مدیرکل پست مازندران با اشاره به شیوع کرونا در جامعه از افزایش ۲۷ درصدی خرید اینترنتی محموله‌های پستی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ 30 July 2020

مدیرکل پست مازندران با اشاره به شیوع کرونا در جامعه از افزایش ۲۷ درصدی خرید اینترنتی محموله‌های پستی در استان خبر داد.

ایرنا ، ویروس کرونا که از اواخر سال گذشته به تدریج دامن گیر تمام استان های کشور شد ، در استان گردشگرپذیر مازندران نیز تاکنون ‌تعداد زیادی از افراد را مبتلا کرده است. به طوری که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در بین خانواده ها محدودیت هایی در مقاطع مختلف اعمال کردند.

حسین کرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نوشهر افزود: با شیوع ویروس کرونا در مازندران همانند سایر نقاط کشور شاهد تعطیلی بازار و صنوف و افزایش خریدهای اینترنتی و ارسال مرسوله در استان بودیم بنحوی که در پنج ماه امسال با رشد ۲۷درصدی به ۸۰ هزار مرسوله اینترنتی رسید.

وی گفت : مردم در راستای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر کاهش تردد در مناطق مختلف شهری و همچنین رعایت فاصله اجتماعی برای قطع زنجیره ویروس کرونا، نیازهای خودشان را از طریق شبکه های مجازی خریداری می کنند و اقلام مورد نیاز مردم از طریق اداره پست به دست مردم رسانده می شود.

مدیر کل پست مازندران تصریح کرد که از ابتدای اسفندماه سال گذشته با فعال شدن بازار خرید اینترنتی ادارات پست با حجم انبوهی از مرسولات پستی مواجه شده است که این مرسولات با تلاش مضاعف کارکنان پست به مقصد رسید.

کرمی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ میلیون و ۷۱ هزار فقره مرسوله دریافتی در پست استان ثبت شد ، گفت : ثبت این میزان مرصوله پستی در ادارات پست استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در این مدت تعداد ۲۳۳ هزار و ۵۰۸ فقره بسته و امانت توسط پست استان قبول و ارسال شده است و این در حالی است که این شاخص در مدت مشابه سال گذشته ۱۴۹ هزار و ۵۲۰ فقره بود.

مدیرکل پست مازندران گفت: با این میزان بسته پستی در استان ۱۶ میلیارد و ۲۳۷ میلیون تومان درآمد جذب شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به ضدعفونی و گندزایی تمامی مرسوله ها، امانات، اماکن و تجهیزات پستی در استان گفت: به منظور قطع رنجیره ویروس کرونا در جامعه تمامی مرسوله های پستی در چندین نوبت در مرحله قبول و توزیع ضدعفونی می شود و مردم با خیال راحت مرسوله ها را از نامه رسان ها تحویل بگیرند.

وی همچنین اظهار داشت: در راستای رعایت پروتکل بهداشتی ستاد مقابله با کرونا، نشانه فاصله‌گذاری اجتماعی و ۲ بار در روز ضدعفونی و گندزدایی در تمامی شعب پستی به همراه ارسال اقلام بهداشتی همچون دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی برای کارمندان به صورت مستمر انجام می شود.

۴۲۶ واحد پستی در استان مازندران وجود دارد که ۴۵ اداره شهری ۲۲۵ واحد پیشخوان روستایی و ۱۵۶ واحد پیشخوان شهری است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار