معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل هشدار داد که شدت روند بستری بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان های بابل، وضعیت درمان را با مسائل جدیدتری مواجه خواهد کرد.
کد خبر: ۸۸۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹ 11 August 2020

 

 روند بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان بابل که روزهای اخیر چند بار روند نزولی تا ۱۴ نفر و روند صعودی را تا مرز ۷۰ بستری پیموده است در حال حاضر طبق آخرین آمار در ۲۴ ساعت گذشته با ترخیص ۵۷ بیمار و بستری ۵۳ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا ، آمار کل این بیماران را در بیمارستان های بابل به ۳۰۱ نفر رسانده است.

این در حالی است که بسیاری از مردم، کارمندان، کادر درمانی و پزشکان و حتی خانواده هایشان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در منزل قرنطینه هستند و با تبعات این ویروس دست و پنجه نرم می کنند.

دکتر سید مصطفی قاسم زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تخت های بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل به طور کامل در اشغال بیماران مبتلا به کرونا است و در مقابل بیمارانی هستند که نیازمند به خدمات بیمارستانی می باشند و این خطر ابتلا به بیماری کووید-19 را برای این افراد بیشتر می کند.

وی بیان کرد: از اول اسفندماه سال گذشته با مراجعه اولین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بابل، بخش درمان وارد کارزار مصاف با کرونا شد و تمام فضای بیمارستان های بابل و ظرفیت های عادی و ویژه پزشکان و کادر درمانی درگیر برای مبارزه با این ویروس شدند.

این مسئول شبکه درمانی بابل افزود: مبارزه با این ویروس تا اواسط اردیبهشت روند ابتلا و بستری بیماران کووید- ۱۹ را در بیمارستان های بابل کاهش داد ولی از تیرماه وارد خیز دوم شد و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل درگیر با پیک دوم مبارزه با کرونا شدند.

وی با بیان اینکه مازندران یکی از مقاصد مسافرتی و توریستی همیشه بوده و در سال های اخیر هم این روند ادامه داشته است ، گفت : اما با توجه به فراوانی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ انتظار می رفت که امسال از مسافرت به مازندران و بابل پرهیز شود کمااینکه چنین اتفاقی نیافتاد و مسیرهای ورودی، ییلاقی و تفریحی، جنگل ها و پارک های جنگلی در اشغال ماشین ها و مسافران بوده و همین ازدحام بیش از اندازه باعث انتقال ویروس می شود.

دکتر قاسم زاده گفت: مبارزه با ویروس کرونا تنها یک ضلع ندارد که بهداشت و درمان و دارو باشد بلکه همکاری و مشارکت اجتماعی ، برخی از سیاست ها و ضوابط و قواعدی که دولت و مسئولان مرتبط وضع می کنند تاثیر مهمی بر کنترل ویروس کرونا دارد.

وی افزود : انتظار می رود که سیاست گذاران ، مسئولان و مردم ، کادر درمان و بهداشت را تنها نگذارند چرا که همکاران زیادی به کرونا مبتلا شدند و بسیاری از آنها هم خسته شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: نیاز است همت و همیت بیشتری از طرف کل اجزای مبارزه با کرونا در راه شکست این ویروس مصرف شود.

زنگ خطر ورود بیماری کووید ۱۹ به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند، شهرستان بیش از ۵۲۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان تحت پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار