مدیرکل میراث‌فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از پیشنهاد ثبت شهر آلاشت و روستای سلیم‌آباد تنکابن به عنوان شهر و روستای ملی صنایع ‌دستی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ 05 August 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، سیف‌الله فرزانه امروز چهارشنبه گفت : در راستای ثبت شهر و روستای صنایع‌دستی، شهر آلاشت به عنوان شهر ملی جاجیم و روستای سلیم‌آباد به عنوان روستای ملی سفال‌سنتی به کمیته راهبردی معاونت صنایع‌دستی وزارتخانه متبوع پیشنهاد شد.

وی با بیان اینکه این انتخاب با توجه به ظرفیت ‌ها و فعالیت‌های این مناطق صورت گرفته است ، افزود : براساس شاخص‌ها و معیارهای ارائه شده، این دو منطقه قابلیت ثبت را دارد و ما امیدواریم با دفاع کارشناسان استانی و پیگیری مسئولان، شاهد ثبت شهر و روستای ملی صنایع‌دستی در مازندران باشیم.

فرزانه تخصیص اعتبارات ملی جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع‌دستی و همچنین قرارگیری در لیست شهر و روستای صنایع دستی جهانی را از جمله مزایای این ثبت برشمرد و یادآور شد: با این رخداد مهم فرصت‌های بهتری جهت برندسازی صنایع‌دستی با توجه به موقعیت جغرافیایی و توسعه آن، فراهم خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار