معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در کل کشور ١١ هزار و ٧٠٠ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای خصوصی در حال فعالیت هستند و سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را آموزش می‌دهند.
کد خبر: ۸۹۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳ 26 August 2020

علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان اظهار داشت: این تعداد از آموزشگاه‌ آزاد فنی و حرفه‌ای نشان می‌دهد که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به بخش خصوصی اهمیت ویژه ای داده است.
وی افزود: یکی دیگر از دستاوردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان است که در سال گذشته توانسته‌ایم بیش از ۱۰۸ نفر از سربازان وظیفه در پادگان‌ها را آموزش دهیم.
هاشمی اضافه کرد: در سال جاری سعی کرده ایم بیشترین توجه خود را معطوف به هفت استان ساحلی، استان‌های ضعیف از نظر مهارتی و محروم و مهاجر فرست معطوف کنیم .
وی یادآور شد: در شرایط کنونی جهان، سرعت تکنولوژی به قدری بالا است که اگر ما نتوانیم برنامه ریزی لازم برای آموزش مشاغل جدید را فراهم کنیم با خزان مشاغل روبرو خواهیم شد که برای جلوگیری از این موضوع باید نیاز های مهارتی افراد فعال در جامعه محقق شود.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه این سازمان عمدتا به آموزش‌های غیررسمی می‌پردازد گفت: ارتقا مهارت افراد شاغل در بازار کار و توانمندسازی افراد جویای کار شامل فعالیت‌های این سازمان است که آموزش شامل همه اقشار جامعه می شود و هیچ گونه محدودیتی برای ارائه آموزش های مهارتی به مردم شریف ایران اسلامی وجود ندارد.
وی تاکید کرد: افراد جویای کاری که فاقد مهارت هستند و می خواهند در جامعه نقش آفرینی کنند می‌توانند با بهره‌گیری از آموزش‌های مهارتی زمینه لازم برای ورود به بازار کار را فراهم کنند.
وی یادآور شد: یکی از اساسی‌ترین اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تدوین استاندارد آموزشی است که توانسته ایم اقدامات قابل توجهی را در زمینه تدوین استاندارد در حوزه‌های مختلف اعم از نفت ، گاز ،پتروشیمی و بخش‌های دیگر انجام دهیم.
هاشمی اضافه کرد: در کشورهای مختلف جهان گواهینامه مهارت از ارزش والایی برخوردار است به گونه‌ای که ارزش گواهینامه مهارت از دانشنامه‌های دانشگاهی بیشتر است که این امر نشان از توجه ویژه کشور های پیشرفته جهان به آموزش های فنی و حرفه ای دارد.
معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات ارزشمند سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای است که یکی از بزرگترین مراکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای کشور در استان کردستان راه اندازی شده است.
رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در جریان سفر 2 روزه خود به استان کردستان با امام جمعه سنندج دیدار می کند و پس از ان مرکز تخصصی آموزش‌های کار آفرینی و مهارت‌های کسب و کار را افتتاح و از مرکز سنجش و صلاحیت حرفه‌ای بازدید می‌کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار