رئیس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر با ابراز نگرانی از تداوم بستری بیماران کرونایی در این مرکز درمانی گفت که ادامه این وضعیت با توجه به کمبود نیروی انسانی کارایی کادر درمانی را برای ارائه خدمات به بیماران دچار مشکل می‌کند.
کد خبر: ۸۸۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۰ 04 August 2020

رئیس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر با ابراز نگرانی از تداوم بستری بیماران کرونایی در این مرکز درمانی گفت که ادامه این وضعیت با توجه به کمبود نیروی انسانی کارایی کادر درمانی را برای ارائه خدمات به بیماران دچار مشکل می‌کند.

ایرنا - ویروس کرونا که از اواخر سال گذشته به تدریج دامن گیر تمام استان های کشور شد ، در استان گردشگرپذیر مازندران نیز تاکنون ‌تعداد زیادی از افراد را مبتلا کرده است.
موج دوم شیوع کرونا در مازندران از هفته دوم تیر ماه شروع شد و این استان را در وضعیت قرمز قرار داد، به دنبال این شیوع بیمارستان دولتی نوشهر به عنوان تنها مرکز پذیرش و بستری و قرنطینه بیماران کووید-۱۹ سه شهرستان نوشهر و چالوس و کلاردشت از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تعیین شد.
دکتر محمد سلطان تویه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر روزانه ۵۰ بیمار کرونایی دراین مرکز درمانی پذیرش می شوند که پس از انجام آزمایش ها و اقدامات بالینی همچون سی تی اسکن تعدادی از آنان که شرایط حادی دارند بستری و به بقیه نیز توصیه می شود در منزل استراحت کنند.
وی با ابراز نگرانی نسبت به تداوم مراجعه بیماران کرونایی و در پی آن خستگی کادر پزشکی برای ارائه خدمات در این بیمارستان خاطر نشان کرد : هم اکنون چهار پزشک متخصص عفونی ، داخلی و بیهوشی بدون استراحت و به صورت شبانه روزی مشغول ارائه خدمات هستند و به علت کمبود شدید نیرو از اینکه در آینده کیفیت ارائه خدمات در این حوزه کاهش یابد چنین اتفاقی دور از انتظار نیست.
وی اظهار داشت : تا پیش از شیوع موج دوم کرونا تعداد بیماران پذیرش شده روزانه به طور میانگین ۲۰ نفر بود و از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون شمار بیماران بستری ثبت شده در این بیمارستان به تعداد هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر با اشاره به آنکه تعداد بیماران بستری و ترخیصی کرونایی هر روز با روزهای گذشته متفاوت است ، گفت : به عنوان مثال روز گذشته تعداد هفت بیمار بستری و حدود ۱۴ نفر هم مرخص شدند و این آمار در دیگر روزها هم متغییر است.
این مقام مسئول به مردم این شهرستان توصیه کرد که ضمن رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنین از تردد دد فضاهای پرتجمع در این شهرستان گردشگرپذیر بپرهیزند چرا که در صورت ابتلا به این ویروس و بیمار شدن کادر درمانی این بیمارستان به علت بهره گیری بیش از حد توان آن ها قادر به ارائه خدمات نیستند.
سلطان تویه همچنین از افتتاح ساختمان جدید این بیمارستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت:‌ با افتتاح ساختمان جدید 36 تخت"سی سی یو" (CCU) و بخش قلب به همراه بزرگترین اورژانس غرب مازندران با ۱۲ تخت خدمات سرپائی و ۲۴تخت بستری اورژانس افتتاح خواهد شد.
به گفته ویٰ ، ازآغاز شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون سه هزار و ۳۰۰ بیمار با علائم کووید-۱۹ به این مرکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و ۶۰ نفر بستری شدند و خوشبختانه با تلاش همکاران درمانی و پرستاری میزان فوتی ها در این بیمارستان حدود هشت درصد بوده که جزو کمترین تعداد فوتی های بیمارستانهای استان بوده است.
بیمارستان نوشهر دارای بخشهای بستری داخلی – جراحی عمومی – کودکان – نوزادان- زنان وزایمان- ارتوپدی- ارولوژی- جراحی چشم گوش حلق و بینی- زایشگاه- تالاسمی- دیالیز- اورژانس- بخشهای ویژه: آی سی یو ۶ تخت و سی سی یو ۶ تخت است. تعداد تخت مصوب ۸۹ و تخت فعال ۷۹ تخت است.
این شهرستان گردشگرپذیر از ۷۷ خانه بهداشت و ۱۵ باب مرکز خدمات جامع سلامت ، دستکم ۲۵ پزشک خانواده روستایی و ۲۰ پزشک خانواده شهری و یک بیمارستان دولتی برخوردار است.
بر اساس آمار روز گذشته ۲ دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران دستکم یک هزار و ۸۸۹ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های این ۲ دانشگاه بستری و تحت درمان قرار دارند.ضمن آنکه طی یک هفته گذشته تاکنون آمار مراجعه بیماران مشکوک به ویروس کرونا به بیمارستان های این دو دانشگاه نسبت به بهبودیافتگان روند کاهشی به خود گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار