وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در دیدار استاندار مازندران با وی از اقدامات بموقع انجام شده در استان برای مقابله با کرونا قدردانی کرد.
کد خبر: ۸۸۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸ 28 July 2020

به گزارش تابناک مارندران ار روابط عمومی استانداری مازندران ، در این دیدار که در وزارت بهداشت در تهران صورت گرفت ، آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در مازندران و اقدامات به عمل آمده جهت مهار آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت و احمد حسین زادگان استاندار مازندران در این دیدار بر حساس بودن وضعیت استان مازندران به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا اما قابل مهار بودن آن تاکید کردند.

افزایش سطح هشدارها، انجام اقدامات پیشگیرانه و لغو حداکثری تجمعات و اتخاذ تصمیمات بهنگام و اثربخش با توجه به واقعیت های میدانی با استفاده از اختیارات استانی و ملی، محورهای دیگر این دیدار بوده است.

استاندار مازندران در این دیدار گزارشی از کمبودهای مراکز درمانی استان ارائه کرد و خواستار توجه ویژه وزارت بهداشت به مازندران شد.

وزیر بهداشت نیز با تحسین اقدامات پیشگیرانه و تلاش های مجدانه استاندار مازندران و مجموعه مدیریت بهداشت و درمان و کادر درمانی استان از ابتدای بروز این بیماری تا کنون، ضمن پذیرش کلیه درخواست های نماینده عالی دولت در مازندران و صدور دستورات لازم، خواستار ادامه اقدامات موثر تا مهار کامل این بحران شد.

شیوع ویروس کرونا از سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در استان مازندران شروع شد و با طی روند افزایشی تا اواخر ماه اسفند ، از اوایل فروردین ماه وارد مسیر کاهشی شد. این وضعیت تا نیمه اول تیر ماه با اندکی فراز و فرود ادامه داشت ولی از این پس دوباره افزایشی شد. در حالی که از اردیبهشت ماه تا نیمه تیر ماه آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان های مازندران به کمتر از ۳۰۰ نفر کاهش یافته بود ، طی سه هفته گذشته با طی روند افزایشی نسبتا شدید اکنون به حدود ۲ هزار نفر رسیده است.

مسئولان و کارشناسان بهداشتی علت اوج گیری دوباره شیوع کرونا در مازندران را عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان بویژه از نیمه دوم خرداد ماه و برپایی مجالس عزا و عروسی اعلام کردند.

اقدامات محدود کننده برای مقابله با شیوع کرونا نیز از نیمه تیر ماه بار دیگر به مازندران بازگشت که از جمله آن ممنوعیت هرگونه اجتماع و برگزاری مراسم ، تعطیلی کسب و کارهای پرخطر ، نماز جمعه و آموزشگاه ها بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار