مدافع سرزن و گلزن پرسپولیس به خبرورزشی گفت: یکی از انگیزه‌های باقی‌مانده برای من و همبازیانم در ۳ بازی باقی‌مانده از لیگ برتر همین شکستن رکورد امتیاز در لیگ ۱۶ تیمی است.
کد خبر: ۸۸۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰ 04 August 2020

به گزارش خبرورزشی، یکی از چهره‌های ویژه دیدار نساجی و پرسپولیس در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر «شجاع خلیل‌زاده» بود. مدافع سرزن و گلزن پرسپولیس که پس از چند هفته بالاخره در پست اصلی خودش و در دفاع میانی بازی کرد و عملکرد قابل قبولی هم داشت. در همین ارتباط با شجاع خلیل‌زاده دقایقی هم‌کلام شدیم.

فکرش را می‌کردید پس از چند پیروزی متوالی در قائمشهر متوقف شوید؟

بازی کردن در چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر بسیار سخت و دشوار است. ما می‌دانستیم شرایط دشواری پیش‌رو خواهیم داشت و همین‌طور هم شد.

خیلی زود گل خوردید!

بله، یک لحظه غافلگیر شدیم و دقیقه ۵ روی شوت ناگهانی روح‌الله باقری دروازه ما باز شد. پس از آن دیگر بازی را در دست گرفتیم. دیگر خطری هم متوجه دروازه ما نشد و گل تساوی را هم زدیم. شاید زود گل خوردن یک مقدار تمرکز ما را برهم زد و با عجله برای جبران رفتیم و...

بعضی‌ها می‌گویند پرسپولیس دیگر انگیزه لازم برای ادامه مسابقات را ندارد، چون قهرمان شده است. این حرف را تأیید می‌کنی؟

به هر حال طبیعی است وقتی یک تیم قهرمان می‌شود حفظ همان انگیزه و روحیه سخت است. خیلی هم سخت است و اگر آسان بود لیورپول با آن همه دبدبه و کبکبه انگیزه اش را حفظ می‌کرد. با این وجود آقایحیی و کادر فنی تلاش می‌کنند این انگیزه را نگه دارند ولی سخت است.

یکی از این انگیزه‌ها شکستن رکورد ۶۶ امتیاز برانکو در لیگ ۱۶ تیمی است؟

شاید این‌طور باشد، اما آقایحیی می‌گوید به رکورد و این حرف‌ها فکر نکنید و ریلکس و خونسرد برای برد وارد زمین شوید. البته کتمان نمی‌کنم یکی از انگیزه‌های باقی‌مانده برای من و همبازیانم در ۳ بازی باقی‌مانده از لیگ برتر همین شکستن رکورد امتیاز در لیگ ۱۶ تیمی است. رکوردی که آقای برانکو با ۶۶ امتیاز در پرسپولیس به دست آورده است.

برگردیم به بازی با نساجی مازندران. قبل از شروع مسابقه خیلی با نیمکت تیم حریف گرم گرفتی!

من با آقای محمود فکری هم‌استانی و هم‌زبان هستم. سایر کادر نساجی هم دوستانم هستند، اما رابطه‌ام با آقا صمد مرفاوی جور دیگری است. یک‌جور‌هایی فوتبالم را مدیون آقاصمد هستم.

به‌خاطر همین هم پروتکل‌های بهداشتی را کلاً با دیدن صمد مرفاوی کنار گذاشتی؟!

(باخنده) دقیقاً همین‌طور است. خیلی صمیمانه آقاصمد را بغل کرده و از محبت‌های او تشکر کردم. آقای مرفاوی زمانی که سرمربی تیم مس کرمان بود به شجاع خلیل‌زاده جوان اعتماد و به من کمک کرد.

خلیل‌زاده: فوتبالم را مدیون سرمربی سابق استقلال هستم

اگر به نساجی گل می‌زدی شادی می‌کردی؟ چند باری هم جلو کشیدی و سر زدی!

مطمئن باشید شادی نمی‌کردم. مازندران زادگاه من است و نساجی تیم شهرم. البته پرسپولیس تیم محبوبم است و به آن تعهد دارم ولی شادی نمی‌کردم.

پس چرا علی علیپور شادی کرد؟ البته خودش مدعی بود شادی نکرده است!

درست است. علی علیپور عکس یک شهید را زیر پیراهنش نشان داد. او قبلاً هم به نساجی مازندران گل زده و شادی نکرده بود. نباید از کاه کوه بسازیم. همین علی علیپور برای تماشای صعود نساجی به لیگ برتر تا ورزشگاه تختی تهران رفت و...

خودت هم آن روز به استادیوم تختی رفته و در جشن صعود نساجی مازندران به لیگ برتر شرکت کردی!

همه ما مازندرانی‌ها و حتی استان گلستانی‌ها تیم نساجی مازندران را دوست داریم. با این حال الان عضو تیم پرسپولیس هستیم. به این تیم تعهد داریم و باید با تمام وجود برای پرسپولیس بازی کنیم و دیگر فرقی نمی‌کند روبه‌روی ما چه تیمی باشد. نساجی مازندران هم انصافاً با آقای محمود فکری خیلی متحول شده و بازی‌های خوبی برگزار کرده است. تراکتور و ماشین‌سازی را در تبریز برده و از استقلال در استادیوم آزادی مساوی گرفته است. فولاد را در ورزشگاه خانگی برده و نشان داده تیم خطرناکی است.

یعنی کسب یک امتیاز هم خوب است؟

ما برای برد وارد زمین شدیم. هدف پرسپولیس ۳ امتیاز بود، اما بازی به مساوی کشیده شد. به هرحال در خانه حریف یک امتیاز گرفتیم که خیلی هم بد نبود.

یکی، دو نوبت هم با علیرضا حقیقی برخورد داشتی و در یک صحنه هم دروازه‌بان سرشناس نساجی مازندران دستش را گردن تو انداخت و یک چیزی گفت.

روی هوا بلند شدیم که به توپ ضربه بزنیم و علیرضا حقیقی آن را مشت کرد و برخوردی با هم داشتیم. بعد علیرضا خیلی دوستانه دست در گردن من انداخت و گفت عمدی زدی داداش!

و تو چه جوابی دادی؟

من فقط خندیدم، چون برای توپ بلند شده بودم، اما چیز خاصی نبود. علیرضا حقیقی گلر بسیارخوب و باتجربه‌ای است که یک گل صددرصد هم از ما گرفت و دروازه نساجی را نجات داد. شوت محمدحسین کنعانی‌زادگان خیلی سنگین بود و اگر حقیقی درون دروازه حریف نبود آن ضربه گل می‌شد.

جمعه با تیم ذوب‌آهن بازی دارید که با ۲۶ امتیاز در رده دوازدهم جدول رده‌بندی ایستاده است و برای نیفتادن می‌جنگد. این بازی را چطور می‌بینی؟

این بازی هم بسیار سخت است. ما در استادیوم آزادی بازی داریم و شاید خیلی‌ها از حالا پرسپولیس را برنده بدانند ولی به این آسانی نیست. ذوب‌آهن همان‌طورکه گفتید برای سقوط نکردن می‌جنگد و بازی برابر چنین تیم‌هایی بسیار سخت است. این قبیل تیم‌ها چیزی برای از دست دادن ندارند و انتحاری بازی می‌کنند. با این وجود ما برابر ذوب‌آهن نیز برای پیروزی و سه امتیاز به زمین می‌رویم. این بار هم می‌خواهیم ذوب‌آهن را شکست بدهیم.

و ۶۶ امتیازی شوید؟! منظورمان رسیدن پرسپولیس گل‌محمدی به رکورد برانکو است!

به هر حال این هم یک هدف برای ایجاد انگیزه جدید در تیم است.

می‌خواهیم پرسشی تکراری مطرح کنیم، اما جواب تکراری و کلیشه‌ای نمی‌خواهیم! شجاع خلیل‌زاده فصل آینده هم در پرسپولیس می‌ماند یا اینکه قصد دارد به تیمی خارجی برود؟

هرچه بگویم باز هم تکراری و کلیشه‌ای می‌شود. لطفاً کمی صبر کنید و ان‌شا‌ءا... به زودی جواب روشنی به این سؤال شما خواهم داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار