فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از دستگیری ۱۰ حفار غیرمجاز در شهرستان سوادکوه خبرداد.
کد خبر: ۸۸۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 12 August 2020

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، سرهنگ محمد رضا کردان گفت : در پی تعامل و مشارکت مردمی مبنی بر حضور مشکوک ۲ دستگاه خودرو و تعدادی افراد در منطقه ورسک شهرستان سوادکوه، مامورین یگان حفاظت همراه عوامل انتظامی پاسگاه ورسک با دستور از مقام قضایی به منطقه عزیمت کردند.

او با شاره به کشف و ضبط ادوات حفاری در این عملیات ، افزود : متهمین جهت تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی تحویل عوامل انتظامی شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران، با اشاره به اهمیت همراهی مردم در حفظ و حراست از عرصه های تاریخی و میراث فرهنگی کشور گفت: در ۳ ماه نخست سال جاری ۵۴۵ جلسه تعاملی با انجمن‌های میراث فرهنگی، مراکز آموزشی و پژوهشی، دهیاری ها و شوراها، پایگاه های مقاومت بسیج، شهرداری‌ها، فرمانداری ها و ائمه جماعت برگزار شد.

بنا بر گزارش میراث فرهنگی مازندران از ابتدای سال تا به امروز ۱۱۹ حفار غیر مجاز و سوداگر اشیای عتیقه در استان شناسایی و دستگیر شدند.

رکورددار شناسایی و دستگیری ها مربوط به شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی با دستگیری ۲۱ نفر و پس از آن ساری با دستگیری ۱۴ نفر و مرزن آباد شهرستان چالوس با هشت نفر است.

گزارش میراث فرهنگی مازندران نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از متهمان قاچاق عتیقه و حفاری های غیر مجاز که امسال در مازندران دستگیر شدند غیر بومی هستند. برای مثال هشت نفر حفار غیر مجاز دستگیر شده در مرزن‌آباد چالوس همگی غیر بومی بودند.

به اعتقاد مسئولان یگان حفاظت میراث فرهنگی شیوع ویروس کرونا و کاهش تردد مردم در مناطق جنگل و بکر استان فضای تازه ای برای فعالیت سوداگران اشیای عتیقه در مازندران ایجاد کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار