استاندار مازندران گفت : با برنامه‌ریزی و تلاش‎های صورت گرفته طی ۲ سال گذشته حدود ۸۵ درصد از سواحل دریای خزر در این استان تا شعاع ۶۰ متری آزاد شد و برای فعالیت‌های توسعه‌ای در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۷۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹ 23 July 2020

به گزارش تابناک مازندران ، احمد حسین زادگان روز شنبه در نشست بررسی مشارکت بسیج سازندگی افزود : از حدود ۱۵ درصد باقی مانده از سواحل دریای خزر که نیاز به آزاد سازی دارد، حدود پنج درصد در اختیار نیروهای مسلح است که امیدواریم این بخش نیز آزاد شود.
بر اساس این گزارش از روابط عمومی استانداری مازندران، وی گفت : اگر چه تاکنون بهره برداری اصولی از سواحل برای توسعه استانی در دستور کار قرار نداشت و تصرف سواحل با ساخت و سازهای شخصی از مشکلات اساسی سواحل استان بود ، ولی با برنامه ریزی و تلاش های فراوان بویژه در ۲ سال گذشته ۸۵ درصد سواحل آزاد شد.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود : نگاه به ساحل و دریا صرفا جهت حضور مسافران نیست و بهره برداری اصولی و اقتصادی از ساحل و دریا جهت توسعه اقتصادی استان اهمیت ویژه‌ای دارد تا بتوانیم از این نعمت الهی برای آبادانی استان استفاده کنیم.
حسین زادگان با ذکر این مطلب که در راستای اجرای این طرح ها از برنامه های سلامت فرهنگی بسیج سازندگی نیز استقبال می شود ، گفت : در راستای بهره برداری اصولی از سواحل جانمایی ۱۳۴ نقطه در سواحل برای سرمایه گذاری این‌پروژه ها انجام شده و بسیج سازندگی نیز می تواند در اجرای این پروژه ها مشارکت کند.
استاندار مازندران از پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران این بخش خبر داد و اظهار داشت : ایجاد شرایط مناسب برای هموطنان جهت گذراندن اوقات فراغت در سواحل استان مازندران امری ضروری است و از طرح های سلامت فرهنگی نیز در این نقاط استقبال خواهیم کرد.
حسین زادگان همچنین وجود نقاط حادثه خیز در سواحل استان را که خارج از طرح های سالمسازی است ، موجب غرق شدن مسافران دانست و گفت : بسیج سازندگی می تواند با اجرای طرح هایی در این نقاط ضمن اینکه از ایجاد حادثه جلوگیری کند ، با اجرای برنامه های فرهنگی شرایط مناسبی را برای خانواده ها فراهم نماید.
در این نشست سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا و مدیران استانی و کشوری بسیج سازندگی نیز به بیان دیدگاه ها و اهمیت فعالیت های فرهنگی در سواحل پرداختند و خواستار حمایت های استانی در اجرای برنامه های فرهنگی و پروژه های عمرانی جهت بهبود وضعیت فرهنگی ساحل شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار