مصاف استقلال و سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی با برتری دو گله آبی پوشان پایتخت به پایان رسید.
کد خبر: ۸۸۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹ 10 August 2020

مصاف استقلال و سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی با برتری دو گله آبی پوشان پایتخت به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، در جریان مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی، دو تیم استقلال و سپاهان به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با پیروزی دو بر صفر شاگردان فرهاد مجیدی به پایان رسید.

کارت زرد: شایان مصلح (دقیقه ۳۳) و کی‌روش استنلی (دقیقه ۴۰) از سپاهان و مسعود ریگی (دقیقه ۲۸) و سید حسین حسینی (دقیقه ۶۶) از استقلال

کارت قرمز: -

گل‌ها: مهدی قایدی (دقیقه ۵+۴۵) و علی کریمی (دقیقه ۶۱) از استقلال

نیمه اول

این مصاف در اوایل بازی، بیشتر در میانه میدان در جریان بود و دو تیم بیشتر در میانه زمین یکدیگر را محک زدند. اولین موقعیت جدی این بازی در دقیقه ۱۱ رخ داد. همکاری بازیکنان آبی پوش و پاس مهدی قایدی در ۱۸ قدم حریف، ارسال میلیچ از سمت چپ محوطه جریمه سپاهان را به همراه داشت و ضربه علی کریمی را در نهایت پیام نیازمند دفع کرد.

در ادامه بازهم استقلالی ها بودند که حملات خود را روانه دروازه سپاهان کردند. حرکت انفرادی مهدی قایدی در دقیقه ۱۵، این بازیکن را تا محوطه جریمه حریف پیش برد اما ضربه قایدی به شکلی خطرناک از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

سپاهان در دقیقه ۲۰ با ضربه از راه دور محمد محبی، دروازه استقلال را تهدید کرد که این موقعیت را سید حسین حسینی بدون هیچ مشکلی مهار کرد.

در دقیقه ۲۳، استقلال روی یک ضربه کاشته، صاحب موقعیت شد که شوت وریا غفوری با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

پس از توقف سه دقیقه‌ای بازی در دقیقه ۳۰، دو تیم سعی داشتند موقعیت‌هایی روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند اما فرصت‌های نصفه و نیمه شاگردان فرهاد مجیدی و امیرقلعه نویی نتوانست نتیجه بازی را تغییر دهد.

در دقیقه پایانی این بازی خطای مصلح روی قایدی یک پنالتی برای آبی‌ها به همراه داشت که غفوری در دقیقه ۷+۴۵ آن را به گل تبدیل کرد.

نیمه دوم

در اوایل نیمه دوم، سپاهان که بازنده بازی در نیمه اول بود، کمی به جلو آمد و سعی داشت حملاتی را روی دروازه استقلال طرح ریزی کند اما تلاش شاگردان امیر قلعه نویی تا دقیقه ۵۵ بی ثمر بود و آبی پوشان پیشتاز این مصاف بودند.

سپاهان در دقیقه ۵۶ بازهم دروازه استقلال را تهدید کرد و محمد حسینی روی یک ضربه کاشته، شوتی روانه دروازه آبی پوشان را تهدید کرد که سید حسین حسینی این توپ را به کرنر فرستاد و در ادامه بازهم حضور سید حسین حسینی مانع گلزنی شاگردان امیر قلعه نویی شد.

علی کریمی در دقیقه ۵۸ صاحب یک موقعیت شد ولی شوت فنی او را پیام نیازمند دفع کرد اما در دقیقه ۶۱ این بازیکن موفق شد گل دوم استقلال را به ثمر برساند. حرکت مهدی قایدی در سمت چپ نیمه زمین تیم فوتبال سپاهان، هرویه میلیچ را صاحب توپ کرد و پاس او به علی کریمی، این بازیکن را در محوطه جریمه سپاهان صاحب موقعیت کرد و شوت این بازیکن، استقلال را به گل دوم رساند.

سپاهان بعد از دریافت گل دوم بازهم در تلاش بود تا نتیجه را جبران کند اما موقعیت نصفه و نیمه شاگردان امیرقلعه نویی راه به جایی نبرد و آبی پوشان پایتخت نیز سعی داشتند تا بازی را مدیریت و نتیجه را حفظ کنند.

پس از توقف سه دقیقه‌ای بازی در دقیقه ۷۷، سپاهان همچنان با حضور در نیمه زمین حریف، سعی داشت تا دروازه استقلال را تهدید کند اما عملکرد مدافعان استقلال و واکنش‌های سید حسین حسینی، تغییری در نتیجه بازی ایجاد نکرد.

استقلال در دقایق پایانی چشم به ضد حملات داشت و مهدی قایدی در دقیقه ۸۳ می‌توانست در موقعیت تک به تک با پیام نیازمند قرار بگیرد که دروازه‌بان سپاهان این فرصت را از بازیکن استقلال گرفت.

در دقایق پایان بازی، تلاش سپاهان برای جبران نتیجه بی ثمر بود و استقلال با تعویض‌های تدافعی موفق شد بازی را مدیریت کند تا در نهایت آبی پوشان پایتخت موفق شوند مقابل سپاهان را دو بر صفر پیروز شوند و به نیمه نهایی رقابت های جام حذفی صعود کنند.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، عارف غلامی، علی کریمی، مسعود ریگی، هرویه میلیچ (دقیقه ۷۳- میلاد زکی پور)، آرش رضاوند (دقیقه ۸۷- سینا خادم پور) و مهدی قایدی.

ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، محمدرضا مهدی زاده، شایان مصلح، محمدطیبی، مهدی ترکمان (دقیقه ۵۶- سعید آقایی)، مهدی کیانی، امیدنورافکن (دقیقه ۷۳- امید نورافکن)، سروش رفیعی (دقیقه ۷۷- سروش رفیعی)، رضا میرزایی، محمد محبی و کی روش استنلی.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار