بزرگ‌ترین واحد تولید ام دی اف (فیبر فشرده) مازندران امروز پنجشنبه با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری و حضور میدانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در بندر امیرآباد در شرق این استان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۸۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ 30 July 2020

بزرگ‌ترین واحد تولید ام دی اف (فیبر فشرده) مازندران امروز پنجشنبه با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری و حضور میدانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در بندر امیرآباد در شرق این استان افتتاح شد.

 ایرنا ، برای ساخت این واحد مرتبط با صنایع چوبی در مجموع ۹۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات بانکی و آورده بخش خصوصی سرمایه گذاری شد. معادل ۳۵ میلیون یورو از این اعتبار در قالب ارزی برای خرید ماشین آلات از سوی دولت تخصیص داده شد.
این واحد تولیدی سولزی که وابسته به شرکت آرین شیمی است در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار و زیر بنای هفت هزار متر مربع ساخته شد و سالانه قادر به تولید افزون بر ۳۰۰ هزار متر مکعب تخته فیبری فشرده است. بیش از ۳۰۰ نفر هم با راه اندازی این واحد صنعتی مشغول کار شدند.
در ۲ روز اخیر با سفر سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان مازندران حدود یک هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان واحد صنعتی در این خطه شمال کشور به بهره برداری رسید و برای حدود یک هزار نفر نیز ایجاد اشتغال شده است.
در هفت سال اخیر حدود ۵۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه صنعتی در مازندران انجام شد به طوری که در این مدت ( ۹۲ تا ۹۹ ) یک هزار و ۴۳۱ واحد تولیدی و صنعتی در استان جواز بهره برداری دریافت کردند و از این طریق برای ۲۸ هزار نفر در این استان ایجاد اشتغال شد.
علاوه بر این ، هم اکنون نیز طبق گزارش رسمی حدود ۲۴ طرح صنعتی با سرمایه گذاری بیش از سه هزار میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفری در استان مازندران در دست اجراست که تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰ و پیش از پایان هشت ساله دولت تدبیر و امید به بهره برداری می رسد.
در استان مازندران هم اکنون ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی با اشتغال ۶۰ هزار نفری فعال است. در واقع ۲۹ درصد از اشتغال این خطه شمال کشور نیز مربوط به بخش صنعتی است.
بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد که امروز بزرگ ترین کارخانه تخته فیبری در آنجا بهره برداری شد ،با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۷.۵ میلیون تن در دهه ۷۰ در شرق استان مازندران احداث شد و بزرگترین بندر در شمال ایران محسوب می شود. حدود ۶۰ درصد از ظرفیت بارگیری و تخلیه کالا در بین استان های شمالی در این بندر انجام می شود.
هم اکنون بیش از ۱۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال ودر این بندر فعال است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار