رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که با اوج گیری مجدد ویروس کرونا در این استان در نیمه دوم تیرماه سال جاری تاکنون با پیگیری استانی و موافقت وزارت بهداشت و درمان یک هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال تجهیزات برای درمان بیماران کووید ۱۹ به این خطه شمال کشور ارسال شد.
کد خبر: ۸۸۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳ 28 July 2020

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که با اوج گیری مجدد ویروس کرونا در این استان در نیمه دوم تیرماه سال جاری تاکنون با پیگیری استانی و موافقت وزارت بهداشت و درمان یک هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال تجهیزات برای درمان بیماران کووید ۱۹ به این خطه شمال کشور ارسال شد.

دکتر سید عباس موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : وزارت بهداشت با توجه به ضرورت تجهیز مراکز درمانی برای ارائه خدمات بهتر به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ ، کمبود تجهیزات بیمارستان های استان مازندران را در اولویت قرار داد و تجهیزات لازم را تامین کرده است.

وی گفت : با توجه به بالا بودن میزان درگیری شهرستان آمل به ویروس کرونا، تجهیزات و امکانات بیمارستان های این شهرستان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت به گونه ای که صرفا برای بیمارستان های این شهرستان ۲۳۳ میلیارد ریال تجهیزات مورد نیاز درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تامین و نصب شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران راه اندازی اوژانس بیمارستان ۱۷ شهریور آمل و خرید یک دستگاه سی تی اسکن برای این بیمارستان به همراه خرید چهار دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان های امام خمینی (ره) ، امام رضا (ع) و امام علی (ع ) از جمله امکانات ویژه برای درمان بیماران کرونایی اعلام کرد که در اختیار شهرستان آمل قرار گرفت.

خرید ۱۳ دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان‌های کرونایی

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : در موج دوم شیوع ویروس کرونا ۱۳ دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان کرونایی شهرستان های استان با هزینه ۲۰۴ میلیارد ریال خریداری و نصب شده است.
وی اضافه کرد : صرفنظر از چهار دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان شهرستان های آمل ، بقیه دستگاه ها در بیمارستان های کرونایی شهرستان های بهشهر ، ساری، قائمشهر ، زیرآب ، جویبار و رامسر نصب شده و یا در حال راه اندازی است و کارایی خوبی برای تسریع در بهبود مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ داشت.
موسوی هزینه هر یک از این دستگاه های اکسیژن ساز را حدود ۱۹ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی گفت : پیگیری برای خرید دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان های شهید بهشتی نوشهر ، امام خمینی (ره) فریدونکنار و فاطمه زهرا (س) ساری در حال انجام است و پیش بینی می شود در هفته های آینده تامین و نصب شود.
هزینه کرد ۱۶۱ میلیارد ریالی برای بیمارستان غرب مازندران
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین اظهار داشت : برای تجهیز بیمارستان های کرونایی غرب استان نیز با صعودی شدن ابتلا به بیماری کووید۱۹ در چند هفته اخیر بیش از ۱۶۱ میلیارد ریال تجهیزات و امکانات مورد نیاز خریداری و تحویل شده است.
وی این تجهیزات و امکانات را شامل توسعه و تجهیز بخش اورژانس بیمارستان امام (ره) نور با هزینه ۱۰ میلیارد ریال و راه اندازی بخش ایزوله منفی تنفسی این بیمارستان با هزینه ۵۵ میلیارد ریال به همراه ۲ دستگاه ونتیلاتور با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال ، چهار دستگاه کمک تنفسی با اعتبار یک میلیارد ریالی برای بیمارستان شهید بهشتی نوشهر ، راه اندازی بخش ایزوله تنفسی با پنج تخت ویژه به همراه تریاژ تنفسی و تامین سایر تجهیزات بیمارستانی با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال برای بیمارستان شهید رجایی تنکابن بیان کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد : علاوه بر این ، ۲۶ میلیارد ریال اعتبار برای خرید دستگاه های اکسیژن ساز ، سونوگرافی پیشرفته، رادیولوژی و هفت دستگاه کپسول گازهای طبی برای بیمارستان امام سجاد(ع) رامسر اختصاص یافت و برای ارتقاء دستگاه اکسیژن ساز و تامین تجهیزات پزشکی مانند ونتیلاتور پرتابل و چهار دستگاه کمک تنفسی با اعتبار هشت میلیارد ریال برای بیمارستان طالقانی چالوس هزینه شد.
وی خاطرنشان کرد : همچنین برای کمک به درمان بیماران کرونایی ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین دستگاه های کپسول اکسیژن پشتیبان و تجهیزات و وسایل حفاظت فردی در بیمارستان های غرب استان اختصاص داده شد.
موسوی گفت : حدود ۶۰ میلیارد ریال از تجهیزات مورد نیاز برای بیماران کرونایی در بیمارستان های استان از محل کمک های خیرین تامین شده است.
بر اساس آمار رسمی ، دولت از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان مازندران که سی ام بهمن ماه سال گذشته که با شناسایی ۲ بیمار در بابل استارت خورد، تاکنون حدود چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین و خرید تجهیزات پزشکی زیرساختی به استان مازندران اختصاص داده است.
براساس آمار هم اکنون بیش از یکهزار و ۸۰۰ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های تحت پوشش دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند و تحت درمان قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار