چشم حدود ۶۰۰ زندانی جرایم غیرعمد مازندران به کمک خیرین
رئیس ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند مازندران گفت که ۵۷۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مشمول آزادی با کمک ستاد دیه ، چشم انتظار کمک خیرین برای آزادی از زندان هستند.
کد خبر: ۸۸۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ 09 August 2020

رئیس ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند مازندران گفت که ۵۷۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مشمول آزادی با کمک ستاد دیه ، چشم انتظار کمک خیرین برای آزادی از زندان هستند.

غلامرضا عشریه روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران از آزادی ۹۳ زندانی جرایم غیرعمد استان با کمک مردمی ستاد دیه خبر داد و افزود: زمینه آزادی هفت زندانی نیز طی ماه جاری با انجام کارهای اداری فراهم شده و از زندان استان آزاد می شوند.

 ایرنا ، مهریه ، ورشکستگی مالی غیر کلاهبرداری ، تصادفات منجر به جرح و فوت و حوادث کارگاهی از جمله جرائمی غیرعمدی هستند که مرتکبان آن در صورت ادای دین به طرف خسارت دیده و کسب رضایت شاکی از زندان آزاد می شوند.

وی با اعلام این نکته که زندانیان غیر عمد که مشمول کمک ستاد دیه برای آزادی می شوند باید از دیگر زندانیان تفکیک شوند ، اظهار داشت : بیشترین زندانیان غیر عمد استان را با ۱۹۱ نفر بدهکاران مهریه تشکیل می دهند.

عشریه از زندانی بودن ۲۳ زن با جرایم مالی سبک در استان خبر داد و افزود : امیدواریم با کمک مردمی بویژه در ایام ماه محرم و صفر که ماه از خود گذشتگی و مقاومت و ایستادگی برای آزادی است ، بتوانیم زندانیان مشمول ستاد دیه استان را از بند آزاد کنیم.

رئیس ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند مازندران با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت اطعام دهی در ماه محرم ، گفت : از آن جایی که مردم مومن و دوستدار سالار شهیدان امام حسین ( ع) هر ساله اطعام دهی زیادی را با هزینه سنگین در قالب نذری به مردم می دهند ، امیدواریم این افراد خیر بویژه روستائیان در کار خیر و آخرتی آزادی زندانیان غیر عمد مشارکت کنند.

طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان مازندران امسال هرگونه پذیرایی در مراسم عزاداری و یا با برپایی خیمه و چادر در نقاط مختلف شهر و روستا ممنوع است .

ستاد مردمی دیه به عنوان یک موسسه مردم نهاد در اواخر سال ۱۳۶۹ با هدف کمک به آزاد سازی زندانیانی که به علت نداشتن توانایی در پرداخت دین (حق الناس) در جرائم غیر عمد مانند بدهی دیه ناشی از سوانح رانندگی و حوادث کارگاهی، محکومیت های مالی مانند صدور چک های غیر کلاهبرداری، مهریه معقول و نفقه در حبس هستند، تشکیل شد و شروع به کار کرد و اکنون در تمامی مرکزهای استان ها دارای نمایندگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار