معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح کریدور شمال به جنوب کشور به تصویب رسیده است.
کد خبر: ۸۸۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹ 21 August 2020

محمدرضا کدخدازاده روز پنجشنبه در جریان بررسی مشکلات بخش راه بوکان که با حضور نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی و در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی به این شهرستان تشکیل شد افزود: برای ۷۰۰ کیلومتر از کریدور شمال به جنوب که بوکان نیز در این مسیر قرار دارد چهار هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که ۲ هزار میلیارد ریال آن به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: پروژه‌های راهسازی که پیشرفت فیزیکی دارند و از لحاظ ترافیکی در اولویت و دستور کار بوده و مورد توجه مسوولان راه و شهرسازی قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ادامه داد: اختصاص نقدینگی و اسناد خزانه برای محور بوکان به میاندوآب و نیز ارزیابی مزارع حاشیه کریدور انجام شده و تا پایان کار دولت کارهای مهم و بخشی از طرح نیز اجرا خواهد شد.

کم‌کاری وزارت راه و شهرسازی در محور بوکان _ میاندوآب مشهود است

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: کم‌کاری وزارت راه و شهرسازی در این پروژه کاملا مشهود است و این وزارت باید با نگاه ویژه‌ای این پروژه را تا پایان دولت به اتمام برساند.

انور حبیب‌زاده ادامه داد: بخشی از کریدور غرب کشور که در بوکان اجرا شده از وضعیت خوبی برخوردار نیست و نبود بزرگراه در این منطقه به معضل بسیار بزرگی برای این شهرستان تبدیل شده است.

وی از کریدور شمال به جنوب به عنوان مسیر کربلا یاد کرد و گفت: مسیری که متصل کننده کشور به کربلا باشد شایسته نیست که مسوولان وزرات راه به آن توجه کافی نداشته و پس از ۱۶ سال همچنان بلاتکلیف بوده و به کندی عملیات آن اجرا شود.

نماینده مردم بوکان در مجلس شواری اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: مسوولان راه و شهرسازی باید برای این محور و پیچ حادثه‌خیز "ملالر" توجه خاصی نشان داده تا از تلفات جانی شهروندان کاسته شود.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

"محمد اسلامی" وزیر راه و شهرسازی در سفر ٢ روزه خود به آذربایجان‌غربی چندین طرح عمرانی را افتتاح و کلنگ‌زنی کرده و افتتاح چند طرح عمرانی دیگر نیز در دستور کار سفر وی به آذربایجان‌غربی قرار دارد.

شروع عملیات احداث ۲۴ کیلومتر از محور خوی - قطور - رازی، ۱۳۶ کیلومتر از طرح ابرار راه‌های روستایی آذربایجان‌غربی، مجتمع آشوریان ارومیه، مجموعه فرهنگی ورزشی اداره کل راه و شهرسازی، ۵۸ کیلومتر جاده بزرگراهی و اصلی و سالن مسافری پایانه مرزی سرو از برنامه های روز چهارشنبه وزیر راه در آذربایجان‌غربی بود.

بازدید از پایانه مرزی تمرچین، بهره برداری از روکش آسفالت ۱۵۷ کیلومتری و افتتاح همزمان ادارات راه و شهرسازی سه شهرستان استان در پیرانشهر، کلنگ‌زنی محور نالاس در سردشت، بازدید از کمربندی و کریدور بزرگراهی غرب کشور در بوکان، افتتاح ۲ دستگاه تونل در شاهین دژ، بازدید از بیمارستان در حال احداث و محور تکاب ‌- شاهین‌دژ ، بازدید از کمربندی میاندوآب و بازدید از تقاطع محمدیار نقده از برنامه‌های روز دوم حضور وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان‌غربی است.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار