مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران از آزادسازی ۱۰۰ هکتار از بستر رودخانه های مازندران پس از سیل سال ۹۸ خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 30 July 2020

بر اساس گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی آب منطقه ای مازندران، محمدابراهیم یخکشی، با بیان اینکه سیلاب اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ سبب شد تا آزادسازی بستر به عنوان بخشی از مطالبات مردم شود، گفت: شورای حفظ حقوق بیت المال استان در این بخش ورود کرده که نتایج این همکاری منجر شد تا آب منطقه ای مازندران در طی سال گذشته حدود ۱۰۰ هکتار از بستر رودخانه ها را که در تصرف افراد بوده آزادسازی کند.

یخکشی افزود: این شرکت جهت صیانت و حفاظت از رودخانه های استان موفق شد حدود ۳۰۰ کیلومتر از رودخانه ها را ساماندهی و لایروبی کند.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: جهت صدور سند برای حریم و بستر رودخانه ها نقشه ۱۰۰ کیلومتر از بستر نهایی و به اداره ثبت استان ارسال شد. ضمن آنکه در این مدت نسبت به تهیه نقشه بستر و حریم رودخانه ها و تالاب ها به طول ۲۰۰ کیلومتر انجام گرفت.

یخکشی در ادامه بیان کرد: در طی این مدت جهت صیانت و حفظ رودخانه های استان ۶۳۲ مورد اخطار، ۲۵۲ مورد برای متخلفین پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد که از این تعداد پرونده تاکنون تعداد ۱۵۶ مورد منجر به صدور آرای قضایی گردید و مابقی در دست رسیدگی است.

رئیس هیات مدیره آب منطقه ای مازندران در ادامه به تشریح برنامه صیانت از منابع آب زیرزمینی نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون حدود ۱۷۵۰ مورد از چاه های فاقد پروانه تعیین تکلیف و به همین میزان نیز اصلاح و تعدیل پروانه ها انجام گرفته است.

وی همچنین از انسداد ۲۰۰ مورد چاه غیرمجاز با همکاری دستگاه قضایی و انتظامی در این مدت خبر داد و یادآور شد: جهت صیانت از منابع آب زیرزمینی ۷۰ مورد چاه عمیق و نیمه عمیق استان مجهز به کنتور هوشمند شده اند.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندرا در پایان خاطرنشان کرد: صیانت و حفاظت از رودخانه ها و منابع آب زیرزمینی امری حیاتی بوده که نیازمند همکاری بخش های مختلف استان و به ویژه مردم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار