معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان محمودآباد گفت: ویروس کرونا تاکنون به ۸۳۳ بنگاه اقتصادی کوچک و بزرگ محمودآباد خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۸۸۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳ 26 July 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی فرمانداری محمودآباد صدیقه حق‌شناس اظهار داشت: یکهزار و ۸۰۰ نفر فعال اقتصادی در محمودآباد شرایط برخورداری تسهیلات کرونایی دارند که از این تعداد ۱۷۴ نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند.

صدیقه حق شناس گفت: در راستای تامین و جبران بخشی از خسارت های اقتصادی کرونا به تمامی کارخانه ها و بنگاههای اقتصادی و مراکز گردشگری تا کنون ۳۶۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده و ۱۶۴ نفر به منظور اخذ ۳۰ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با تایید دستگاههای اجرایی در پرتال بانک ها آماده پرداخت تسهیلات می باشند.

وی گفت: ۹۰۶ نفر در سامانه بیمه بیکاری در ایام شیوع ویروس کرونا ثبت نام کردند که ۸۳۳ نفر مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می باشند که از این تعداد ۷۴۹ نفر بیمه بیکاری دریافت نمودند.

حق شناس افزود: با تسهیلات پرداختی صورت گرفته ۲۸۸ فرصت اشتغال تثبیت شده و متقاضیان دریافت تسهیلات بنگاه های آسیب دیده کرونا ویروس تنها تا پایان ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۵ مرداد فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه کارا به نشانی http://www.kara.mcls.gov.ir در قسمت تسهیلات کرونا فرآیند ثبت نام را با ثبت کدملّی آغاز نمایند.

شهرستان محمودآباد یکی از شهرستان های ساحلی و گردشگرپذیر مازندران است که بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ویروس کرونا سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل در مازندران شیوع یافت و در پیک دوم این بیماری که از نیمه دوم تیرماه در استان بار دیگر روند صعودی به خود گرفت به طوری که هم اکنون بیش از یکهزار و ۹۰۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های زیر مجموعه ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل تحت درمان قرار دارند

محمودآباد نخستین شهرستان در مازندران بود که موج نخست شیوع ویروس کرونا را زودتر از سایر شهرستان ها پشت سر گذاشت و آخرین بیمار مبتلا ویروس کرونا در این شهرستان در موج نخست ۲۹ فروردین ماه امسال مرخص شد و تنها بیمارستان این شهرستان به روال عادی فعالیتش بازگشت .

اما در پی افزایشی شدن شیوع کرونا از نیمه دوم تیر ماه و ورود مازندران به پیک دوم شیوع این ویروس ، محمودآباد نیز همراه با 12 شهرستان دیگر به وضعیت قرمز کرونایی درآمدند.

موج دوم افزایش شدن آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در مازندران از اواسط تیر ماه شروع شد. در حالی که طی ماه های اردیبهشت و خرداد و نیمه اول تیر ماه امسال آمار بیماران بستری در بیمارستان های مازندران به کمتر از ۳۰۰ نفر کاهش یافته و امید به ریشه کنی ویروس کرونا را افزایش داده بود ، طی سه هفته اخیر آمار بیماران بستری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان به حدود ۲ هزار نفر رسید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار