سرپرست وزارت صنعت ، معدن و تجارت امروز پنجشنبه در دومین روز سفرش به مازندران از مرکز لجستیک و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان در شهرستان جویبار بازدید کرد.
کد خبر: ۸۸۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ 30 July 2020

سرپرست وزارت صنعت ، معدن و تجارت امروز پنجشنبه در دومین روز سفرش به مازندران از مرکز لجستیک و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان در شهرستان جویبار بازدید کرد.

 ایرنا ، حسین مدرس خیابانی در این بازدید که با همراهی استاندار و جمعی از مسئولان مازندران همراه بود در جریان آخرین وضعیت راه‌اندازی این پروژه زیرساختی صادراتی قرار گرفت. احمد حسین زادگان در این بازدید ضمن ارائه توضیحاتی در باره ضرورت وجود پایانه صادرات محصولات کشاورزی در مازندران ، خواستار تخصیص ارز مورد نیاز این پروژه جهت تکمیل تجهیزات شد.

مسئولان این پروژه هم اعلام کردند که در صورت تامین ارز بموقع، این پروژه با ظرفیت اسمی آماده سازی و نگهداری، توزیع و بازاریابی انواع محصولات کشاورزی به میزان ۱۴۰ هزار تن در سال حدود ۲ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد شد.

کار ساخت پایانه صادرات روماک از آبان ۹۶ در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار زمین با هدف ایجاد همه تجهیزات لازم برای تسریع و تسهیل در صادرات آغاز شد. فاز اول این مجموعه توانایی آماده سازی بیش از ۱۴۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی را دارد که با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در شرف تکمیل است.

در حال حاضر ۹۵ درصد ساختمان ها و ۶۰ درصد ماشین آلات این پایانه آماده شده است .

این پایانه ۷۸ متر مربع سالن های آماده سازی ، نگهداری ، ذخیره سازی ، بسته بندی ، رنگ آوری و سایر خدمات پنجره دولت را در اختیار دارد و در فاز اول با ۲۵۰ نفر نیرو شروع به کار خواهد کرد و با تکمیل ۲ فاز دیگر میزان اشتغال در آن به یکهزار نفر خواهد رسید.

پایانه محصولات کشاورزی مازندران در جویبار نخستین مرکز لجستکی صادراتی محصولات کشاورزی این استان نیز محسوب می شود .
این پایانه شامل سالن های مجهز به دستگاههای خنک کننده و سرماساز در حال تکمیل است. این پایانه در زمان بهره برداری تمامی امکانات تاسیساتی و تجهیزات لازم را برای آماده سازی، نگهداری، بازاریابی محصولات کشاورزی جهت تنظیم بازار داخلی و توزیع مدرن علمی محصولات کشاورزی و شیلاتی و تسهیل و تسریع در صادرات به طور یکپارچه فراهم می کند.

آماده‌سازی و بازاریابی محصولات کشاورزی به میزان ۳۳۰ هزار تن، نگهداری و ذخیره‌سازی ۹۰ هزار تنی انواع میوه، سبزی، گوشت قرمز و سفید و سایر محصولات، بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی، ایجاد و معرفی برند ایرانی برای محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی و اصلاح نظام نوین و تنظیم بازار محصولات کشاورزی از جمله اهداف این پایانه است.

پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک یکی از اولویت های پروژه های قابل افتتاح در مازندران برای سال جاری است.

مازندران سالانه حدود هفت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند که تاکنون به دلیل نداشتن پایانه صادراتی محصول کشاورزی توفیق چندانی در امر صادرات این محصولات نداشت و پیش بینی می شود با راه اندازی پایانه صادراتی رماک بخش زیادی از مشکلات این خطه شمال کشور در صادرات انبوه محصولات کشاورزی کاهش یابد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار