استاندار مازندران اظهارداشت: ستاد ملی کرونا شرایط فعالیت را در شهرستان ها با وضعیت کرونا مشخص کرده و همه ما باید این شرایط را برای کنترل ویروس کرونا رعایت کنیم
کد خبر: ۸۸۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹ 26 July 2020

به گزارش تابناک مازندران ، رییس ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا گفت: با وجود روند کاهشی و حتی به صفر رسیدن ابتلا به ویروس کرونا در این استان، باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی ادامه یابد.

 بر اساس این گزارش از روابط عمومی فرمانداری شهرستان آمل، احمد حسین زادگان روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا شهرستان آمل افزود: ما باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با کرونا زندگی کنیم و این روند نیاز به تغییر نگرش مردم نسبت به این ویروس دارد.
استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی حداقل برای یک سال آینده چشم انداز روشنی مبنی بر شکست ویروس کرونا در سطح کشور وجود ندارد و ما باید با افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به این ویروس، زندگی مسالمت آمیز با آن را تجربه کنیم.
حسین زادگان اظهارداشت: ستاد ملی کرونا شرایط فعالیت را در شهرستان ها با وضعیت کرونا مشخص کرده و همه ما باید این شرایط را برای کنترل ویروس کرونا رعایت کنیم و اگر این دستورالعمل ها به درستی اجرایی نشود و روند بیماری افزایش یابد، احتمال افزایش محدودیت‌ها نیز وجود دارد.
استاندار گفت : متاسفانه براساس بررسی های بعمل آمده چندین حوزه اقتصادی و اجتماعی دارای اولویت هستند که بیشترین آلودگی در آن جا قرار دارد ، مطب های پزشکی در ابعاد بسیار کوچک که انواع بیمار در آن حضور می یابند و انتقال بیماری در آن به آسانی انجام می شود و دانشگاه علوم پزشکی باید با همکاری شبکه بهداشت نسبت به مدیریت نوبت دهی بیماران اقدام کنند.
حسین زادگان با اشاره به احتمال حضور مردم در مناطق ییلاقی همزمان با عید قربان در پایان هفته جاری اظهار داشت: برای جلوگیری از شیوع بیماری در مناطق روستایی و ییلاقات باید حداقل 2 هفته حضور در این مناطق کاهش یابد و در این زمینه باید بخشداران و دهیاران همکاری بیشتری داشته باشند.
نماینده عالی دولت در مازندران خواهان آگاهی بخشی به مردم نسبت به تاخیر انداختن سفرشان به مناطق ییلاقی و روستاها برای جلوگیری از شیوع ویروس شد و اضافه کرد: در موج اول برداشتن محدودیت ها برگزاری مراسم عروسی و ترحیم و حضور در اجتماعات باعث گسترش بیماری کرونا در استان شد و باید مراقبت بیشتری داشته باشیم که این کار بار دیگر تکرار نشود.
حسین زادگان با اشاره به کاهشی شدن روند مراجعه بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان های شهرستان آمل ضمن قدردانی از کادر درمانی و همکاری مردم خواهان تداوم سخت گیری ها برای رعایت پروتکل های بهداشتی شد.
استاندار مازندران برای برای نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل در راستای کنترل و مدیریت ویروس کرونا در سطح استان، معاونت سیاسی، امنیتی ، اجتماعی استاندار را به عنوان معاون معین شهرستان آمل انتخاب کرد و اظهار داشت : مدیرکل صمت استان و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز به همراه معاون معین چهار روز در شهرستان آمل برای نظارت بر اجرای درست پروتکل های بهداشتی حضور فیزیکی خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد :همه ما به خصوص اصناف و بازاریان برای جلوگیری از کاهش خسارت های ناشی از ویروس کرونا و تعطیلی احتمالی واحدهای کسب و کار باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و چنانچه این پروتکل ها را رعایت نکنند در مرحله اول تذکر دریافت و در صورت ادامه نیز واحدهای کسب و کارشان پلمپ می شود.
رییس ستاد استانی مقابله با کرونا استان مازندران خواهان عدم سفر مسافران به این خطه شمال کشور حداقل برای دو هفته آینده شد و گفت : رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک می تواند باعث کاهش سرعت انتقال ویروس کرونا شود و حداقل باید تا دو هفته آینده سفرها به تاخیر بیافتد.
براساس آمار هم اکنون حدود دو هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های2 دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل تحت درمان قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار