اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 4 مرداد توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۸۷۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 25 July 2020

  به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 4 مرداد ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در روز 4 مرداد بشرح زیر است :

انهدام باند قاچاق اشیاء عتیقه در ساری /کشف 278 قطعه شیء تاریخی 

فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باند قاچاق اشیاء عتیقه و کشف 278 قطعه شیء تاریخی مربوط به ادوار تاریخی و دستگیری 3 متهم خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار" مرتضی میرزایی" با اعلام این خبر، گفت: در راستاي طرح تشديد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به خصوص قاچاق منابع ملي و در اجراي منويات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در سال جهش توليد و تاکيد معظم له مبني بر مقابله قاطعانه با معظل شوم قاچاق ، در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امر قاچاق اشیاء عتیقه موضوع در دستور کار پليس امنيت اقتصادي قرار گرفت .

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پلیسی، ماموران پلیس امنیت اقتصادی با استفاده از شگردهای خاص متهمان را شناسایی و با هماهنگی قضائی تحت تعقیب ومراقبت قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: متهمان به قاچاق که قصد خرید و فروش اشیاء عتیقه را در یک منزل واقع در شهرستان ساری داشته اند در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

سردار میرزایی، افزود: ماموران پليس امنیت اقتصادی به همراه نمايندگان ميراث فرهنگي با هماهنگی قضائی در بازرسی از این منزل 278 قطعه شیء تاریخی شامل کاسه برنجي، کاسه مفرغي، سر نيزه بزرگ و کوچک، دستند بزرگ و کوچک ، 15 عدد سکه، انگشتر مفرغي، گوشواره مفرغي، قطعه گوش ماهي مربوط به ادوار تاریخی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان کليه اموال مکشوفه داراي ارزش فرهنگي و قدمت تاريخي هستند، افزود: کليه اموال مکشوفه به نمايندگان ميراث فرهنگي تحويل و متهمان به مرجع قضائی اعزام شدند.

 

 

افزایش 22 درصدی کشف سرقت ها در حوزه کلانتری ها 

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران با اشاره به ارتقا عملکرد کلانتری ها و پاسگاه ها در تأمین امنیت ، از افزایش 22 درصدی کشف سرقت ها در استان طی چهار ماهه گذشته خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"ولی الله گنجیان مقدم" در تشریح این خبر گفت: حضور قوی كلانتري‌ها و پاسگاه‌ها در لايه هاي اجتماعي دارند سبب شده تا نقش این بخش از نیروی انتظامی در تأمین امنیت بیشتر از هر زمانی در جامعه جلوه کند.

وی از افزایش 22 درصدی کشف انواع سرقت توسط کوپ ها در استان مازندران طی 4 ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد و اظهار داشت: در طی این مدت شاهد کشف 82 درصد از سرقت های به وقوع پیوسته در سطح استان بوده ایم .

سرهنگ گنجیان مقدم با اشاره به افزایش 18درصدی کشفیات مواد مخدر توسط ماموران کلانتری و پاسگاه های سطح استان ،تصریح کرد: در طی این مدت قریب به 145 کیلوگرم انواع مواد مخدر از عاملان افیونی کشف شد .

وی با اشاره به هوشمند كردن پيشگيري از جرم در راستای رویکرد جامعه محوري پليس از تجهیز واحد گشت کلانتری به تجهیزات تخصصی خبر داد و گفت: ارائه آموزش‌های به‌روز انتظامی به کارکنان و استفاده از فناوری و ابزارهای پیشرفته انتظامی در رسیدن به پلیس هوشمند و مقتدر ضروری است.

رئیس پلیس پیشگیری استان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح دستاوردهای مطلوب نگهبانان موسسات حفاظتی و مراقبتی در این مدت پرداخت و گفت: نگهبانان مؤسسات حفاظتی و مراقبتی با همکاری مراکز انتظامی از قبیل کلانتری ها موفق به کشف و ضبط بیش از 243 مورد اموال مسروقه، کالای قاچاق و ممنوعه همچنین دستگیری 408 نفر سارق، اراذل و اوباش و معتادان متجاهر شدند.

گنجیان مقدم در خاتمه با تاكيد بر ضرورت مشاركت مردم در برقراري نظم و امنيت اجتماعي ، افزود: در حوزه تعاملي پليس و مردم ، نظم و امنيت مطلوب و پايدار بدون مشاركت جدي و مسئوليت پذيري آحاد جامعه ، محقق نخواهد شد.

 

------------------------------------------------------

 

پلمپ 11 واحد صنفي متخلف در محمودآباد 

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از پلمب 11 واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمود حسین زاده در تشریح این خبرگفت: به منظور پیشگیری از تخلفات صنفی و پیشگیری از بیماری کرونا، طرح کنترل و نظارت بر واحدهای اقامتی و پذیرایی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی از 27 واحد صنفی مذکور در این شهرستان بازدید کردند.

سرهنگ حسین زاده، افزود: در اجرای این طرح 11 واحد پذیرایی به دلیل بی توجهی به هشدارها و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی پلمب شد.

فرمانده انتظامی محمودآباد از تداوم و استمرار اقدامات كنترلي و طرح های نظارتي در این شهرستان خبر داد و از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در صنوف، موضوع را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

 

-----------------------------------------------------

 

یک کشته و یک مجروح در گلوگاه براثر سقط از ارتفاع 

جانشین انتظامی شهرستان "گلوگاه" خبرداد: سقوط از ارتفاع منجر به مرگ و مصدومیت شدید 2 کارگر ساختمانی در این شهرستان شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "اسماعیل حسن زاده" در تشریح این خبر گفت: در پي اعلام مركز فوریت های پلیسی 110 مبني بر سقوط 2 کارگر ساختمانی در حین کار با دستگاه بالابر در یک ساختمان درحال احداث ماموران انتظامی و امدادی این شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه افزود:مصدومان این حادثه توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند که پس از انتقال آنان به بیمارستان یکی از آنان به علت شدت صدمات و جراحات وارده جان باخت.

وی با اشاره به مصدومیت شدید مصدوم دیگر این حادثه، اظهار داشت: علت تامه این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

 

--------------------------------------------------------

 

کشف 11 فقره سرقت در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی فریدونکنار 

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 11فقره سرقت و دستگیری 9 نفر در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن هاشم پور " در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، مقابله با عاملان افیونی، سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار، افزود: در اجرای این طرح 9نفر از عاملان افیونی، سارقان و مجرمان سابقه دار در این شهرستان دستگیر شدند .

سرهنگ هاشم پور از توقیف 15 خودرو و 21دستگاه موتورسیکلت متخلف در این طرح خبر داد و اظهار داشت : کشف 11فقره سرقت شامل سرقت از اماکن خصوصی و منزل از دیگر موفقیت های اجرای این طرح بوده است .

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار در خاتمه از معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

 

-----------------------------------------------------

 

دستگیری 2 سوداگر مرگ در تنکابن 

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 2 سوداگر مرگ و کشف 6 کیلوگرم تریاک در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدصادق شاه نظری در تشریح این خبر، گفت: به منظور مقابله با عاملان افیونی و تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت 2 سوداگر مرگ در این شهرستان با خبر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران در اقدامی عملیاتی متهان را دستگیر کردند.

سرهنگ شاه نظری، از کشف 6 کیلوگرم تریاک در بازرسی از منزل متهمان خبر داد و اظهار داشت: این عانلان سودجوی مواد مخدر پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

وی در خاتماه با بیان این که سوداگران مرگ همواره با قصد سودجویانه سعی در فروپاشی خانواده ها را دارند از شهروندان خواست :ضمن مراقبت از فرزندان خود در صورت شناسایی عاملان سود جو مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

 

--------------------------------------------------

 

دستگيري سارق منزل در نوشهر 

فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از دستگيري سارق حرفه اي منزل با 7 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"قاسم محمدی"با اعلام اين خبر گفت:در پي وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان نوشهر، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، تصریح کرد: ماموران پس از بررسی های انجام شده سارق را شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی وی را دستگیر کردند .

سرهنگ محمدی، خاطرنشان کرد: متهم در بازجويي هاي به عمل آمده، به 7 فقره سرقت منزل در این شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از شهروندان خواست:ضمن رعایت موارد امنیتی و استفاده از سیتم های حفاظتی ،هرگونه موارد انتظامی و وجود افراد غریبه و مشکوک را بلافاصله به مرکز فوریت های پلیسی 110 و کلانتری محل سکونت اعلام کنند.

 

--------------------------------------------------

 

کشف 11 تن چوب جنگلی قاچاق در میاندورود 

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از کشف 11 تن چوب آلات جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی داداش تبار در تشریح این خبر، گفت: در راستای مبارزه با قاچاق محصوات و فراورده های طبیعی و به منظور حفظ منابع خدادادی، ماموران انتظامی پاسگاه دارابکلا به یک کارگاه تولیدی محصولات چوبی در این شهرستان مشکوک شدند

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی از محل مورد نظر بازدید کردند.

سرهنگ داداش تبار از کشف 11 تن چوب جنگلی قاچاق در بازرسی از این کارگاه خبر داد و اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متصدی این کارگاه نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

خبر: سلمان مهدوی خبرنگار تابناک در ساری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار