابر میانگین استانی است، گفت: بالاترین نرخ رشد ابتلا به این بیماری در استان مربوط به این منطقه بوده ولی روند بهبود بیماران کرونایی نیز خوب است.

رحیم صمدی با بیان اینکه تاکنون ۳۳۹ نفر در سطح شهرستان ماکو مبتلا به ویروس کرونا شده اند، اظهار داشت: از این تعداد ۳۱۲ نفر بهبود یافته، ۱۱ مورد بستری شده و چهار نفر متاسفانه جان خود را از دست داده اند.

مسافرت با وجود کرونا و هشدارها ، رفتاری غیراخلاقی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: مسافرت با وجود شیوع کرونا رفتار و همه هشدارها و درخواست ها برای ماندن در محل های سکونت ، کاملا غیراخلاقی و بی توجهی به حقوق عامه مردم و سلامت جامعه است.

دکتر آبتین حیدرزاده افزود: گیلان بیش از دوماه است که در وضعیت قرمز قرار دارد و در این مدت بارها به هموطنان توصیه کرده و از آنان خواسته ایم به این استان مسافرت نکنند اما توجه نکرده اند رفتاری کاملا غیراخلاقی که تبعات سنگینی می تواند برای مردم استان و خودآنان در بر داشته باشد.

وی اظهار داشت: تعداد بیماران بستری در بیمارستان های استان گیلان به دلیل بیماری کوویدد ۱۹ از مرز ٣٧٠ نفر عبور کرده و نسبت به روزهای گذشته این آمار در حال افزایش است.

هفت شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز کرونا قرار دارتد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۷ شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز از نظر شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

دکتر محمدحسین صومی افزود: وضعیت در شهرستانهای آذرشهر، مراغه، میانه، هشترود، سراب، جلفا و اهر قرمز است و رعایت اصول بهداشتی در این مناطق بیش از پیش ضرورت دارد.

وی گفت: وضعیت نارنجی در ۴ شهرستان تبریز، بستان آباد، عجب شیر و هوراند حاکم است و ۷ شهرستان اسکو، بناب، هریس، ورزقان، کلیبر، شبستر و مرند در وضعیت زرد قرار دارند و وضعیت در ۳ شهرستان چاراویماق، ملکان و خداآفرین سفید است.

کرونا به ۴۰ هزار واحد اقتصادی قم خسارت زد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: شیوع کرونا باعث خسارت ۱۰ هزار میلیارد ریالی بخش صنعت، یکهزار و ۵۸۰ میلیارد ریالی بخش گردشگری، یکهزار میلیارد ریالی بخش کشاورزی و سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی بخش ورزش شد.

مهرداد غضنفری اظهار داشت: ۶ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال از سوی دولت برای جبران خسارات کرونا به قم ابلاغ شده که تاکنون ۷۲۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و ۴۰ درصد پرداخت شده است.

وی به تشریح رویکرد اقتصاد استان پرداخت و گفت: فعالیت و اشتغال واحدهای تولیدی، بازگرداندن واحدهای راکد و تعطیل به چرخه فعالیت، ارتقای ظرفیت واحدها و توسعه و ایجاد واحدهای جدید تولیدی، سیاست استان در زمینه اقتصادی است.

کاهش ۵۰ درصدی بستری بیماران کرونایی در بابل

بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل که از اوایل تیرماه وارد کانال افزایشی شده بود و به رکورد ۳۶۰ نفر رسید، طبق جدیدترین آمار به نصف رسیده و در حال حاضر ۱۷۹ بیمار کرونایی در مراکز درمانی این سهرستان بستری هستند.

بنا بر آخرین گزارش از دانشگاه علوم پزشکی بابل در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ بیمار کرونایی بستری و ۴۶ بیمار مبتلا به این ویروس با حال عمومی مساعد از مراکز درمانی ترخیص شدند.

از سویی دیگر بیماران کرونایی بدحال مراکز درمانی هم که تاکنون بالای ۵۰ نفر بودند در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۲ بیمار که در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند کاهش یافته است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه تاکنون ۳۷۱ هزار و ۸۱۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۳۵۹ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز هشتم شهریورماه ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۹۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۵۷ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۷۱ هزار و ۸۱۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۳۵۹ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۱۹ هزار و ۸۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون سه میلیون و ۱۸۴ هزار و ۸۵۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار