کد خبر: ۸۸۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸ 26 July 2020
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل از دستگیری فردی که با آتش زدن کاو وکلش (جداشده شالی از خوشه) در شالیزار خود باعث ایجاد دود ومشکل تنفسی برای شهروندان شده بود، خبر داد.

وحید رضاییان گفت: ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان آمل درپی گشت زنی و کنترل در سطح حوزه استحفاظی شهرستان آمل، فردی را که پس از برداشت شالی خود، اقدام به روشن کردن آتش و سوزاندن کاه و کلش کرده بود، شناسایی و بر اساس ماده ۲۰ قانون هوای پاک، فرد را دستگیر کردند.

رضاییان با اشاره به اینکه پرونده متخلف زیست محیطی بلافاصله پس از تشکیل به دادگستری شهرستان تحویل شد افزود: به موجب ماده ۲۰ قانون هوای پاک و ماده ۴۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها، آتش زدن کاه و کلش جرم و قابل پیگرد در مراجع قضایی است و برای فرد متخلف نیز یک سال حبس و جریمه نقدی در پی دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل همچنین با بیان اینکه همه ساله بعد از برداشت شالی، کشاورزان برای از بین بردن بقایای شالی و سرعت بخشیدن به کشت دوم اقدام به آتش زدن کاه و کلش در شالیزار خود می‌کنند به شالیکاران توصیه کرد؛ برای حفظ رطوبت خاک و بقایای گیاهی و جذب خاک کاه را بعنوان کود طبیعی وآلی استفاده و یا از بسته بندی آن برای فروش یا مصارف خوراک دام استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار