استاندار مازندران :
بررسی ها نشان می دهد که هم اکنون حدود ۸۰ درصد از مردم این استان از ماسک استفاده می کنند و به درستی نیز پروتکل های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دادند.
کد خبر: ۸۸۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱ 11 August 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی استانداری مازندران، استاندار مازندران گفت : آیین محرم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی برگزار شود.

 احمد حسین زادگان روز سه شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونای استان برای برنامه ریزی چگونگی عزاداری ماه محرم درساری افزود : در خصوص عزاداری ماه محرم رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی فصل الخطاب همگان خواهد بود و هر تصمیم ستاد مقابله با کرونا نیز در راستای صیانت از سلامت عزاداران حسینی اتخاذ می شود.
وی ادامه داد : بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تبعیت از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تکلیف همه را در اجرای مراسم ماه محرم مشخص کرده است، لذا نباید به مدیرانی که در این راستا بر اساس دستورالعمل ها عمل می کنند، خرده گرفت.
حسین زادگان تصریح کرد : تمام تصمیم هایی که در ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا اتخاذ می شود، با پشتوانه کارشناسی است و با توجه به این که آیین محرم در شهرهای مختلف با رویکردهای متفاوتی برگزار می شود؛ باید این روند در تصمیم گیری ستاد مقابله نیز لحاظ شود.
وی از فرمانداران خواست تا جزئیات کامل از شرایط عزاداری در شهرستان ها را به ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام کنند تا تصمیمات و تدابیرکارشناسی اتخاذ شود.
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به این که محدودیت های کرونایی در استان مورد اقبال مردم قرار گرفته ، اظهار داشت : بررسی ها نشان می دهد که هم اکنون حدود ۸۰ درصد از مردم این استان از ماسک استفاده می کنند و به درستی نیز پروتکل های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دادند.
حسین زادگان افزود : سهل انگاری و عادی انگاری موجب شیوع پیک دوم کرونا شد و کمک مراجع و مواضع نافذ روحانیون موجب اتفاقات خوب در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت ها می شود.
وی با برشمردن برخی از مصوبات ستاد مقابله با کرونای کشور ، گفت : برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی با توجه به تجمع جمعیت در این مراسم می تواند موجب خطرات فراوانی گردد، لذا در این مورد می بایست در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم لازم اتخاذ گردد.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود: کمپین هر خانه یک حسینیه می بایست مورد توجه قرار گیرد به طوریکه صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد جهت فراگیر این کمپین کمک کنند، لذا می بایست سیما و چهره شهرها و روستاها حسینی و عاشورایی شود و به نوعی پیام های عاشورایی با پیوست سلامت مدنظر قرار گیرد و دهیاران و شوراهای محل و شهرداران نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری متفاوت مراسم ماه محرم همکاری کنند و همچنین کمپین هر خانه یک حسینیه را در بین اهالی روستا و شهر ترویج دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار