فرماندار بابل بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت : کادر درمانی بیمارستان های شهرستان بشدت خسته شده‌اند و لازم است شهروندان این خستگی فرساینده را درک کرده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فریاد سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا برسند.
کد خبر: ۸۸۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶ 27 July 2020

فرماندار بابل بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت : کادر درمانی بیمارستان های شهرستان بشدت خسته شده‌اند و لازم است شهروندان این خستگی فرساینده را درک کرده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فریاد سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا برسند.

قربانعلی ولیزاده بورا روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان آیت الله روحانی ، یکی از بیمارستان های کرونایی بابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : امروز شاهد تلاش و خستگی حدود ۶ ماهه کادر درمانی شهرستان هستیم و واقعا دیگر توانی برای این عزیزان باقی نمانده است.

وی با اشاره به گله کادر درمانی از رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی ، اظهار داشت : گله مندی کادر درمانی در خصوص عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم به حق است و همه شهروندان باید برای شکست ویروس کرونا و نجات خودشان و کادر درمانی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

فرماندار بابل گفت : با وجود تعطیلی و محدودیت حضور در پارک ها ، متاسفانه عده ای از شهروندان هنوز در پارک ها حضور می یابند و فاجعه بارتر این که از ماسک هم استفاده نمی کنند.

وی افزود : امروز تعداد زیادی از پرستاران و کادر درمانی بیمارستان های کرونایی به این ویروس گرفتار شده اند و در حال حاضر بستری هستند . شهروندان باید بدانند که قطعا ادامه این روند ارائه خدمات به بیماران را با مشکل مواجه می کند.

بابلی‌ها تردد بین شهری را کاهش دهند

فرماندار بابل همچنین بر ضرورت خانه نشینی شهروندان در صورت امکان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرهای آمل و قائمشهر بشدت درگیر ویروس کرونا هستند ، شهروندان به این ۲ شهر تردد نداشته باشند که این امر در گسترش انتقال ویروس بسیار اثر گذار است.

وی افزود : بعد از این همه اطلاع رسانی و هشدار به هیچ عنوان از یک انسان عاقل انتظار نمی رود که بدون ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی از منزل خارج شود.

ولیزاده بورا گفت : استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری یک و نیم متری و شستن دست ها به مدت ۲۰ ثانیه به مراتب راحت تر از رنج گرفتار شدن به این ویروس است ، بویژه این که متاسفانه آمار فوتی ها و بستری بیماران کرونایی با حال نامساعد در بخش ویژه بیمارستان های بابل نگران کننده است و شهروندان اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند ، عزیزان دیگری به خاطر گرفتاری به این ویروس از دنیا می روند.

وی افزود : برابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل در ۲۴ ساعت گذشته ۴۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های زیرمجموعه این دانشگاه یعنی شهرستان بابل بستری شدند و آمار بستری کل بیماران کرونایی در این شهرستان به ۳۰۹ نفر رسیده است.

فرماندار بابل با اظهار این که ۴۲ بیمار کرونایی بدحال هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های بابل بستری هستند ، این آمار را نگران کننده توصیف کرد و گفت : شهروندان اگر جان عزیزان خود را دوست دارند و از طرف دیگر خستگی کادر درمانی این شهر را درک می کنند به طور جدی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و این فرهنگ را در خانواده و جامعه به طور حتم نهادینه کنند که بدون استفاده از ماسک هیچ فردی از منزل خارج نشود.

زنگ خطر ورود بیماری کووید ۱۹ به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند، شهرستان بیش از ۵۲۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان تحت پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

بستری بیماران کرونایی در بابل که از مدت یک ماه اخیر به کانال افزایشی برگشته است ، همچنان روند افزایشی را ادامه می‌دهد. از ۱۴ تیرماه که وضعیت قرمز کرونایی در بابل اعلام شد برای توقف روند افزایشی بستری بیماران کرونایی محدودیت هایی اعمال شده است که تاکنون نتوانست روند افزایشی را متوقف و به کانال نزولی برگرداند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار